Fórum - Téma


zafira 1.8 16v samovolně chcípá


Fórum Zafira A zafira 1.8 16v samovolně chcípá

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3

2013-05-31 17:44:29

colommbo: Aha, už chápu díky. Takže mám zkusit ten snímač, ano? Analyticky mi přijde, že když jsem měl teď auto na technické (a samozřejmě žádná chyba nebyla nalezena, jak jinak), tak že je to jako hledání jehly v kupce sena. Kámoš mi říká, že je to v ŘJ. Ten snímač kliky ovládá právě ta ŘJ? Nebo to vůbec nemá spolu souvislost?

2013-05-31 20:04:36

cufe: Snímač otáček klikového hřídele ("čidlo kliky") pracuje na principu Hallova jevu a informuje (někdy ještě ve spojení s čidlem vačky) řídící jednotku o tom, že se motor vůbec točí a v jaké poloze v tom kterém okamžiku je klikový mechanismus a v návaznosti na něj i písty motoru (kupř. jejich HÚ), na základě signálů čidla kliky pak ŘJ upravuje moment vstřikování paliva a zapalování. Tedy ŘJ tento snímač neovládá, naopak "je živa" z dat jím snímaných a do ŘJ přenášených, je to v podstatě nejdůležitější snímač z celého motoru...

2013-05-31 20:08:20

Ale tím pádem když čidlo blbne ,tak zdechne motor nee

2013-05-31 20:13:21

jarekprocingr: Pokud čidlo kliky nedává vůbec signál a motor nemá současně čidlo vačky, nelze ani nastartovat. Pokud čidlo za chodu motoru signál dávat přestane (a motor nemá současně čidlo vačky), ŘJ si myslí, že se motor přestal točit, odpojí přívod paliva a vypne zapalování. Jestliže čidlo signál dává a občas ne, může motor fungovat, ale občas náhle zdechne... Jestli má tvůj motor čidlo vačky, to ale, bohužel, nevím...

2013-05-31 20:23:50

Z-16XE To čidlo má ,nebo nee??

2013-05-31 21:14:23

jarekprocingr: Colombo má naprostou pravdu. Jestli si dobře pamatuju , tak bez čidla na klice motor neběží. Se špatným čidlem vačky motor jde , ale v jakémsi "nouzovém režimu". ( V tahu ho nedostaneš přes cca 4500ot).Jinak obě ty čidla by měla ukázat diagnostika. Být tebou, zkusil bych to ve chvíli, kdy to nejede vybliknout.

Otázka: Nevíte někdo o motoru X18XE1. Mám tu zafku se zadřenýma vačkama.

2013-05-31 21:39:36

čekám na termín u servisáka, dle diagnostiky to píše relé a palivové čerpadlo- to už je mněněné..

2013-06-01 09:48:17

Ještě podám tuto informaci: stává se mi občs i to, že vlezu do auta, otocim klíčkem do polohy II a svítí mi žlutá kontrolka protiskluz a nenastartuju. Potvrzuje tato indicie to čidlo?

2013-06-01 10:43:38

Jak vypadá kontrolka protiskluzu..Mě krátce probliklo na tacho v levé řásti jakési cosi- žlutooranžová hvězdička?? Viděl jsem to po prvé. Bylo to při poklesu otáček/ přibrždění před vjezdem na kruháč.

Mám 1.6 16V zafira komfort motor Z-16 XE rv 2001

2013-06-01 11:59:04

Kontrolka protiskluzu (TC) je vpravé části palubovky, nale vo od kontrolky ABS (pod budíkem nádrže), grafika - "auto ve smyku".

2013-06-01 18:11:47

Tak to si nejsem jistej , jestly to zafira komfort vůbec má..

