Fórum - Téma


Zafira 2.2DTI Y22DTR nudzovy rezim


Fórum Zafira A Zafira 2.2DTI Y22DTR nudzovy rezim

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2016-02-15 12:31:10

Zdravím mám problém pri jazde 130 po dialnici na auto skoci do nudzoveho rezimu rozsvieti sa kontrolka auto s klucom auto strati vykon nasledne kontrolka zhasne auto zacne zase tahat, druhy priklad kontrolka svieti az do zastavenia po novom starte ide normalne , egr ventil vycisteni , stale to iste poradte dik

2016-02-15 12:55:25

jo to jsem měl u 2,0 dti a dělalo to čidlo MAP. tedy čidlo atmosfer. tlaku na sání u EGR

2016-02-15 15:13:49

montyl: Tohle může být cokoli, od EGRu, je jedno, jestli je čistý, vyčištěním ho neopravíš, MAPem ( to se mi nezdá), regulačním ventilem...váhou...barometrem....

Chce to diagnostiku. Až to napíchneš, dej sem kódy chyb- ta čísla.

Já to typuju na EGR. Jestli jo, pak bych ho zaslepil.

2016-02-15 16:12:23

Mi to dělal egr, koupil jsem novy a cajk, ale jak říká Alzafir může to být cokoliv.. od žhaviček po ten egr.., nebo ty tlakové hadičky co jsou kolem motoru..

 DaveX
David Suchna
2016-02-15 17:17:11

Ahoj, mě to dělal zarvanej EGR a ještě mi přirezl ventil na turbíně. Pokud si vyčistil nejen samotný egr, ale i celé sání, pak zkus ještě rozhýbat ten ventil a myslím, že se ti to rozběhne. Přístup je na to dobrý, zabere ti to asi minutu a trochu mazadla...

 DaveX
David Suchna
2016-02-15 17:23:17

Akorat mam teda 2,0DTi...

2016-02-15 19:49:49

Chlapi, na co čistíte sání, když tam necháte fungovat EGR? To je škoda práce.

Jinak dvoulitr Y20DTH a Y22DTR takřka shodné jsou, tou bižuterií kolem motoru určitě stejné.

2016-02-15 20:23:53

přesně to se mi stalo-bylo zanešený turbo,vyčistil jsem ho a od té doby to dalo pokoj,mám taky 2,2DTI.

 DaveX
David Suchna
2016-02-15 20:37:18

alzafir: Já teda nechci bejt pesimista, ale vzhledem k novýmu zákonu bych to nezaslepoval, od r.v.2002 STKáčka odesílají data z řj někam kamsi na centrálu, ale zatím jdou závady vymazat a zaslat ,,fiktivní" data, ale má to jít jen do července. Pak bude útlum. Takže myslím, že vyčistit ho a být v klidu na 200tkm, je jistotka... :-D A ruku na srdce, málokdo to najede za rok nebo dva...

2016-02-15 21:15:09

jeste se muze pridirat to tahlo co je od naklapeni lopatek turba..

2016-02-15 21:23:33

STK , resp. měrení emisí bude dělat kontrolu readiness kódu. Ten musí být v nulách, pokud ne, končíte. V jedničce může být klima a ještě jedna položka ( z hlavy teď nevím, ale to si najdete)

Readiness kód se generuje po ujetí nějaké vzdálenosti, dejme tomu 50km, během této doby kontroluje jednotka lambdy, DPF, EGR, ...věci, co se podílí na tvorbě emisí. Ne že by jednotka motoru nedělalal i jindy, dělá to pořád, ale tohle je cca vzdálenost, kterou je třeba ujet, aby se kód vytvořil. Není možné jen vynulovat chyby v registru závad a fičet na kontrolu.

Emulátor EGRu pracuje tak, že jednotka nepozná, že EGR ve skutečnosti vůbec nepracuje, datově to auto je v pořádku.

