Fórum - Téma


Zafira A 2Di vadné ABS


Fórum Zafira A Zafira A 2Di vadné ABS

Informace o modelu: Opel Zafira A



2015-09-14 18:33:34

Poradí někdo co dělat s ABS ?

Někdy se rožne kontrolka někdy ne, prodávající mě řek že je vadné čidlo na nějakém kole ale praxe potvrdila že tomu asi tak nebude. Při zabrždění se někdy stane že pedál zavrní i na pevné cestě a rožne se kontrolka, někdy při tom zase zhasne.

V každém případě to ABEESKUJE když nemusí a musím dávat pozor při každém brždění

Je možnost vadné řídící jednotky ABS pokud tam nějaká je? Jak odstranit tuto vadu?

bad64  
2015-09-14 18:46:26

forman: Nejprve se podívej zda není prasklý kroužek nebo bordel v ozubení kroužku.Pak se podívej zda nejsou porušeny kabely od snímačů ABS

2015-09-14 20:17:27

forman: Popisovaný stav není normální činností ABS, možnost vadné řídící jednotky v tomto popisovaném případě je a řídící jednotka je součástí samotné jednotky ABS. Diagnostika "live" by měla problém odhalit.

2015-09-14 21:01:38

Takže v případě poblázněné řídící jednotky ABS musím vyměnit celej blbinec,

Je shodné ABS z benzínu ? prostě Zafira A má stejný? popřípadě Astra G?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-14 21:21:17

forman: Nejdřív zkontroluj kroužky u všech kol, z 99% jde o prasklý kroužek. Když v tomto stavu bude dál systém ABS provozován (on si se situací umí poradit) dojde k poruše jednotky samotné, je víc namáhána elektronika a odejdou části, které ovládají pomocné čerpadlo. To běží v podstatě pořád a spálí se jeho napájecí část protože na takový stav není elektronika konstruovaná......

2015-09-14 21:21:41

forman: Nestahuj ještě kalhoty, zkus nejdřív (nechat) pořádně zkontrolovat brod, tedy ty kroužky u nábojů kol, čidla a el. vedení...

P.S. Dneska na to už se*u, je tu rychlej Michal...

2015-09-14 21:45:35

Ahoj Forman měl jsem podobný problém a opravdu já měl vadný čidlo v náboji. Nejdřív takhle blblo ABS pak mi přestal jít tachometr Po výměně náboje na levém kole je po problému Kč cca 3000

2015-09-15 09:16:24

Největší pravděpodobnost poruchy skutečně v některém snímači, kola, někdy studený spoj v jednotce ABS.

Diagnostika toto umí zjistit velmi spolehlivě. Nech si vyčíst chyby, i to by mělo stačit. Pak je tu zveřejni. Ale přesně, i s podkódy.

A ještě info, nehledej kroužky se zuby na nábojích, tady nejsou, máš tam snímače tvořené cívkou.

2015-10-09 10:17:43

Zdravím. Začala mi svítit ABS i s prokluzem. Po prvním otočení klíčku se někdy rozsvítí. Vše vypnu, otočím klíček znovu a je vše OK. Někdy se stane, že i za jízdy se to rozsvítí. Chyba ve snímačích? Tachometr je OK. Nějaká rada kde začít a kdyžtak u jakého kola? Díky ;)

2015-10-09 10:19:56

diagnostikou vyčíst které čidlo hlásí chybu.

2015-10-09 13:57:43

breathlless: musím najít někoho v okolí. ale je divné, že prostě se to napodruhé většinou chytne. nebo to odpojí to čidlo ta ŘJ?

2015-10-09 14:07:44

neonlight: řídící jednotka to určitě neodpojí. Já to vidím tak že ti to začíná pomalu blbnout až se to čidlo pos..e úplně. Ale ta diagnostika je nejlepší řešení

2015-10-09 14:18:00

Nebo alespoň vyblikej čísla chybových kodů .

2015-10-18 21:55:07

nechával sem servisovat brzdu ruční tak se na to kouknul, zjištěna chyba v náboji kola. cena byla 2500 za náboj + práce. zatím vše OK.

2015-12-06 10:18:48

alzafir: Zdravím. Pátrám tu po odpovědi na podobnou otázku. Nejdřív po prvním startu svítil prokluz s abs, po druhém to zhaslo a ok. Ted svítí prokluz trvale a přidala se i kontrolka motoru ("vrtulník"). Auto zatím jede normálně. Zkoušel jsem odpojit konektory čidel ABS na předku a změřil velmi rozdílné hodnoty odporu snímačů. U řidiče to ukazovalo kolem 44kOhmů, u spolujezdce naproti tomu jen 1,4kOhmů. Podle mého úsudku bude chyba zde, který "kroužek" je ovšem ten vadný?

2015-12-06 11:23:41

kauly: Podle mě je 44kOhmů moc. Zkoukni to ověřením u zadního snímače. Mělo by to být cca stejně.

Co ručička TM, nemá výpadky?

Prožeň auto diagnostikou a zjisti si, co je to za zradu v motoru.

Zároveň ti to ukáže, co je za chyby v ABS. Pochopitelně po napojení do jednotky ABS.

2015-12-06 13:15:53

Zkusim ještě tedy jedno z těch zadních čidel. Na diagnostice jsem byl přímo v Oplu, motor má problém s váhou vzduchu, která se nehlásila. Byla před necelými dvěma lety měněna tamtéž, tak to slíbili dát na záruku. Ohledně prokluzu to hlásilo chybu (kod nemám) "špatná funkce regulace točivého momentu motoru" nebo cosi podobného (četl jsem mu to přes rameno), kterou nešlo vymazat. Dělal mě to známej ráno před prací na "tajnačku", tak na víc zkoumání nebyl čas. Ve středu to tam mám ale domluvené ofiko na dopoledne.

2015-12-06 15:23:54

kauly: Že to dělal tajně, dobrá, ale že ti přímo neřekl, co je špatně? Tomu nerozumím.

Takovouhle "diagnostiku" udělá každý garážník

Ta popisovaná chyba je ám ten dojem právě něčím s motorem. No snad už ti to projdou pořádně


Odpovědět