Fórum - Téma


ZafB1.8XER16V+LPG


Fórum Zafira B ZafB1.8XER16V+LPG

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2

2014-12-28 11:57:43

strejcek: No pokud by to byl ventil nastavení časování ventulů, tak jsou tam sítka, která se tam dávají při záběhu motoru, údajně po záběhu se mohou demontovat. Je to přidělané 1 šroubkem (torx) jde to poměrně dobře vyndat. Ta sítka jsou poměrně hustá a když objednáš jiný ventil, jsou ta sítka trochu řidší. Jinak dle mechanika značkového servisu se ta sítka po záběhu mohou zcela vyndat a již tam nejsou potřeba. Pokud ventil špatně nastavuje, ozývá se klepání připomínající zcela nenatlakovaného hydroštelu na ventilech, občas klepe, občas ne. Než kupovat nové ventily, asi bych zkusil vyndat ta sítka a vyzkoušet.

2014-12-28 13:41:30

jazeta: Díky moc , mam vplanu je vyndat a prohlednout ( to klepani zesililo pri 1 vymene oleje , kdy byl projistotu pouzit i vyplach a pravdepodobne to nahnalo bordel uplne vsude jen ne ven.Musim jen sehnat torx kterym se dostanu naten sroubek ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-28 14:02:39

strejcek: JJ přesně jak píše jazeta. Odstraněním sítek v kanálech ovládacích ventilů nic nezkazíte, pravděpodobně budou zacpaná. A co se týče hydrozdvihátek, tak na ně zapomeňte, váš motor je nemá..... Jenom zdvihátka obyč, kde se seřizují ventilové vůle jejich výměnou za jinak "tlusté": http://www.partsbase.org/...2008-5-4-25-valve-lifter/

Postup seřízení ventilových vůlí: http://workshop-manuals.c..._engine_check_and_adjust/

2014-12-28 14:18:44

kopejda: Diky ,ty sitka určitě ztrestám , uvidim coto udela ,jako dalsi postup kouknu na ty vule a budu zas o kus chytrejsi.

2014-12-28 19:01:01

strejcek: Abychom se bavili o tom samém - na obrázku jsou ta sítka, bacha, když se to bude vyndavat z hlavy, mají tendenci vypadnout z ventilu a aby si si byl jist že jsou všechna - jsou tam proti sobě 2 + 2 půlměsíce - bílý plast se sítkem. Možná by nebylo od věci, vyčíst diagnostikou chyby na motoru - nějaká hláška to je a dokonce se rozlišuje sací a výfuková řada - výpis z DIAG nemám momentálně k dispozici. Jo a stejně se ta chyba myslím musí vymazat, nejsem si jist, zda to odezní jen odstraněním závady...... už je to delší dobu, co jsem to řešil. Tak ať je to jen tato závada. Dej vědět, jak to dopadlo.

2014-12-28 19:31:14

jazeta: diky za tip , 29 semi snad podari sehnat bit na malou racnu abych to mohl povolit ,a budu se modlit at je to jen ucpane.. na posledni diagnostice byla poze zavada maf sensoru , vysoky signal lambda rich , nejak zavada v zabavnim systemu a nejake chyby s ciste numerickym oznacenim kde nebyl zadny popis ani se mi je nepodarilo najit na netu.

2014-12-28 20:31:15

strejcek: No ono na tom sítku není nic vidět, že by bylo ucpané! Ten případ, co jsem řešil já, tak tam nebyla vidět žádné ucpání, nic, jen jedno z těch sítek se oddělilo od druhého, tzn. rozpadnul se na 2 půlměsíce, jinak nic víc. Sítka se vyndala, zkusilo se to a byl to cajk. Předtím to klepalo, nepravidelně, někdy jo, někdy ne, někdy svítila kontrolka motoru, jindy zase ne. Když svítila kontrolka, tak jak to přešlo do režimu nouze, byl omezen výkon. Nakonec se rozhodlo, že se ventil vymění a dá se tam se sítkem. proto vím, že je trochu jiné, než co tam bylo původně (číslo 427001410 INA). Až poté jsem zjistil informací, že tam ta sítka nemusí být vůbec, že tam byla jen kvůli záběhu a bylo to vydáno jako servisní informace Opel. Ale také mi bylo sděleno, že do těchto motorů by se měl dávat "jen" olej Dexos 2 a Castrolu celkem trvalo dlouho, než dala fa AC Delco dexos 2 specifikaci Castrolu na vybrané oleje, seznam se nechá na internetu najít. Pak dej vědět, jak jsi dopadl.