2013-06-05 13:22:17

Chtěl jsem ještě vás odborníky požádat o řadu ohledně toho čidla klikove hřídele... Když vlezu do auta a chci vyjet: otocim klíčkem,abych nastartoval,ale po zhasnuti ikonek,které svítí pred startovanim mi svítí ten protiskluz - žlutá kontrolka auto ve smyku to celé v trojúhelníku a nemůžu pak nastartovat. Nechce to prostě chytnou. Může to byt tím cidlem? Děkuji všem chytrejsim za odpověď.

cufe, 2013-05-31 00:31:31 napsal:

Že by se s tímto roztrhl pytel? Taky mi Zafirka (1.8 16V, r. 2001, benzín, motor Z18XE) samovolně chcípá. Začalo to zhruba před měsícem. .. Jedu, chcípne to nebo spadnou otáčky a pak zase najedou (častěji spíš chcípne), začne svítit kontrolka protiskluzového systému (TC) a pak už abych se jen modlil, že nikdo za mnou do mě nenapere, když zajíždím pomalu ke krajnici, abych počkal cca 3 - 5 min., abych zkusil nastartovat znovu. Podezření mám, že je to ovlivněno i teplotou (ale je to fakt nahodilé), takže jsem to pak vyloučil. Nejlepší je, když se mi to stane na kruháču ..

Prosím o zkušenosti a názory, jsem laik, raději opravím PC nebo poradím s netem, než řešit auto. Předem díky, pánové ..

2013-06-06 08:15:33

cufe: Zdravim. Měl jsem podobný problém. Jakmile jsem vyřadil na neutrál, Zafka zhasla nebo otáčky spadly někam kolem 500 ot. a pak zase vybehly. Když jsem chtěl nastartovat, nechtěla naskočit. Musel jsem trochu přidat plyn. Na diagnostice se nic neukázalo. Skoušel jsem podle rady ucpat ERG ventil, výsledek pořád stejný. Už jsem všechno vzdával. A potom to přišlo. Sundal jsem sání na škrtící klapku a uplně jsem se zhrozil. Klapka uplně zadělaná. Vše jsem vyčistil a od té doby Zafka šlape jako švícary. Už je to pomalu rok a žádný problém.

2013-06-06 08:49:34

určitě vyčistit klapku, popřípadě udělat odvod bordelu - http://www.gm-club.cz/nav...znecisteni-skrtici-klapky

2013-06-06 09:07:04

Mě to dělá i po výměně EGR ventilu a očistě škrtící klapky..

2013-06-06 12:31:29

Ten fitr na sání je Chujovina ! NEDÁVAT !

2013-06-06 12:46:56

bre@thlless: O téhle "úpravě" odvětrání klikové skříně vím taky, ale jednak na V6 Omegu to nejde aplikovat a druhak bych to taky radši nedával...

2013-06-06 12:49:52

colommbo: to je mijasné , spíše než benzínový fitr bych k tomuto účelu použil tzv , odlučovač oleje k pneumatickým rozvodům , který je na to stavěn. Ale to je zas finančně náročnější , než ten "domácí bastl".

Píšu to jen proto aby se stále dokola nešíříli tyhle blbosti internetem.

2013-06-06 13:39:43

bre@thlless: Jako nápad to není až tak úplně nezajímavý a myšlenka jako taková je podle mého soudu správná, nicméně si taky myslím, že jakákoli další překážka ztěžující či bránící volné cestě vyrovnávání střídajícího se podtlaku a přetlaku v klikové skříni prostě není dobrá... Je to můj privátní názor, který nikomu nevnucuju, ale řešení by mělo být jiné - nevím jaké, nejsem technik, ale třeba právě nějaký kondenzátor a odlučovač, o němž se tu zmiňuješ...

2013-06-09 12:00:52

Díky za informace, můžete mi ještě říct, kde ty klapky pod kapotou najdu, a zda to mohu vyčistit i sám? Nebo to musím odtáhnout do servisu? Pokud jsou někde nějaké návody - manuály nebo nákresy, kde se to nachází, myslím, že bych nemusel byt tak blbej, abych to nepochopil Auto mi už stojí od čtvrtka, od té doby jsem při pokusu o nastartování (už jen vložím klíček do zapalování a otočím na II, když vidím, že zůstane svítiti protiskluz, tak se ani nepokouším nastartovat) neměl šanci s autem pohnout. Předem díky mnohokrát...


Odpovědět

1  2  3