Pokud dojde až na měření emisí, pak kdyby se měřily oxidy dusíku, pak to zjistí. ale to se opět měřit nebude.

Nikam se data neodesílají. Kdo a proč by to taky schraňoval?

Já mám funkční EGR na autě, ale jezdím na emulátor. Sání se nezasírá, motor výrazně míň kouří. Tohle prokázalo regulérní měření emisí, kde jsem byl.

No a kdyby byl problém, přehodím konektor a klemu ( jumper propojku v emulátoru) a během asi minuty můžu jet na EGR fyzický.

2016-02-15 23:08:00

jarekpetrucha: Toto je správná diagno'za ! Měnil jsem ho minulý týden kvuli stejnému problému. ted vše ok.

2016-02-16 06:58:06

Diki vyskusam doporucenia a dam vediet

2016-02-16 07:45:10

gamarej: jak můžeš tvrdit, že to je správná diagnóza? Ne že by nemohla. Jenže stejné příznaky má i vada EGRu, zrovna tak i zmiňované lopatky zanešeného turba. Tady bych ale toto skoro vyloučil, protože Zafira je postavená na KWP, je to "pomalejší" jednotka, narozdíl od VC, která je na CAn busu. Zde je velmi častá závada, drhnutí lopatek.

Chce to diagnostiku a napsat čísla chyb.

Jinak je to jen o spekulacích a zbytečném nakupování dílů.

Zrovna zmiňovaný MAP neodchází až tak často. Jeho největší slabinou je konektor, přechodový odpor v tomto místě dokáže vyvolat podobnou chybu, zblbnout váhu vzduchu, totálně rozhodit jednotku motoru. Ovšem i to má svůj specifický kód chyby. Případná náhodná výměna MAPu tohle pak může "vyřešit", díky vysunutí a nasunutí konektoru.

2016-02-16 08:11:54

Alzafir: Ja to tak na svoji zafci bohuzel mel,nastesti to kamarada napadlo pred tim nez nechal repasovat turbo,raz za cas tam trosku striknu,pak projedu a zatim skoro 2 roky po tom co to udelalo vsechno ok ☺

2016-02-16 09:02:25

josefus90: Jo souklas, tohle je pochopitelně taky možnost. Tohle má ovšem specifický kód, tuším P0234, negativní deviace. To nesouvisí sd MAPem, na který jsem reagoval výš.

Regulace a lopatky musí chodit lehonce, volně.

Kdybys to měl na VC, dost možná že by muselo turbo ven, vypodložit lopatky. Zafira tohle volně zkousne, té to nevadí, evidentně díky pomalejší sběrnici.

Když ten kloub perfektně vyčistíš, stříkneš teflonem, budeš mít pokoj.

2016-02-16 09:49:25

No mě to hlásilo chybu P0105-(2) Nesprávný signál z čidla tlaku MAP.

Nepomohlo vyčistit až pomohla výměna.

2016-02-16 11:25:19

jarekpetrucha: OK, tady asi není co řešit, ale je více populární kombinace P0150, P1105. A to není MAPem, jen kontaktem. A zatraceně náhodným.

2016-02-18 12:16:31

Alzafir: mne na diagnostike naběhla porucha P0400, prej také EGR, pravda?

2016-02-18 12:59:11

alupoe: Je to pravděpodobné. Ale mluvíš o diagnostice, takže bych chtěl vidět :

A- podkód chyby, jako např. P0400-9, pak je jasné, že jde o EGR

B-měli ti to otestovat a zkontrolovat v datech. Ona to může udělat i váha vzduchu.

Pravděpodobnější je spíš EGR, hlavně pokud je pod víčkem od sazí.

Pak jsou zase 2 možnosti, EGR nový, čištění nepomůže, když, pak jen na chvíli, nefunguje čištění na všechny chyby kolem EGRu, které se k tomu vztahují,

Nechat EGR jak je, zajistit jeho zavření a nainstalovat emulátor.


Odpovědět

1  2