Fórum - Téma


ZafB1.8XER16V+LPG


Fórum Zafira B ZafB1.8XER16V+LPG

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2

2014-01-11 17:45:15

Zdravicko , v poslední době rěším podivné chování motoru žirafy , jde o toto: Motor ma za studena přebohacenou směs (benzin) v obcasnych případech po par metrech na stopce se auto rozjede ale odmita akcelerovat a skube , jedinne reseni je vyspojkovat motor a chvilku pockat pote je vse v normalu. Pri volnobehu ne vzdy , kolisaji otacky motoru ( motor ma zvuk jakoby se zadusil pri ucpanem vyfuku) Na lpg ma motor značne spozdeni akcelerace a pri rozjezdech na krizovatkach pokud clovek nepredtoci motor alspon na 1500 obvykle zhasne - mozna navaznost na spojku ktera zabira az tesne pred koncem chodu pedalu. Dale podle poslechu chodu motoru se zda jakoby se jednalo o diesel , rachot a mlacení ozyvajci se z motoru , bylo mi receno zese jedna o "ventilštel" nevim.

Podle par lidi jsem zatim zkusil:

Vymena mot.oleje dle normy pro opel - 5W30

Vymena vzduchoveho filtru dle typu motoru.

dodatek:Dale souvisejci , vymenena plastova hadice odvetravajci prostor vack.hridele ( derava a 1300 nova :S ) a pretesneno viko motoru , u ktereho v servisu prekroutily novou tesnici gumu , unik oleje byl neunosny a smrad odpareneho oleje vnikal do kabiny.

Vycisteni snimacu polohy vackovych hridelí , kanalky ucpany karbonem ( zatim neovereno)

  • situace se lehce zlepsila - motor uz nezhasina tak casto

Vymena zapalovacich svicek NGK LPG za klasicke NGK - zadna zmena - svice LPG navraceny.

Hledam informace co byto mohlo byt , zda odesla vaha vzduchu , katik ci hydrostav ventilu nebo je motor komplet rozhazeny.

.Poradte :/ dík.

2014-01-11 20:48:41

co to máte za typ LPG? Já mám STAG 4 a měl jsem podobný problém a zjistil jsem že mám přicpané vstřikovače- stačilo rozebrat a vyčistit a jezdí jak drak - , no už vím že se pančuje i lpg

Venca49  
Václav
2014-01-11 21:05:15

No vidíš,sám jsi vyjmenoval množství možností co by to mohlo být,ale takhle se to nedá na dálku určit.Chce to důkladně prověřit diagnostikou,ne jen chybové kódy,postupně odhalovat a odstranit závady.Těch tam bude určitě více,podle toho co jsi popisoval.Navíc plyn,který může lecos ovlivnit.Obrať se na seriozního opraváře,který si na to udělá dostatek času a nebude chtít jen odřít zákazníka.Tak držím palce.

2014-01-11 21:14:37

pak mě ještě napadlo - lambda sonda,zapalovácí lišta, ale diagnostika napoví

2014-01-11 21:19:22

Nevím, jestli se tenhle můj přípodotek týká přímo vstřikovačů, nicméně někde jsem čtl, že při provozu na LPG se vyplatí čas od času projet auto normálně jen na benzín (třebas půl nádrže) a ne mu pořád jen pouštět plyn...

2014-01-12 12:18:46

Mel jsem stejny problem u 1,8 a nechal jsem seridit smes benzinu a LPG na volnobehu a v tahu a okamzite se to zlepsilo.

Do te doby jsem nastartoval a cekal ¨jako u nafty nez se trochu zahreje a pak OK.

Predchazelo tomu cisteni LPG vstriku a reduktoru ale az po serizeni smesi se zacal chovat normarne.

Po roce provozu a vymeny filtru mi technik rekl ze tankuju svinstvo ale to neovlivnime, nejlepsi asi kazdy rok vymenit filtry mozna i driv (dostal jsem novy, typu odkalovyci nadobky a ne pruchozi, mozno si vymenit sam) nechat vycistit vstiky a reduktor a seridit smes prez diagnostiku..

2014-01-13 18:54:11

opelzafira:

LPG je original nemecka prestavba landirenzo - typ se bohuzel nepodarilo zjistit jelikoz bazar arvou kompletne znicil jakekoliv stitky ale mam vplanu pohledat dle vincisla.

