Fórum - Téma


Zadní pružina oprena o napravu


Fórum Vectra B Zadní pružina oprena o napravu

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

Zamčeno: 2016-05-01 20:51:36, Colommbo
2016-04-29 21:44:58

Dobrý den,

chci se zeptat utrhl se mi spodni tacek (kroužek) jak drží pružinu vzadu. A nyni je pružina opřena o nápravu nevíte kde ten tácek koupim? Jinak ten kroužek tam furt je ale pružina nesedí na tom. Nebo to prodávají už na tom tlumiči?

Děkuji

2016-04-29 23:18:31

horvy03: To je součástí tlumiče.Takže budeš muset dát nový.Kdybys to chtěl navařit,tak ten tlumič uvnitř odejde.

2016-04-30 10:09:28

To není zcela uplně pravda. Některé tlumiče ho mají z výroby navařený ale některé mají ten kroužek pouze nasunutý z vrchu tlumiče. Ovšem samozřejmě jít na vrakáč pro kroužek z tlumiče by byla asi dražší práce s tím vymontováním. Beru-li v potaz že "nějaký" tlumič příjde na 1000,- a bude nový...

2016-04-30 10:47:47

a to já bych se toho nebál a udělal z toho pudovou záležitost

stáh bych pružinu tu misku pokud neni schnilá tak naklepal na původní místo a krátkým rychlým bodem na dvou třech místech heftnul k tlumiči a samozřejmě to hned po heftu chladil vodou

no a bud to pude nebo ne

skazit už se nic nedá bud se to povede nebo se dá jinej tlumič

2016-04-30 11:27:09

battledragon: Navlíkací misku mají jen tlumiče SUPER TOURING. Všechny ostatní ji mají navařenou.

A ještě dodatek pro P.S.Tím bodnutím, nebo spíše ohřevem v místě bodu dojde uvnitř k vytvoření prohlubně, o kterou se píst tlumiče bude zasekávat. Při výrobě je nejprve opěrná miska přivařena a poté se vnitřek tělesa tlumiče kalí a brousí. Dodatečné svaření tlumič zničí.

Venca49  
Václav
2016-04-30 21:15:55

Dej nové tlumiče a je to.Stejně budou v háji,když už uhnila podložka.Nic se nedá dělat,budou tam asi od výroby.

2016-04-30 21:42:56

blahna : takže opět nesouhlasím. Na zrekonstruované VB mám tam tlumiče od MEYLE a jsou tam navlíkací misky. Na současné jsou KYBa a ty to třeba měly přímo na tlumiči.

A jinak jak píše Venca, pokud to má jezdit nějakou dobu, výměna tlumičů ev. s pružinama není od věci.

2016-04-30 22:01:20

battledragon: No tak na rovinku.Meyle jsou pěkný šunt.Jsou to vlastně nejlevnější tlumiče na trhu.

Nikdy bych si to na vůz nedal.Nejsem tak bohatý,abych si mohl dovolit kupovat levné věci.

Proto ani nevím,jak jsou konstruovány.A já osobně bych je na můj vůz ani dát nemohl.Jezdím na CNG

a tím,že tam mám dvě nádrže a více ten zadek zatížený,tak musím mít i jiné tlumiče a pružiny.

2016-04-30 23:06:54

blahna : na rovinu - to mi tu taky kde kdo říká o Monroe, a praktický automechanik který na různé značky vozů dává různé značky výrobců je nepohanil a označil za průměrné, což mne dostačuje.

Jestli jsou nejlevnější o tom nevím, bral jsem právě proto že cena byla tak někde uprostřed. A reference ne zrovna špatný.

Já jezdím na LPG, tudíž mám taky dvě nádrže. Tuhle výmluvu o zatížení bych uznal tak maximálně, kdybys řekl že jezdíš neustále ve 4 lidech. Navíc to pak není věc jen tlumičů, ale taky pružin které nikdo nemění většinou než jsou prasklé.

Venca49  
Václav
2016-04-30 23:19:17

Klucí, nehádejte se.Ať dá nové,jakékoli a bude to na jistotu.Máte každý svoji pravdu a jemu to nic nepřinese.

2016-04-30 23:46:26

Venca: ale to Já netvrdím. Naopak, jak jsem psal výše. Vyměnit, ano, a to minimálně oba na nápravě a i s pružinama. To se pak člověk diví co to najedou s autem udělá.

Ale rozhodně nebudu držet frasnu když mi tu bude někdo tvrdit něco o speciálních tlumičích a pružinách protože má jednu nádrž na CNG v autě navíc. Přitom Já osobně mám Toroidní nádrž na LPG která je naplněná váhou kolem 80Kg již 8mým rokem, a jedinou specialitou je že tam mám 8mým rokem tlumiče KYBa a originální pružiny Irmsher které tam jsou snad ještě z výroby.

