Fórum - Téma


Zadřený motor na klikovce


Fórum Insignia Zadřený motor na klikovce

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2009 Insignia 2.0 VIN: WOLGM67H791043306

89 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 956 ccm (119 cui).


1  2  3  4  5

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-12 13:34:50

pajavm: To co pán říká ohledně výdrže po opravě je blbost. Jestli proběhne GO motoru celkově a tak jak se to má udělat, není důvodu proč by to za půl roku kleklo......

Osobní zkušenost mám s pětiválcem od VW AHD2.5 v LT35. Ten motor jsem dělal dvakrát. Ale proč dvakrát? Protože před první najel cca 300 tis a servis VW to podělal odešlo turbo a v garanci ho vyměnili, jenže.... Už neřekli, že měnili i dva písty a opravovali hlavu (kus lopatky turba prošel motorem) Okolnosti otevření motoru by dali na celou stranu. Po první GO motor najel dalších 450 tis. Pak se roztrhla vrtule sahary a přesekla hadici chladiče, než si toho řidič všimnul, byl motor betonovej..... Tedy druhá GO a poslední nájezd co pamatuju byl cca 560 tis od poslední GO.....

Vozidlo jezdilo EXPRESS 24H v rámci Evropy......

2015-11-12 13:35:17

stifko: vanu jsem nikdy nesundával.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-12 13:36:58

pajavm: Osobně bych šel cestou opravy......

2015-11-12 13:39:45

snedovicak: Stojí 2100 euro to je hrůza.

kopejda: Koukám na ty ceny je to hrůza za ty motory, potěš pámbu. Za motor 2100 euro.

kopejda: může to teda hodně vydržet.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-12 13:47:41

pajavm: Ten motor je po GO v podstatě nový, a po opravě se také musí zabíhat jako nový. Potom není důvod, proč by měl odejít do půl roku???.....

Zase budeme u toho, že je GO a taky GO. Opět záleží, kdo ji dělá a jak ji dělá a jaké díly na opravu použije.....

Zkus poptat firmu z odkazu, s nimi já řeším takové průsery a díly beru od nich a zrovna u nich nechám dělat hlavní věci co doma nemám jak udělat (honování válců, sfrézování hlavy, atd....) Jsou fakt dobrý....

http://www.ahra.cz/

2015-11-12 13:51:08

Pajavm - ty ceny jsou rakety.Celkem me prekvapuji ceny opla.Krytka ostrikovacu svetel,olej haldex atd neskutecny castky. Jediny co je dobry,tak cena dexosu 2,pri ty cene nema cenu nejak interval vymeny protahovat.

2015-11-12 15:22:54

stifko: na LL vymeny oleje se vybodni okamzite jak budes auto mit doma... I kdyz, co vim z rozboru, co se delali, kdyz jsen byl jeste v dp, tak olej to vydrzi, i vic nez 20-30tis.km, ovsem musi se to najezdit tak do roka a alespon na polovine menit ol. filtr. Oleje starsich dat ve vozech uz to moc nedavaji. Takze vlastne celkove nesmysl taklhe setrit, pokud nemas flotilu 20 aut. Co se viskozity tyka, tak doporucil bych minimalne 5W40 a pokud by byl k sehnani, tak i klidne 5W50. Na zimu je 5W naprosto bezna a 40/50 letni, bude turbine jen ku prospechu. Na ty limonady bych se vyprdnul, pak se divime, ze se motor tak snadno zadrbe.

Stifko, 2015-11-12 13:05:29 napsal:

do teď se tam dával olej LL na 30tkm a za týden se tam bude dávat zase.Nebo je lepší přejít na 5W30 bez LL nebo 5W40?

Já to auto budu teprve kupovat abych uvedl vše na správnou míru,ale bylo v "rodině".Takže historii znám.Jezdilo dálky,800km tam a 800 zpět jednou týdně po dálnici.A než si ho vezmu tak mi nechá ještě udělat olej a ložisko zadní v kole.Celou dobu tam leje LL

2015-11-12 15:40:48

stifko: Tipuju, že to bude nafta a takovýto jízdní režim je pro naftový dvoulitr naprosto ideální, motor bude ve výborné kondici a možná ani ten LL olej s dlouhými intervaly nebude v tomto případě taková pohroma. Jenže kolik aut takhle jezdí - většinou jsou to poskoky do práce, na nákupy, o víkendech na chaloupku a jednou za rok v létě k moři, to je tak všecko a pak je skutečně lepší "normální" olej a "normální" intervaly výměny. Předpokládám, že teď motor jezdí na nějaký 0W30 nebo 5W30 a pokud motor olej nežere, přešel bych na klasický GM Dexos2 5W30 s ACEA C3 kvůli DPF a výměnami po roce nebo 10tis.km, motor ti bude vděčný. Olejů 5W40, o nichž píše Ondra, vhodných pro DPF moc nebude, u 5W50 (mimochodem vynikající oleje!) asi vůbec žádný.

