Fórum - Téma


Zadřený motor na klikovce


Fórum Insignia Zadřený motor na klikovce

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2009 Insignia 2.0 VIN: WOLGM67H791043306

89 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 956 ccm (119 cui).


1  2  3  4  5

2015-11-18 10:09:29

Pýtal som sa na špecifikáciu oleja Detox2, ako mernú hustotu ...a podobne predajcu v SK a dostal som túto odpoveď:

,,tieto informácie nie sú voľne dostupné,,

ďakujem za pochopenie

To musí byť strašný poľský šmejd keď nechcú ísť z údajmi von. Určite mením svoj názor, nenalievať do voza, aspoň toho svoho-môjho. Nech žije MOL Dynamic Gold 5W-30, Klaudii vždy to najlepšie z láskou Jean

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-18 13:15:50

jean: Tady lze jednoduše zjistit, které oleje plně vyhovují jako náhrada za Dexos2, totiž jsou licencované přímo od GM jako možná náhrada se stejnými parametry jako samotný Dexos2.

MOL jsem tam nenašel....

http://www.centerforqa.com/dexos-brand2/

2015-11-18 15:06:07

Chlapi,vysvětlete mi někdo, o čem ta norma dexos je? Já jenom vidím,že většina olejů, která je s touto normou, je zároveň označená jako LL. K čemu mi to bude, když olej stejně měním mnohem dřív. A navíc, bylo tady psáno něco o dostupnosti údajů o vlastnostech oleje a ač jsem po tom pátral, už jsem to sem nenapsal, o oleji od GM jsem nenašel defakto nic, na rozdíl od všech možných jiných značek, u kterých je dostupná kompletní specifikace včetně bezpečnostních listů apod. Navíc, GM Dexos2 je jen 5W30 a to si teda do auta já osobně nenaliju ani omylem, protože má prostě nízké letní číslo. Začínám vždy od 40 letní a každému bych to silně doporučil, zvlášť u turbín.

2015-11-18 15:49:39

ondra01: Oleje Opel GM Dexos2 jsou nabízeny ve viskozitních klasifikacích 5W30 nebo 10W40, existuje snad ještě i 5W40, ale tu jsem viděl jen na obrázku, v nabídce prodejců jsem ji nikde nenašel. Tady se bavíme o oleji do naftového motoru se systémem DPF, pro který je doporučená (m.j. splňuje ACEA C3.) Osobně se domnívám, že norma Dexos2 (popř. Dexos1 pro benzínové motory) je víceméně o ničem, podobně jako jiné olejové normy jiných výrobců aut (motorů), snad s výjimkou koncernových PD motorů (ani tam to však není naprosto jednoznačné.) Za mnohem a mnohem důležitější než nějaké normy osobně považuju použití vhodného oleje s ohledem na převažující režim provozu (krátké a studené/dlouhé a zahřáté jízdy) a hlavně odpovídající výměnné intervaly...

P.S. Taky jsem se snažil dopídit technického listu k GM Dexos2 5W30, ale zatím bezvýsledně. Učinil jsem dotaz u jednoho z renomovaných prodejců, tož uvidíme...

2015-11-18 15:52:11

kopejda: MOL Dynamic Gold jako normu Dexos2 splňující tam je, Michale...

2015-11-18 17:05:28

colommbo: ja jsem prave taky snad krom obrazku, 5W40 nikde nevidel a rekl bych, ze pokud se nema vyrobce za co stydet, uvede u vyrobku kompletni udaje no...pak to muze vrhat stin pochybnosti. Vseobecne tak nejak je vlastne jedno, jestli pouziji ten, nebo tamten olej, hlavne kdyz bude sedet minimalni doporucena viskozita a specifikace A3, B3, C3... . A dalsi vec, muzou existovat i kvalitnejsi veci, nez doporucene "origo" a mohu tak motoru doprat i prijemnejsi provozni podminky, zvolenim jine viskozity, nebo ho samozrejme pohrbit... . Nevim, netusim proc zrovna u nas je doporuceno defakto jen 0W30 a 5W30, pro se nemluvi o viskozitach 5W50 atd. V zime maji mazaci schopnost stejnou a pres leto je to jen lepsi a ten motor namazou s jeste velkou rezervou. Nevim, nechapu.

2015-11-18 17:53:05

ondra01: Odpověď na otázku, proč jsou v posledních letech k mazání ("moderních") motorů doporučovány namísto olejů pleťové vody typu 0W30, 5W20, 5W30 apod. bych hledal v "ekologii", přesněji řešeno v bláznivé (a, přiznejme si, marné) snaze výrobců aut o (s)plnění hodnot emisí a spotřeby paliva. Co na to motory samotné, je druhořadé, záruční dobu jakžtakž přežijí a po nás potopa...