2016-05-01 00:50:09

battledragon: Vztekáš se jak malé děcko.A víš málo.Každá ta moje nádrž váží 72 Kg,takže je to jak kdybych měl pořád dva lidi naložené vzadu v kufru.A protože skoro nikdy nejezdím nenaložený,tak jsem téměř pořád s plným zatížením. Když jsi nakousnul ty Monroe,tak ty jsem tam dal jednou.Vydržely 2 roky a šly do háje.No a pružiny tam mám verzi zesílené.Tlumiče tam dávám Advantage.Jsou dražší,ale spolehlivě drží 80 tis.km a teprve potom se začíná snižovat jejich účinnost.

A ještě k tématu.Já jsem mu taky napsal,že ta miska navařit nejde,že to musí vyměnit,A snad je úplně samozřejmé,že se vždycky mění obě strany najednou,jinak by to pěkně rajtovalo a ani auto by nemuselo stát rovně.Stará pravda je ta,že když někde něco ošidíš,tak se to po čase objeví.A já strašně nerad hraju na náhody.Po technické stránce musí být vzdycky v perfektní stavu.Nemůžu si dovolit někde zůstat viset kvůli nějaké prkotině,kterou jsem kvůli úspoře ošidil.

2016-05-01 09:45:51

blahna: V kufru se lidi vozit nesmí, to ví každý. Jedině výjimečně mrtvá teta...

2016-05-01 10:16:25

blahna: Ani snad ne, když mi tu někdo řekne že po dvou letech mu umřou tlumiče, tak mi to poví asi tolik jako kolik tun vypěstované rejže v Číně má vliv na počasí nad ČR.

Takže vozíš 140 Kg a musíš mít pomalu speciální ůpravu celého podvozku. Já vozím se servísním harampádím tak 100Kg a už nemusím. No nevím, CNG jsem v autě nikdy neměl ale asi to budu brát jako nějaký nový druh vynuceného tuningu.

A hele lidi co jezděj naložený ve čtyřech lidech a mají CNG davají ty pružiny na sebe hned dvě ne?

2016-05-01 11:10:24

battledragon: Koukám,že to co píšu je nad rámec schopnosti tvého chápání.Takže polopaticky..2x nádrž po 72 kg.28 kg plyn.

Většinou okolo 150kg náklad.Já 74 kg.V součtu tedy prakticky stále ve voze 396 kg.A když ještě připřáhnu courák, tak ještě dalších cca 50 kg na kouli.Tak tady neplácej hlouposti vědátore.Ten podvozek by bez zesílených pružin a dobrých tlumičů byl utahaný během jediného roku při mém pravidelném ročním nájezdu okolo 42 tis.km.

Než tady začneš plivat jedovaté sliny,tak použij alespoň trochu mozek.Víc k tomu nebudu psát.

2016-05-01 12:56:34

sebe a případně i plnou nádrž benzínu jako zátěž navíc nepočítej, na to je to navržené jako minimum. A máš-li prázdnou nádrž benzínu, tak tak ta jedna nádrž na plyn ji hmotnostně supluje a ta druhá nádrž je hmotností jako pár krámů v kufru navíc. A i kdyby jsi vozil s sebou neustále plnou nádrž benzínu a nějaký ten krám v kufru, tak na to upravovat standardní podvozek netřeba.

2016-05-01 13:16:39

blahna: vrátím-li se k původu věci. To tys byl "chytrej" že převlíkací misky se nedělaj a jedinej kdo to tak má Sachs Super Touring. Následně na to jsi mi řekl že MEYLE je sračka. Možná ale na autě jsi neměl že? Ostatně převlíkací misky Měli originál GM tlumiče, má jí určitá řada od KYBa, Má třeba ona ta zmíně MEYLE a i třeba ten Sachs. Osobně si myslím že tu píšeš nesmysly, protože to auto je dimenzované na nějakou váhu a výrobce počítá že že tam budou třeba i jezdit neustále 4 lidi plus něco v kufru, proto asi třeba toho kombika vyrobily. Protože větší auto, víc harampádí a logicky tudíž by se s tím podvozek měl poprat. A alternativní výrobce dílů by měl více či méně tyto zatížení respektovat.

To cos napsal je v součtu ještě pořád daleko od hraničních cca 500Kg na kterých je v součtu auto dimenzované pro naložení. Nevim, počátat umím, není to vědecký výzkum ale matika. Ty seš prostě chytřejší než výrobce, Já ti to neberu, určitě jsi za to dostal titul. Osobně Tě mám v řiti, protože na tebe evidentně nemá mozek smysl používat.

2016-05-01 13:44:35

battledragon: Tak nevím kdo je tady blbej, ale já to nebudu. Jsi jediný člověk na světě, který má Vectru s povoleným zatížením 500kg. Podívej se do techničáku. Pohotovostní hmotnost 1505 kg, nejvyšší povolená celková hmotnost 1905kg.

Takže jediný, kdo se musí učit počítat jsi ty. A ani výrobce nebude stavět podvozek na vyšší zatížení, než je povolené.

Tak zpátky do pomocné školy a pilně se učit číst a počítat.

bad64  
2016-05-01 14:28:17

blahna: Pánové slušně a nenapadejte se nebo to budu řešit jako porušení pravidel clubu Opel.

2016-05-01 14:33:46

bad64: Omlouvám se.Nechal jsem se unést demagogickými dedukcemi s neznalostí skutečností.



1  2