2015-11-12 15:48:36

colommbo: 5W40 je celkem dost...u 50 si uz jisty moc nejsem, esli nejaky je, ale co kdyby

2015-11-12 16:03:01

ondra01: Máš pravdu, Ondro, myslel jsem, že to bude horší (5W40 s ACEA C3)... Hlavně ne inteligentní molekuly, jinak snad cokoli... Koukám, že i špičkový Motul a dokonce s oplí normou, ale ten už není za hubičku...

2015-11-12 16:10:25

Mám přísun tohoto oleje, který používáme do vozů Škoda na proměnlivou výměnu oleje (30.000km), jen není ACEA C3, ale ACEA A5/B5, je nevhodný? Nebo se ho mám zbavit a koupit raději 5W40 s ACEA C3?

http://www.oleje-pema.cz/...al-af-5w-30-1l_70728.html

2015-11-12 16:27:56

Tak kecám,já mám AV-L, čili jen pro normu VW. Pokud Shell tak potřebuji 5W30 ECT který má normu GM Dexos 2 a splňuje ACEA C3.A nebo 5W40 Helix HX7 AV,ten splňuje také ACEA C3.Nebo nejde ani tak o značku jako o to,že jsem si myslel jak použiju ulej který mám doma na několil výměn a ono prd :-/

2015-11-12 16:29:37

stifko: Oleje ACEA A5/B5 se sníženou viskozitou lze používat jen v motorech, do nichž jsou předepsány/doporučeny. Mají stejný obsah tzv. sulfátového popela jako klasické A3/B3,B4, liší se jen a pouze tou sníženou viskozitou, která sice může za jistých okolností ušetřit pár decek paliva, ale znovu opakuju, že pro motory, kde takový olej není předepsán (a motor je na ně konstruován,) vhodné nejsou. Naopak oleje s C3 mají obsah popelovin snížený a jsou pro systémy s DPF vyvinuty a určeny. Tedy bych ten Shell do Insignie nelil, specifikace ACEA Cx je pro tvůj motor směroplatná...

2015-11-12 16:38:34

Konečně už jsem se zorientoval.Tak tu mám Liqui Moly TopTec 5W40 a ten má ACEA C3 normu, ale není tam nic napsáno o GM Dexos 2, to už není podmínka,stačí dodret ACEA C3 a viskozitu

2015-11-12 16:55:45

Insignia nieje jediná, problémy zo sitkom sacieho koša oleja majú aj zbrusu nové mazdy. Takže chybu asi hľadať v oleji, ale tiež to môže byť aj natankovanou BIO naftou- Netankovať BIO!!

2015-11-12 17:20:39

stifko: Liqui Moly dobrý, akorát opravdu nepřetahuj výměny. Předpokládám, že toho ideálního provozního režimu si auto už moc neužije a tedy při "normálním" provozu 10tis.km a dost, motor ti bude vděčný... A že jsi to ty, sdělím ti ještě jedno sladké tajemství - oleje 5W40 v motoru degradují rychleji než 5W30. Tedy použít kupř. ten oplí Dexos2 5W30 a měnit jej taky po deseti tisících by bylo pro motor ještě lepší...

2015-11-12 17:53:16

Jestli degraduji rychleji, ci ne, zalezi na prisadach, ne na viskozitni stupnici, ale to je spis vec rozboru u jednotlivych oleju v kazdem jinem motoru. Kazdopadne, at se rozhodnes jakkoliv, tak vymeny do 15tkm da kdektery olej s casovym intervalem do jednoho roku. No a kdyby si se rozhodl pro Liqui, tak mi napis SZ a bude te stat polovinu + postovne... .

2015-11-12 18:49:13

ondra01: ty jezdíš na liqui? Já ho dal při poslední výměně 5W30 a skáče mi v zimě hláška o nízkém tlaku oleje na 2s při startu viz téma http://www.club-opel.com/...pnete-motor-102662?kols=2

2015-11-12 19:05:30

colommbo: tak to jsi vystihl naprosto přesně a už to i někdo zmínil, auto bude jezdit cmrdačky do práce 10km, víkendové výlety a sem tam dovolená.Takže pokud radíte po 10tkm tak se toho budu držet a 5W30 taktéž. Když koukám na ceny oleje na netu tak to co stojí 1 litr LL u nás, tak za to mám 5l LL z internetu .

2015-11-12 19:35:15

snedovicak: jj, bez problému, do VC ale 5W40 a do béčka 10W40. Mám za pár halířů defakto cokoliv od LM, tak beru to.


Odpovědět

1  2  3  4  5