2014-01-13 18:58:06

opelzafira: Diagnostika v servisu "3ti strany" bohuzel neukazala zadnou zavadu , krom nejakeho vadneho signalu centralniho zamykaní , lambda pry hodnoty meni casto a ve velkych hodnotach " coz me lajcky nic nereklo" , u LPG jsem cistil vstrikovace a sitka + novy papirovy filtr kap.faze na hadici jsem dal , podle schematu landirenzo se nachazi jeste jeden na privodu do reduktoru ale dle koroze jeto rozebratelne jen jednou a v okoli do 30 km , neni zadny servis s diagou na landirenzo takze dlouha kolej , kazdopadne auto se ve vyssich otackach chova jako drak ma jen problem se studenym vzduchem coz me celou dobu vedlo k vzduchovaze ale jistej si nejsem.

2014-12-26 15:07:43

Zdravíčko bleskaři , jeto delší dobu co jsem zde psal a po pár měsících nespokojené jízdy a ranních čekání na rozehřátí motoru , jsem na pokraji uvažování o novém motoru , ale než budu provádět takové šílenosti v řédu 10k za jetý motor chtěl bych ješte provést pár pokusů než ho skopnu do propasti :).

Oč jde:

Zafira B r.2005

1.8 16v 103kw : Z 18XER

v r.2008 prestavena na LPG v Německu (landirenzo LI02) - jezdena dalnice pujcovna 155tis.km

Problém:Přetrvávajcí stav na benzín za studena nastartuje na skubnutí po minute behu na volnobez zacnou klesat volnobezne otacky pod 600ot a zacne pridavat na 1200ot , toto se pravidelne opakuje asi 6 minut,po castecnem zahrati motor otacky drzi a zacne se ozyvat kovove klepaní , které je pak stabilni po celou dobu provozu , pri rozjezdu se studenym motorem se i pri lehkem seslapnuti pedalu motor okamzite zadusi a zafira absolutne nereaguje auto zacne kolibat motorem hluboko pod 500 ot i po vyslapnuti spojky a dle zvuku pali mozna 1-2 valce a to jeste mizerne ( nutno zastavit u krajnice a chvilku pockat motor pak okamzite naskoci zpet na volnobeh , pri opakovanem pokusu o rozjezd se problem opakuje 2-3x pokazde s kratsim intervalem naskoku z5 na volnobeh , pri dalsi jizde cca 10 km motor samovne akceleruje behem prerazovaní bez plynoveho pedalu a jizde je neprijemne trhava.Po zahrati motor automatika prepne na lpg , ktere je line pri akceleraci a stabilni jizde na lehky pedal od 30-50kmh skube a netahne (vyzkousen i tempomat k izolaci poskozene drahy plyn.pedalu) , pri jizde nad 70km/h tyto problemy zcela zmizi a motor reaguje presne dle ocekavani , pri uplnem pusteni plyn.pedalu po rychle jizde motor na lpg zhasne a je nutne znovu nastartovat.

Do teto doby vyzkouseno:

2x Novy airfiltr

Pretesnení vrchniho vika(servis) + opraveno prekroucene tesnení vrchniho vika( ja sam po servisu :( )

Pretesnení chladiciho okruhu oleje (silene uniky oleje - vypalene tesneni radiatoru (neuveritelne castky za testeni cca 3000kc)

Vymena regulacni lambda sondy (znicny kryt sensoru) vymeneno za bosh universal (chyba na diagnostice - prerusovany lmb.signal)

Vymena katalizatoru (univerzal)+ tesnení vyfuku

Vymena zapalovacich svicek pouzito NGk laserline6 (puvodni) , NGK klasik benzin (beze zmeny) , brisk iridium tough (motor nepali ani na benzin silne vynechavani , plyn nestabilni nejede) > vraceny ngk laserline 6 puvodní.

Cisteni volnobezne klapky (nejaky humusek nalezen)

Zakoupeni nove vahy vduchu VDO (chyba diagnostiky zadny signal mas)

(odpojeni baterie - restart RJ. - check engine zhasl na 20km , po jizde na lpg opet stale sviti)

reset INSP.

Doposud ani jeden zasah situaci nejak nezlepsil a začínam se obavat o zdraví vent. a hlavy val. popr. tesnení , posledni tlakovy test ukazal 6-9-9-9 z (10.5). Hledam kazdý mozny nápad , ktery by se dal zkusit bez mnoha tis. investic. Dík moc.

2014-12-26 15:30:42

strejcek: Rada nejjednodušší a základní - zkus se vykašlat na LPG a vyjeď jednu-dvě nádrže jen na benzín...

2014-12-26 16:14:37

Test v provozu :) , parset km jsem zkusil beze zmeny , tankuju u agipu 95 stale stejna cerpacka, jedno jsem zkusil u benziny tu 100 oktanovou medicinu ( a jelo to lepe ,ale nemam ktomu duveru) , mozna nejaky cisici additivum (pokud ma nekdo nejake zkusenosti).

