Fórum - Téma


Zafira A - 2,0 D - 60 kW - špatné starty


Fórum Zafira A Zafira A - 2,0 D - 60 kW - špatné starty

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2000 Zafira A 2.0 VIN: WOLOTGF75Y2301125

17 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4300 ot./min. Maximální rychlost 180 km/h. Hmotnost 1 450 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec, X20DTL.

PŘEZDÍVKA : ŽIRAFA PRO 7 OSOB



2014-12-04 20:39:58

Zdravím všechny majitele Oplů.

u Zafiry se začaloprojevovat nepravidelně špatné startování - po žhavení a zhasnutí kontrolek někdy chytne na první otočení a někdy musím točit dost dlouho než potvora chytne- na diagnostice byla 2 x a žádnou chybu v elektronice ani el. neukázala - myslel jsem že jde o žhaviče ale ty jsou údajně O.K. - nechal jsem vyměnit přepadové hadičky - z výfuku jde po dlouhém startování šedivý kouř - prý je to známka nedostatku nafty-přebytek vzduchu ve směsi - že by vstřiky nebo čerpadlo ? Poradí mi někdo zkušený ? Co mám dělat ? mám strach ,až přijde opravdová zima , že totálně vymlátím baterii.

2014-12-04 21:26:40

Mohlo by jít o padání nafty. Postav večer auto v kopci čumákem nahoru. Když ráno chytne, je to ok a bude jiný problém. Pomohly by možná i data při startu. Např snímač teploty.

2014-12-04 23:11:33

K tomu se mohu jen přidat, jak se ochladí cca pod těch 5 nad nulou začíná to hůře chytat. Mám stejný diesel, rok výroby 2000

stávám lehce z kopce, pod úhlem cca 5% sklon, pakování kolmo k vozovce. To je asi málo, co?

Někdy chytne OK, někdy těžce, pak taky občas bafne hned po naběhnutí motoru a to i v létě. Bílý kouř.

Čím víc se pak ochlazuje, tím je startování horší. Baterka dostává pak nářez, protože startuje těžce a na několikrát heká než chytne. Někdy při tom hekání, jak nechce chytnout poskakují i budíky a palubka pohasíná. ??? Pak když nedobiji během zimy baterii jednou dvakrát, stane se, že to pak už nečapne je poškytává motor a musím dobít baterku. Co s tím? Kde začít???

2014-12-05 00:15:44

Určitě začni baterkou a GO startéru, vyměnit koncovky na baterii, nebo aspoň propájet ty zalisované kabely do oka koncovky.

Kdyby se to zavzdušňovalo, stejně to musí s motorem při startu cvičit, pořádně točit.

Teď´je zrovna ta zlomová teplota. Ono to až tak moc žhavit nemusí. Když ale máš malé otáčky startéru, snižuješ teplotu ve válci, s vyšším km náběhem motoru se zvyšuje netěsnost kolem pístních kroužků. Tím se snižuje komprese a je vymalováno.

Nafťák je jednoduchý. Potřebuje palivo, tlak a teplotu na vznícení nafty ve válci.

Kolem nuly mi Zafira chytala i na jednu dobrou žhavící svíčku. Nebýt kontrolky motoru, ani bych nevěděl že něco nefunguje, chytalo to na brnk.

2014-12-05 00:25:07

alzafir: Baterku, koncovku a kabely u baterky, bych viděl jako dobré nebo že by mohlo jít o nějaký studený spoj? To by nešlo ani v létě, ne? A to startuje v letě OK, kromě toho občasného bílého zakouření. (to způsobuje vlastně co? nějaké špatné spalování? Ten startér mě připadá pravděpodobnější, s tím by možná mohlo souviset i to občasné splašení budíků na palubce, ne? Občas začnou poskakovat jako splašené při držení klíčku při startu.

2014-12-05 12:15:43

měl jsem něco podobného: první start výborný - hned - , po ujetí jakékoliv vzdálenosti pak dlouho točil než-li chytil. Pracně s kolegou seřízen předvstřik, už bych to nikdy nedělal co to je za práci, a starty super. Příště ale raději obětuji koruny a dám to do Oplu.

2014-12-05 17:38:56

lada: On třeba kabel u koncovky vypadá jako ok, ale jestli to máš jako já, pak je izolace zalisovaná v koncovce. Takže nevidíš nic.

Já udělal go startéru, výrazná změna, pak jsem ještě procínoval ty kabely u baterky (izolaci seřízl), rychlost protáčení motoru se ještě cca o 30% zvýšila. A taky nebylo nic vidět , že by bylo něco špatně.

Navíc se ti jen může zdát, že to máš dobré. S dobrou baterkou, startérem a kabeláží musí startér zasvištět.

2014-12-05 17:39:47

ludánek: Na některou motorizaci existují v oplu opravené softy, které právě řeší teplé starty.

