Fórum - Téma


zafira 2,0 tdi


Fórum Zafira A zafira 2,0 tdi

Informace o modelu: Opel Zafira A



2010-10-28 11:16:12

stratila vykon žadnou chybu nehlasi na diagnostice sem zatim mebyl muže někdo poradit

2010-10-28 21:58:23

dobrej popis. Ucpaný výfuk?? ucpaný přívod paliva?? ucpaný vzduch vedení?? špatný turbo?? malá komprese?? odešlo čerpadlo a milion dalších možný závad.

2010-10-29 19:04:16

;jo jo blba otazka ale děkuji vestředu tam jedu tak se ukaže costim je snad ted občas problikne auto s klyčem

2010-11-03 17:00:30

tak semtam zajel a užto šlape jak má prace na deset minut podtlakovy hadičky taže skoro zadarmo

2010-11-03 18:15:06

to bud rád u opláckej naftáků odcházej čerpadla takže pokud si ho ještě neměnil začni šetřit

2010-11-03 19:33:49

nové od 40 do 70 tis. nejsem blázen to to radši dam na špalky

2010-11-03 19:40:47

záleží co tam máš za typ lecos de opravit nebo repas koukal sem na aukru a tam je někdo repasovaný nabýzí za 12500kč

2010-11-03 20:20:00

řekly žeje to dobry chybu nic nehlasi akorat tam budu muset eště zajet kuly eletryce ale tedtomaj plny

2010-11-06 20:20:28

Repasovaný za 12500 bude na zafiry do modelového roku 2002. Od modelového roku 2003 se montovala tzv. dvoukonektorová čerpadla BOSCH VP 44 s přídomkem PSG 16. Tato čerpadla jsou i ve vectře C, používají je motory 2,0 a 2,2. Čerpadla jsou neopravitelná, neexistují na ně díly ani zkušební stolice. Mám osobní zkušenost. Kupoval jsem jeté čerpadlo s neznámým původem. Byl jsem rád, že jsem ho sehnal. Poté šla zafira z baráku. Nechtěl jsem tu jistotu, že čerpadlo zas někdy odejde, zažít znovu. Bohužel už více ne opel.

2010-11-06 20:42:57

No a jak to čerpadlo dají dohromady a nastaví?? když tedy neexistuje zkušební stolice Jo jo je třeba z lidí tahat love dokud to jde

2010-11-07 13:22:47

švára řešil nedávno též čerpadlo na zafiře a je fakt že to dvoukonektorový je velkej problém ve finiši oprava vyšla na 42t a ty neuvěřitelný starosti okolo.na druhou stranu má bratr vectru 99ku dvoulitra DTI kde se taky měnilo čerpadlo jednokonektorový oprava vyšla na 20t podotýkám čerpadla byla v obou případech nová a to auto je denně v provozu bez problémů.

já říkám pokud chce někdo opla je to jeho boj hlavně at to nebere v ojetým dieslu protože to je drahej předem prohranej boj

2010-11-07 19:51:59

Čerpadlo podle mě smontují a nastaví na montážní lince u Bosche. Pokud je neopravitelné, měl by Bosch nebo Opel dát doživotní záruku, když jsou si tak jistí, že se nerozbije. nebo by nové mělo stát max. Kč 5000,00 jako běžný spotřební díl na autě. Výrobci však zákazníkovi nenabízí ani jedno ani druhé.

2010-11-07 20:01:50

Tak tak. Naftový čerpadlo - podle mě možná 1/5 celýho motoru, jeden z nejdůležitějších komponentů na motoru. Ta by měla být naprosto spolehlivá a funkční po celou dobu provozu auta v různých podmínkách. Opel příliš šetřil snad ani ne tak na vývoji jako napoužitých materiálech. Prostě čerpadlo je podle mě materiálně a výrobně poddimenzované a nedostatečně odzkoušené. Třeba u motorů TDi není slyšt, že by naftové čerpadlo odešlo. Tyto motory bez problémů najestí statisíce kilometrů. Naproti tomu - když jsem si tenkrát zafiru v servisu Opel přebíral (jedině tam mohli "skamarádit ŘJ mnou koupeného jetého čerpadla s ŘJ auta) - tak hlavní servisní technik mi říká: "Kolik máte najeto? Já na to: "Poctivých 177000 km." A on povídá: Zbavte se toho, jak jen rachle můžete. Po 200000 km se obvykle kroutí hlavy válců a přichází další problémy. Toto řekne hlavní servisák....