2014-12-26 18:17:38

rendys: VIF je úžasná věc, akorát do motoru provozovaného (a vlastně jedoucího naprosto převážnou dobu) na LPG mi to přijde trošku zbytečný... Notabene VIF není v pravém slova smyslu aditivum čistící, ale mazivost paliva zvyšující a negativní vlivy biosložky eliminující...

2014-12-26 18:25:40

Ať si každý dělá co chce. Já ho tam dávám pro ošetření palivového systému. Mám také BA+LPG, je to dobré pro starty na benzín, jelikož mám automatiku na přepínání.

2014-12-26 18:34:58

rendys: Já ho používám taky Rendo, a jsem spokojený. Jen jsem reagoval na jeho mazivost benzínu zlepšující složku, která je důležitá hlavně pro ventilová sedla a pokud je motor v naprosto převažujícím režimu jízd provozován na LPG, tož VIF prostě zůstává v nádrži. A nechtěl jsem ti za každou cenu oponovat. Na čištění palivové soustavy jsou přípravky jiné, nejvíc kladných ohlasů je na TEC2000.

P.S. A svoje doporučení VIFu jsi mazat nemusel, takhle to teď ztrácí souvislost...

2014-12-26 18:49:05

colommbo: Já si nechal namontovat k LPG i přímaz ventilů za 1.800,-Kč na doporučení firmy, která prováděla montáž. Prý je to pro starší motory s více najetými kilometry dobré.

2014-12-26 19:28:11

rendys: Richtig, Rendo!

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-27 20:22:56

strejcek: Dělal někdo diagnostiku, když svítí kontrolka motoru?? Jak často jste měnil motorový olej s filtrem? Tento motor má proměnné časování ventilů hydraulicky natáčenými koly vaček, to kovové klepání jde z kterého místa motoru? Mohou být ucpané ovládací ventily kol, nebo mohou být již špatná kola samotná......

2014-12-28 00:38:11

kopejda: Diagnoza neukazala nic zvlastniho jedinne pouzitelne kody byli trvala zavada maf sensoru (byl vymenen) , olej vymenen 2x behem 1 roku prvy opel dextros 2* (zde zacal motor rachtat pravidelne , drive rachtal jen za studena) proto ulej vymenen 2x + filtr , 9. mesic vymenen za castrol v servisu (klepani ale zustalo) - servis tvrdi ze to jsou hydrozdvihy ale nvm zvuk neni mozne lokalizovat protoze se ozyva vsude stejne a zni to oneco silneji vespod motoru. + Dnes se ukazalo ze RJ landirenzo vykazuje nejaky problem v obvodu regulace pro lamba sondu , pred tydnem se zniceho nic zaclo objevovat lupani na prave strane reproduktoru po zapnuti radia a v prubehu jizdy se z repraku ozyva hvizdaní ktere s otackami motoru sili , po odstrihnuti rj landi od lambasondy tento ruch zmizel a po nekolika km provozu na benzin zhasla i kontrolka check engine.

O tech ozubenych kolech jsem neco cetl na ruskych forech ale nebyl jsem schopen najit jedinny ND vsude budto vyprodano nebo dil nevedou :S

PS:Nemam servis moc rad , kamkoliv prijedu a reknu ze mam auto na benzin a kdyz jedu tak to zni jak dieslovej bavorak dostanu jen odpoved: "to je opel to rachtani je uplne normalni! " a v takovou chvilku mam chut zarazit mu klic na kola do hlavy.

2014-12-28 00:52:01

kopejda: zeptam se jeste jinak , na jare mne cekaji rozvody a budeme schazovat i hlavu kvuli prvnimu tlaku - je nejak mozne zjistit zda jsou ty "nastavovace happy?" , krom toho vedle kazdeho toho kola je nejaky sensor nebo ventil?!(valec s konektorem) , jehoz funkce mi neni jasna.

2014-12-28 10:51:51

kopejda: Tak jsem hledal (docela dlouho .) a valecek je ridici ventil, serizeni vackoveho hridele : pouze krasnych 2500kc/ks(magori nemecky)- (je mozne ten ventil zkusit i vycistit ? zna nekdo nejaky vhodny cistic , ktery ten ventil neposle do kytek?! , nasel jsem i oba nastavovace 1ks za 5000kc boze , zkusim to prozatim vycistit a pokud to nepomuze volba je jasna mam v merku motor za 10k , zil pouze na benzin ma 115k a kasle ho opustila po blizkem setkani zezadu.


Odpovědět

1  2