Fórum - Téma


Zadní ložisko v kole


Fórum Omega B Zadní ložisko v kole

Informace o modelu: Opel Omega B



2010-06-17 18:43:38

Dnes mě začalo hučet ložisko a v sobotu jedu na dovolenou a v servisech plno,jde v domácích podmínkách vyměnit a klasickým nářadím nebo nakým zpusobem namazat či dotáhnout a pod...dík

2010-06-17 19:58:49

Myslím si,že v domácích podmínkách jde udělat spousta věcí i bez nějakých přípravků.Taky mi říkali v servise,že nejde něco udělat aniž by se zničilo ložisko.A ejhle,jde to,a jak krásně a snadno.Mluvím ale o jiné značce.A pokud ti začlo hučet ložisko,tak se obávám,že s tím neuděláš asi už nic.Když ho dorveš,tak asi urychlíš jeho definitivní odchod.Promazáním ale nic dle mě nezkazíš.Zkus to a uvidíš.Ono se dá jezdit i s ložiskem co hučí,otázka je,jak moc hučí a jak dlouho to vydrží.To ti ale nepovím,bo to nevím.

2010-06-17 20:02:50

Čus, netvrdim, že to v domácích podmínkách nejde, ale záleží na zručnosti. Je to docela pakárna, většinou to nejde rozebrat a je na to třeba dost hrubá síla, pokud nemáš stahovák. Po rozebrání tu hřídel většinou necham přebrousit, aby to šlo do ložiska vsuvně bez vůle. Jo a na zemi je to fakt vopruz. Dotahnout nejde a namazat taky ne, protože při rozebírání se většinou rozlítne a jinudy tam vazelínu nedostaneš.

Tak jsme poslali odpovědi společně, takže doplňuji. u některých aut to fakt jde a u omy přední taky v poho, ale zadek je špatnej.

Postup:sundat kolo, brzdovej třmen a kotouč

odšroubovat poloosu, těch 6 šrouů

vydolovat pojistnej plech proti povolení matky

povolit matku, která je v tom unašeči ořech č.32 nebo 36, teď nevim a sundat unašeč, je tam na drážkách

do tohoto kroku je to sranda a je to práce na chvíly, ale nastává problém, vyrazit hřídel z vnitřní strany

Je to v tom ložisku dost fest a padne mnoho a mnoho německých debilů a kokotů, aby se to podařilo vyškubnout bez poškození závitů. Když je tohle venku, tak je to sranda, už jen vyndat segrovku zevnitř, vymlátit ložisko, nalisovat nový, zajistit a naprat tam unašeč, ale bacha už se mi stalo, že se mi ložisko při lisování unašeče rozlítlo, proto hřídel nechávam brousit, aby to tam šlo s min. odporem.

Ještě by bylo řešení vyndat celý rameno a dělalo by se to líp, ale je to zase víc práce a u 2,5 3,0i se tam seřizuje sbíhavost, tak nevim. Jinak hodně zdaru, jestli se do toho pustíš.

2010-06-17 20:23:08

Tak to vypadá že jsem v pr....den před dovolenou se to pos...to je zlej sen.

2010-06-17 21:31:08

Nedavno jsem si tim taky prošel a pokud ložisko nehuči nějak moc tak se toho neboja dej to opravit až se vrátíš každopadně doporučuju nechat vyměnit obě dvě.

2010-06-17 21:43:11

Hmmm,tak tos mě teda potěšil.Já si koupil MV 6 na tahání a jak tak čtu tady články,tak mě z toho berou mory.Jak se na ní něco vysere,tak se z toho pak asi poseru já,jak to budu opravovat.Už jen jak jsem viděl složité řízení,no děs.Tři prdele čepů a nějakých tyček a ceny k šlaktrefení. No uvidím,snad chvíli vydrží.Jak se to bude jebat,pude z domu a hodně rychle.Jen jsem zvědavý na spotřebu s naloženým platonem.

2010-10-10 22:08:32

Diky diky,tve popsani je super.Vys kdys clovek pracuje je unaven tak mu to memisli a tak me ani nenapadlo,ze to lozisko musi byt prece nejak stahly,necim prisrubovany.ja jsem to tahal a rikal si vsak to musi byt trece jen na prstinku jako v prevodovce.ja nejsem autoopravaz jen takovy laik.Oprava aut me bavi zda se mi to hrozne jednoduche,neopravuji motory jenom napravy a trosku elektriky.No kazdopadne dioky moc rto pomohlo.


Odpovědět