2015-01-01 15:49:38

sitka odstranena , klepaní po parset kilometrech ztraci na intenzite , po rozebrani LPG reduktoru li02 zjisteno ze membrany a tesnení nejsou zrovna nové a vykazuji zpuchrivení a silne opotrebení ( tudiz mne ceka repas reduktoru a doufaní ze nebudu muset jet na novy maping vstrikovaní. :S).

2015-01-09 22:14:22

Dekuji vsem za rady , auto je ted prozatim v dobre kondici. ranni skubani odeznelo a da se konecne trosku slusne jezdit.

dnes jsem kontroloval zap. svicky a trochu me znepokojuje ze elektrody jsou uplne cerne od sazí ( benzin ) a motor pri volnobehu a rozjezdech vynechava. v motoru jsou nasazene NGK laser line 6 (0.8mm) , zapalovaci lista delphi (nevim zda je originalni) , lambda planar od boshe (mam dojem ze tahle sonda je stejna dobra jako jejich svicky) , ma nekdo nejaky ozkouseny ND pro ridici lambdu ( neustale mi sviti check engine s vadou na lambade) , vystup meren v servisu a kabelaz az k rj je vporadku.

2015-01-10 12:58:51

strejcek: Pro motory s LPG mají svíčky doporučenou vzdálenost elektrod 0,5 -0,6mm . Benzínové svíčky mohou dělat problémy. Co se lambda sond týká, tak s NGK - NTK jsem nikdy, narozdíl od ostatních, neměl problém doteď.

2015-02-03 22:31:03

ondra01: Diky za info , tenhle blesk ma predepsano 0.85-095mm podle plynare pro tyhle sekvencne vstrikovane systemy se dava -0.2mm tudiz optimalne neco okolo 0.7-0.75mm (odtrh elektrod),diky tomu mi doporucil vymenit svicky za specialky potazene iridiem diky vysssi tvrdosti a odolnosti kontaktu pry vydrzi dele a usnadni vcasne zapalení (jak rikal temer nezapalitelne smesi),ktera pri neshoreni nici sedla vyfukacu a pozdeji i katalizator nemluve o detoňáku , ktery ma svoje dalsi zavady.

(astronomicke ceny , ktere bajla oko vypocital odhadem mne nenechaji klidne spat) , , kazdopadne bylo zjisteno , ze 1 plynovy vstrikovac proteka a dalsi 3 nejsou v omoc lepsim stavu (rekl ze kalibrace mapy tomu nacas pomuze ale mam se pripravit nejlepe na novou listu MED coz je bajlakasa neco okolo 10 papouchu,zacinam uvazovat kde je ta uspora na LPG (kdyz nejkvalitnejsi LPG vstrikovace landirenzo preziji jen +-150 000 km - kde projektovana zivotnost je 350 000. :S.

Kazdopadne diky za reakce za ktere jsem rad , a snad toto pomuze i nekomu s obdobnym problemem , ktery je pry v zahranici naprosto bezny a je spojeny s neocekavanym problemem slozeni LPG ,ktery pry nejak nici 1gen. vstrikovacu MED a je doporuceno je vymenit za nove jen 2500kc z jeden v polsku za 1600.

2016-03-25 09:31:35

colommbo: Ano,ano...třeba jednou za pul roku třeba celou nadrž. A tankovat jen 100 oktan.

2016-03-25 10:30:10

patowski: Palivo s OČ 100 není nutné, motor je vpodstatě nevyužije, není-li na výšeoktanový benzín přímo konstruován (pak je palivo min. 98 předepsáno.) Spíše je to otázka aditiv, která v prémiovém palivu mohou být ve větší míře (ale taky nemusí), není problém aditivovat benzín při tankování sám.


Odpovědět

1  2