2010-11-08 08:12:11

Máš na to zajímavý názor. Znám spousty zafir co mají půl milionu a ok znám i vectru c co má 700tis km na původní čerpadlo. Seřídit řj čerpadla do motoru umí kdokoliv s diag (opel tech,op-com,bosch,atal,super vag full vysoká pořizovací cena) montážní linka je pro montáž čerpadla ale někde ho musí nastavit a tím je stolice a ta existuje a repas lze udělat. Souhlasím že je to problémové čerpadlo ale u tdi (vw group) motoru odchází čerpadla na naftu též a o PD motorech které jsou na tom ještě huř jak motory 2,2dti u opela to nestojí ani za řeč. vw groupu se věnuju už dlouho a spíše jde o to že těch aut je tolik a ty díly jsou levny a na každým rohu a tím že někomu odešlo čerpadlo se nikdo moc nechlubí a je na ně spousta servisů kde to umí vyměnit (diag na vw je skoro zadarmo) takže po netu se neshánějí rady jak nastavit čerpadlo po výměně ale opel toho se spousta servisů bojí a hlavně je málo lidí s origo diag kteří jí umí obsluhovat tak aby ho nastavili.

2010-11-08 20:16:01

Šlko o to, že to čerpadlo, které jsou koupil nemělo vymazanou paměť. A aby se mohla vymazat, bylo třeba se "nabourat do systému zafiry. k tomu byl potřeba kód. A ten kód je napsaný v car pasu, který se dává s novým autem. Mě ten car pas chyběl. Renomovaný BOSCH servis tuto proceduru prostě neuměl. Takže na zprovoznění jsem musel zafiru nechat odvézt do origo servisu opel. TDI PD jsou kapitola sama pro sebe. Jasně, i já znám zafiru DTI s jednokonektorovým čerpadlem, která má přes 400 tis. km na původní vstřiky i čerpadlo. Všechno je to závislé na mnoha faktorech - způsob jízdy, režim jízdy (město-dálky, podtáčení.optimální otáčky motoru, ...), kvalita nafty, kvalita a intervaly výměny filtrů, olejů, atd. Je to na delší dobu. Moje zkušenosti se zafirou jsou prostě hrozně špatné, proto už bych opela nechtěl. oproti tomu na první octavii TDi jsem měl bezproblémových 30é tis. km a ni ve firmách, kde jsou převážně škodovky služební auta, která dostávají zabrat, ty škodovky drží. Mě zafira po prvním pečlivém majiteli (já taky nejsem úplný neznalec, co si auta žádají) a jasném původu i historií kvalitou zklamala. Možná by benzinová jezdila skvěle a na auto bych nedal dopustit.

2010-11-08 23:19:21

no ale BOSCH kts, a atal umí vyčíst i kod. opel tech ne a op-com také ne. No hlavně že jsi pojezdil a sám víš že to jinde tak růžové není ale na začátku jsi haněl jen ty oply. a o to mi šlo. Pomlouvat auto po jedné zkušenosti umí kde kdo. Já sám vozil auta do čr od 1993 a někdy byli roky že jich bylo 600 ročně a tak mužu tvrdit seděl jsem ve spoustě aut a dokonalý ještě nikdo nevynalezl.

2010-11-09 15:27:05

Máš pravdu, to bych asi neměl. mě šlo jen o princip, že jsem musel kvůli snímači otáček vačky kupovat celé čerpadlo. To je jako kdyby se rozbil zámek dveří a v servisu Ti řekli "Pane kupte si celé dveře." Kdyby ten snímač šel vyměnit, žádný problém. Na každém autě snímače odchází, takže bych to neřešil. No, už se stalo. Příště budu ve svých názorech objektivnější.


Odpovědět