Fórum - Téma


Zafira 2,0 nebo 2,2Dti


Fórum Zafira A Zafira 2,0 nebo 2,2Dti

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2016-03-19 10:12:42

Zdravím všechny,chci si koupit Zafiru a nevím kterou motorizaci zvolit.

Kolega mě zrazuje od motoru 2,2Dti,že pokud tam klekne čerpadlo,dá se sice zrepasovat,ale má pry v sobě řídíci jednotku kterou pak nejde nastavit.

Můžete mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit?

Dik.

2016-03-19 10:40:34

scanmam: Ahoj, mám 2.2DTI 92kw, výkon i spotřeba ideální, dvoulitr bych nechtěl.

Auto jsem přivezl v roce 2010 z německa mělo 105tis. se serviskou, dneska mám 210 a pohoda.

Ale určitě to bude co člověk to názor, tak hodně štěstí ve výběru.

2016-03-19 10:58:18

tváš-li na dieselové motorizaci, nejméně zákeřná volba je 1.9CDTi, kde někdy potrápí vířivé klapky nebo DPH,nabízená zřejmě až od Zafiry B. S benzínovou jednotkou vedle nešlápneš.

2016-03-19 12:19:02

Ahoj

Podívej asi tak pokud se ten před tebou k tomu choval slušně tak bys neměl mít problémy .Pokud tam byla zanedbaná údržba tak je úplně jedno co koupíš.

Osobně mám radši silnější verzi (proto ji taky mám) a to proto že má větší sílu a lepší spotřebu nemusíš to tolik honit (pamatuj že si kupuješ pracanta NÉ závoďák).

A co se týče čerpadla ? Moje osobní zkušenost je taková že jakmile začala zlobit odvezl jsem ji do servisu který se na specializoval a tam mi chtěli měnit čerpadlo jako vadné .

Protože jsem na to neměl tak jsem auto odvezl domů a tam mě shodou okolností navštívil kamarád kterého jsem neviděl pár let a ten během řeči prohodil ,že bych měl nejdřív zkontrolovat těsnění.A ejhle oprava stála pár korun a auto jezdí jak ďas.Od opravy už najelo pár desítek tisíc kilometru.

Osobně si myslím ,že spousta servisů čerpadlo mění zcela zbytečně ,ale to je opravdu jen můj názor.

Takže ti popřeji šťastnou ruku při výběru a mnoho kilometrů bez problémů

2016-03-19 12:26:58

obe motorizace stoji za starou belu... Ale pokud nic jineho, treba benzin, nechces, tak jedine 2.2dti, protoze ten motor aspon jede a se stejnou, mozna i o fous mensi spotrebou. Kazdopadne si nemysli, ze budes jezdit za styry na sto woe jak machruji tdickari. Oni za to taky nejezdeji a nebo sedesatkou po statovce. Osobne bych ale do zafiry volil spis benzinovou 1.8 92kW a za usetrene penize (oproti naftove variante) nechal dat plyn. Pak na tom budes jeste o trochu lepe s naklady na palivo.

2016-03-19 13:27:51

Za mě je volba jasná, dvoulitr ne, 2,2 v naftě rozhodně. Čerpadlo je populární porucha, to ano, ale už se to dá opravit, 99% poruch je snímač, ten se dá sehnat.

Já bych zase nechtěl benzín, jednotky na tom taky odchází a když to jednou začne poskakovat, je to za trest něco najít, čím to je, i v datech se to pak špatně hledá. Zlatý nafťák.

Ano, má své mouchy, padání nafty, např, jenže to je zase jen zanedbaná údržba. Proč bych něco měnil, když to funguje, že? V rozvodech to má řetěz, taky lepší než benzín.

Já dlouhodobě jezdím za 6,6, je to spočtené, ne podle palubáku.

Ono je to hlavně o tom, co koupíš. Zrovna teď jsem přijel z bazaru, sháním nějakou starší corsu. Co jsem měl napíchnuté, špatná jednotka. sice to chytlo na brnk, až jsem se divil, ale co s tím? Lecjaký problém bude u většiny ojetin. S tím je třeba počítat. a když si to nejsi schopný sám prověřit v datech, můžeš mít velmi brzo zaděláno na problém a nadávat na cokoli, jedno jestli nafta nebo benzín.

Ze servisní zkušenosti jednoznačně preferuju naftu.

Vůbec nejhorší kombinace je Z18XE (Z16XE) s dodělaným plynem. Od toho bych rovnou dal ruce pryč.

2016-03-19 14:42:48

Já dělal repas čerpadla a seřízení jednotky nebyl ŽÁDNÝ problém

2016-03-19 14:58:52

alzafir: Njn, co clovek, to jiny nazor A vidis, ja bych klidne tu Z18XE koupil. Vymenit ECU a nakodovat neni zadny problem a sranda za par drobnych a co vidim po okoli, tak krom jednoho kteremu zere olej, nikdo nema jediny problem a vsichni jen jezdi.

Ono ale stejne, u ojetin a tady v pripade auta 12-15 let stareho, je to sazka do loterie vzdycky. A je treba si to uvedomit a nechtit po tom zadne zazraky.