2015-11-18 18:05:46

colommbo: A uživatelé "řidiči" jim to co? Vesele žerou... viz známej od nás s tou 2.8i V6 co po ní koukal tenkrát Kopejda. Že bude měnit olej a že 0W30 - což jsem mu rozmluvil, jestli si nedělá tak po chvíli teda 5W30 koupenou u Opla, že to je origo a to je nejlepší. Nějak se mi nepodařilo ho přesvědčit co znamená ta 30 a že minimálně 40 a klidně i 50 by bylo jen ku prospěchu. Zase si totiž nechal poradit asi od šváry přesně obráceně Tak jsem ho v tom nechal. Ještěže s tím skoro nejezdí, to mu vydrží hodně dlouho i tak

2015-11-18 18:22:46

http://slovnaft.sk/sk/cer...-synteticky-motorovy-olej

Odpoveď Certifikovaného Tribodiagnostika spoločnosti Slovnaft na moju otázku: Aký najkvalitnejší olej naliať do Opla z DPF filtrom:

Pre motory Opel je najvhodnejsi a najkvalitnejsi olej z nasho portfolia MOL Dynamic Gold 5W-30

Tento olej ma schvalenie od automobilky General Motors – Dexos 2

Len olej splnajuci tuto normu by sa mal pouzivat v motoroch Opel.

Ja teda tam iné nedám. Svoju Klaudiu milujem.

2015-11-18 18:29:20

ondra01: Já jsem taky naletěl.Jak jsem starej tak jsem blbej.Jezdil jsem na 5W40 a pak si najednou usmyslím že udělám motoru dobře a dám mu originál DEXOS 2 5W30 LL.Celé léto na 5W40 nic a po výměně 4 tis. km mi skočíl řetěz.Už to že když to ráno nastartuju tak si řetěz zarachtal mně mělo trknout že to není dobré.Teď je tam 5W40 a ráno to ani vůbec není slyšet.Olej který zůstane v napínáku to udrží napnuté.Dobře jsi mi radil.Dal jsem Shell 5W40 Helix HX7 API SN/CF ACEA A3B4

2015-11-18 18:31:03

jean: "Certifikovaný Tribodiagnostik spoločnosti Slovnaft" ti ani nic jiného doporučit nemůže...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-18 19:36:14

Mě se o Dexos2 podařilo zjistit toto:

V roce 2011 byli dva dodavatelé pro GM Europe a to Wolf oils of Belguim(Champion Lubes) a skupina Total-Fina-Elf.

Bezpečnostní list GM: http://www.dexos.cz/wp-co...1/BL-2011-DEXOS2-5W30.pdf

Bezpečnostní list skupiny Total-Fina-Elf: http://pdfsr.com/pdf/gm-oil-5w-30-msds

Níže data dexos2, odborníci prosím o komentář jednotlivých položek, hlavně HTHS při 150°C

Všechny oleje které splní níže uvedené údaje, lze licencovat Dexos2, viz odkaz "licensed Dexos" výše.

2015-11-18 19:47:52

Motor na klikovce je zadřený jen kvůli oleji. Mechanik mi tam dal před poslední výměnou obyčejný olej na propláchnutí motoru. Je to jak zlý sen. Dnes mi pomohl člověk z fóra pan Mišák, dal mi informaci, kde dělají motory u Hradce Králové v Boskonách u nějakého pana Pavlíčka. Děkuji Ještě musím vyndat motor, snad tu najdu někoho v Brně, nebo na Vyškově.

2015-11-18 21:20:00

kopejda: Tak mě třeba vychází to LM 5W40 lépe. HTHS má stejné, při 40°C a 100°C je o fous lepší 88 a 14,3 vs 69,6 a 12 u GM. Jestli to teda správně čtu. Už h. vidím na monitor...od 3.30h ráno vzhůru

2015-11-18 21:22:47

kopejda: Podle hodnoty HTHS v uvedených datech se tento olej řadí mezi oleje s tzv. normální, tedy nesníženou viskozitou. Jediné, co je u něho sníženo, je již zmiňované procento pevných částí tzv. popelovin (olej je označován jako midSAPS) a to právě z důvodu jeho použití v motorech se systémem DPF.

2015-11-18 21:24:35

pajavm: Teda jako, kolem Hradce to znám si myslím docela slušně, ale Boskony, Boskona...? Jediného Pavlíčka co znám, tak ten dělá výfuky a tak trochu do závodních bugín, ale jinak znám p. Pavliše od Petrovic (přesněji Pšánky) ten dělá motory, ale dílnu má v Hradci, tak nevim no

2015-11-18 21:29:27

ondra01: Jen pro upřesnění - olej 5W40 by měl (mohl by) mít HTHS trošku vyšší, viskozitu při 40°C a 100°C má oproti GM vyšší právě proto, že je to už čtyřicítka. Pro srovnání kupř. Sunoco Synturo Sportivo 5W50 má 118/40°C, 19/100°C a HTHS 4,9.

2015-11-18 22:04:52

colommbo: to ano, to souhlasim. Kazdopadne 5W50 uz je trosku vetsi rozdil a o necem jinem Co potom 10W60

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-18 23:16:10

ondra01: Tak ta už musí stíhat extrémní režim motoru, třeba WRC ..... Pro běžného smrtelníka celkem na nic....

2015-11-19 08:40:17

Sunoco 10W60 mám aktuálně v motoru. A tato neprávem opomíjená značka nabízí m.j. velmi dobrou 5W40 taky splňující normu Dexos2 pro motory s DPF... http://www.eshop-rychle.c...co-SYNTURO-XENON-5W-40-5L


Odpovědět

1  2  3  4  5