2014-12-05 21:48:24

alzafir: jo to máš pravdu je to zabalené úhledné, ale souhlasím, chce to rozebrat a proletovat, za to člověk nic nedá a po těch letech tam fakt může být cokoliv. Jestli to pomohlo o cca 30% tak to za to jistě stojí. Když to nepomůže vsadím na go startéru. Sám to asi neudělám, na kolik to tak přijde? Startér je asi původní.

ludanek: mám problém s prvním startem když je motor studený, pak je to už v pohodě.

2014-12-06 11:14:57

Já startér generálkoval kolem 150tkm. A i když to nevypadalo, vyměnil jsem uhlíky a ložiska. Původní uhlíky byly ok, je nepatrně osekané hrany. Po výměně nešlo v ruce skoro rotorem otočit. S motorem to ale dělalo divy!! No a pak ta elektrika. Mně ručičky budíků při startu taky spadnou na nuly, ale chytám na brnk, teplo zima...

Cenově uhlíky a ložiska do 1000, podle kvality dílů. Práci si dělám sám.

A když budeš v tom pájení, je dobré vyhodit turbo a udělat to i na alternátoru

2014-12-06 16:59:48

alzafir: : určitě začnu baterkou ,kontakty/koncovky na baterii mám utažené na pevno a ještě namazané speciální mosaznou vazelínou na vysokonapěťové kontakty/ používá se na kontakty nožových pojistek v HDS - 3 x400 V / - nechám proměřit jestli drží baterka , kontakty na startéru a potom už to vzdám a dám to diesel servisu,kde měří vstřiky .

2014-12-06 17:13:08

Tak ještě můžeš vyzkoušet odpojit snímač teploty vody, vytáhni konektor. Je dost možné, že se roztočí ventilátory , ale podstatné je, že v tu chvíli žhavení opravdu žhaví ( pokud funguje), jednotka si "myslí", že je -30 stupňů. Jestli to takhle chytne, dej vědět, anebo sám pohledej, existuje jednoduchý udělátor, který žhavení oblbuje, je to relátko, dioda...autor ps.

2014-12-22 18:11:09

ludánek: tak mi to nedalo a zastavil jsem se u zkušeného automechanika ,který dělá všechny typy motorů na všech autech a ten sdělil následující : že u této motorizace a typu je velmi špatný palivový systém / přívod,filtr,čerpadlo/ a že se musí vyměnit aby neodešlo čerpadlo - finančně to nešponoval materiál cca do 2 tisíc - tak teď zatím jezdím ale až auto nebudu potřebovat tak mu ho tam dám.

2014-12-23 20:53:57

Tos nemusel k mechošovi., tohle je tu psáno mnohokrát a i na jiných fórech.

Opel s touto motorizací , vůbec to co má PSG5 nebo PSG16, je problémové na zavzdušňování. Díky přepadům , které vedou do čerpadla, děleným vstřikům....

Bohužel jsi nepopsal, nic moc bližšího, např jaké jsou další starty během dne. Jen ten první , náhodně špatný.

Skoro si myslím, že budeš investovat do zbytečného.

No a 2000....nevěřím, že bude měnit komplet vedení paliva, nádobku filtru....jen přepady. A hadice, cca metr stačí, vyjde na 100,-

Takže asi tak.

2014-12-23 21:50:10

plus gumičky kolem vstřiků. To si myslím, že je tutovka. Jak správně Alzafir říká, je to tu popsané v mnoha fórech. Ale dej určitě vedět jak jsi dopadl. Každý samozřejmě není tak zručný si vyměnit palivové vedení.

2015-01-13 14:24:59

Mám řekl bych stejný problém Zafira 2000 2.0 DT 60kW zavzdušňuje se mi vedení to vím.. ale měl bych na zkušenější Oplisty pár otázek. Mám objednané těsnění pod vstřiky, jak je náročné si je vyměnit, jsem mechanik s vybavenou dílnou ale toto jsem ještě nedělal.Prý se musí shodit vačka atd.. A druhá otázka kdybych zavedl zpátečku od vstřiků né do přívodu k čerpadlu ale do zpátečky do nádrže pomohlo by to..?? Děkuji všem za postřehy.

2015-01-13 22:49:17

dám zkušenost je to necelej měsíc zpátky zafira 2L DTI 74KW prej ted jak klesly teploty nestartuje koukám na to vzadu jedna žhavka urvaná zbytek žhaví říkám ráno odpojíte tenhle konektor a pak mi voláte jak to chytlo

druhej den po ránu telefon pán volá že to chytlo dobře tak sem mu zapojil toto : http://www.club-opel.com/...ych-startu-u-dieslu-44797 a pán startuje samodřejmě sem mu doporučil řešit i ten zalomenej žhavič

a co z toho plyne zkus si nejdřív po ránu start s odpojeným čidlem teploty


Odpovědět