2016-03-19 16:59:40

Já mám Zafu A 2.0l v dieselu, z roku 2004, mám teď přesně 200 000 km, jezdím denně do práce cca 40km tam a 40km zpět. Část po dálnici, část po státní, za dva poslední roky mám dlouhodobou průměrnou spotřebu (dle tankování, palubák to nemá) 5.3l/100km. Zlatý auto. Při cestě do Chorvatska (Gradac) jsme se dostali s plně nafutrovaným autem na 4.6 tam a 4.9 zpět.

Za mě, je 2.0 bez problémů...

2016-03-19 19:50:38

za mě rozhodně 2.2 92kw ! maximální spokojenost i když některé díly jsou zbytečně drahé ale to už si v dnešní době moc nevybereš.. , vím že nemužeš srovnávat benzín a naftu, ale z mojeho pohledu si nedovedu představit že bych měl v zafiře méně než těch ,,92 kw" .. :)

2016-03-19 22:07:38

No já se koukal i po benziňácích ale 1,6 i 1,8 mi na takové auto příjde dost slabé...

K těm čerpadlům,máte teda někdo zkušenost,že by to bylo fakt až tak špatné?

2016-03-19 22:35:08

Výkonově je nafta 2,2 a benzínová 1,8 na 92kW, krouťák se rovnat nedá.

1,6 je na to auto slabé, Dvoulitr nafta ujde, když je ve formě, spotřebově dobrá.

Čerpadal jednokonektorvá, bez jednotky motoru se jakože dají opravit. Tam většinou odchází tranzistor. Dvoukonektorová jsou mechanicky někde úplně jinde, tam odcházejí hlavně ty snímače.

Najdeš toho kolem nich spousta, neco je pravda, něco blud, jako celý internet.

Všechno je o zkušenostech, já pochopitelně budu propagovat 2,2 v naftě, protože mě ve štychu nenechala. Jiný bude tvrdit totéž o benzínu. Stejně se budeš muset rozhodnout sám. A je to jen a jen o náhodě ( ne že by se jí nedalo pomoci aspoň zkouknutím dat z jednotky), co pořídíš. Géčka a Zafiry A, přiznejme si to, začínají patřit do veteránské kategirie.

No ale když to porovnám třeba se Zafirou B a A16XER ( snad to tak bylo označené, co jsem dnes viděl), pak budu jedině rád, když tato auta ještě sakra dlouho vydrží.

2016-03-21 16:42:25

Každopádně bych se chtěl aspoň jednou svést v tom Bčkovém 2litru 177kw

2016-03-21 17:03:01

josefus90: Tož se s kolegou domluv...

http://www.club-opel.com/...ozidlo/opel-zafira-a-1208

2016-03-25 09:03:36

alzafir: Vůbec nejhorší kombinace je Z18XE (Z16XE) s dodělaným plynem. Od toho bych rovnou dal ruce pryč.

Prosím vysvetliť, kde je problém v tejto kombinácii?

2016-03-25 09:23:19

henry_sk: to je o tom, že to není z tovární výroby, existuje mnoho výrobců plynových komponentů, firem , co to montují. Podle toho to vypadá. Jsou případy, kdy všude vedou chaoticky hadice z plynu, k ničemu se nedostaneš a ještě k tomu je vidět, jak při montáži spěchali.

K tomu přidej tipického majitele tohoto pohonu, když už mám plyn, proč bych jezdil na benzín, vždyť to stálo hromadu peněz, tak ať to mám zítra zpátky

Na plyn startují a na benzín už nikdy nepřepnou. Teda přepnou, až když se objeví nějaký problém, ale on je na benzínu taky, takže hurá zase do plynu. Plyn po pár letech provozu není seřízen, mnohdy začne"ujíždět nastavení" ještě dřív. A pořád se jezdí na plyn, jenže benzínová jednotka se pořád snaží průměrovat, adaptuje současné hodnoty. Dostane se do bodu, kdy už to dál nejde. Blbne to na plyn, na benzín už ale vůbec auto nechytne.

Netvrdím, že to je bible všech problémů, tohle ale přesně vystihuje většinu toho, co mi prošlo rukama.

To není nic objevného, je to všeobecně známé.

2016-03-25 10:31:02

alzafir: bežné jednotky štartujú na benzín a prepínajú na plyn po dosiahnutí 30 st.C. V lete je to po pár sekundách.

Inde som ale čítal, že je lepšie štartovať na plyn, benzín pri štarte zmýva olejový film na valcoch.

Máš pravdu v tej kooperácii benzín vs. plyn ECU. To je bežne neriešené, vzhľadom na potrebu iného predzápalu pre LPG.

Riešením je pravidelne resetovať benzínovú ECU a každý rok dať naštelovať LPG. To naráža na problém servisov LPG zariadení - je ich málo, ktoré si prácu odvedú dobre. Násobí to aj množstvo kombinácií montovaných zariadení, ako píšeš.

Často sa stáva, že plyn beží po nastavení horšie, ako pred tým.

2016-03-25 10:39:16

@alzafir nechtěl jsi napsat Z18XER??

2016-03-25 12:42:23

p.somik: Nechtěl, Z18XER jsem ještě neviděl, zato Z18XE několikrát

2016-03-26 20:42:13

To vím, ale moje zapojení se ti líbilo


Odpovědět

1  2