Fórum - Téma


Zadné hmlovky


Fórum Omega B Zadné hmlovky

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2016-02-11 14:54:19

Dobrý,

chcel by som sa opýtať či má niekto skúsenosti so zadnými hmlovkami? Nesvieti my, aj keď žiarovka je v poriadku. A ten istý problém mám aj druhom aute Omega. Tak kde hľadať chybu?

Vopred vďaka.

2016-02-11 15:05:16

zdravím,zkusil bych vypínač

vlastta  
vlastimil
2016-02-11 15:05:44

sicko: zarovky muzou byt v poradku ale pokud ti k nim nepujde proud asi tezko budou svitit......tedy mrkni jestli je proud treba na patici popripade jestli nee mrknul bych na prechod kabelaze mezi kastli a kufrem (nebo 5 dvere).....

2016-02-11 21:57:08

u faceliftu nesvítí zadní bez předních a současně bez parkovaček, u předfaceliftu nevím. Jinak proměřit, jde-li do světla proud, pokud ne, tak hledat - vypínač, kabeláž, pojistka.

2016-02-12 00:47:52

mirpie:

hmm.. a to jsi vzal kde? mám 4 facelifty a všechny se chovají stejně.. mlhovky předek i zadek jsou vzájemně nezávislé.

sicko:

poslouchej, máš na vozidlech namontované tažné zařízení?

2016-02-12 03:29:42

Ano, na jednom aute mám, na druhom nemam ťažné...nie je tam napatie, som skusal multimetrom...ja mam obe Omegy Combi tak zadné hmlovky nie su na zadných dverách, tak cez prechod kabeláž neprechádza...mňa napadlo či niekto už nemal takúto skúsenosť, lebo mi bolo čudné že na oboch autach len zadne hmlovky prestáli fungovať, predné idu na oboch pohode..a predne, zadne su samostatne

2016-02-12 09:05:49

marquis: to jsem nikde nevzal,. Mám facelift a dokud nesvítí minimálně parkovačky a přední mlhovky, zadní mlhovky nerozsvítím.

2016-02-12 09:48:51

sicko:

přikládám schéma mlhovkového okruhu... pravděpodobně to dělá některý z rozpínacích kontaktů zadních mlhovek vozidla po připojení přívěsu. I když přívěs není připojený, kontakt je rozpojený.

X8 – přístrojový panel (asi od pojistek)

E24 – mlhovka levá zadní

E39 – mlhovka pravá zadní

X25 – konektor připojení přívěsu (vnitřní - v kufru)

XA – konektor připojení přívěsu vnější

XA – 2 Mlhovka přívěsu

S59 – zadní mlhové světla (rozpínací kontakt na konektoru připojení přívěsu)

X25 – 10-11 rozpínací kontakty na konektoru připojení přívěsu (na konektoru v kufru)

Postup:

  • změř F28 na výstupu (+ 12 V)
  • X25 - pin 11 (+ 12 V) (musíš sundat plastový kryt zadní stěny, konektor je pod ním (u sedanu, u Kombi to bude asi podobné))
  • X25 – pin 10 (+ 12 V) (MUSÍ TADY BÝT + 12 V)
  • pak už jsou jen žárovky...

2016-02-12 09:52:56

mirpie:

parkovačky je jasná věc.. to je možné.. ale u mých vozů svítí mlhovky nezávisle na sobě.. někdo se ti hrabal nejspíš v elektrice..

2016-02-12 10:20:01

marquis: U mojí Omči FL (dokonce totožná s jednou ze tvých, Y26SE 2001) je zapojení stejné, jako má kolega mirpie - přední mlhovky je možné rozsvítit samostatně (s minimálně parkovačkami), zadní nee, jen a pouze s předními. Tož ti nevim, Maruš...

2016-02-12 10:24:22

colommbo: tak asi to bude možné, když to oba svorně tvrdíte.. já osobně přední mlhovky téměř nepoužívám na rozdíl od zadních, takže to vím určitě, jak mi fungují. Zadní rozsvítím kdykoli..

2016-02-12 10:34:11

marquis: Je to zvláštní, ale proč tomu tak je... Mimochodem - o zadních mlhovkách píšeš v plurálu, přitom normálně svítí a žárovkou je osazena pouze jedna, levá, pravá strana je sice elektricky připojena, ale má přihnutou část objímky, aby žárovku nebylo možné vsadit. Přihnutí objímky jsem srovnal, abych mohl svítit oběma stranami - dělals to taky tak...?

2016-02-12 10:50:38

colommbo: ano, zkusím najít předpis, který stanovuje používání mlhových světel. Vím jen jedno.. Zadní jsou povinné, přední povinné nejsou.. alespoň si myslím, že to ještě platí. Zadní je povinná jen jedna žárovka, druhá může ale nemusí být. Osazuje se levá, pravá je pro osazení žárovkou připravená ... ale něco v patici chybí, teď přesně nevím co, jen si pamatuji, že to souvisí s napájecím kontaktem, který tím pádem není tak dokonalý jak u levé strany. Žárovka ale svítí, a mám všude osazené obě strany.. Teď si ale nejsem jistý, jestli jsem měl přihnutou objímku proti vsazení žárovky nebo ne.

Je ale proti logice věci podmiňovat svícení zadní mlhovky (které jsou povinné), svícením mlhovek předních (které povinné myslím nejsou).

2016-02-12 11:03:30

marquis: Že mi stačilo kleštěmi jen trochu srovnat jednu část objímky, si vzpomínám zcela přesně, bez toho žárovka nešla vložit, a s připojením nebylo potřeba dělat nic (divil jsem se.) Ano, máš pravdu, přední povinné nejsou (musí ale fungovat, je-li jimi auto osazeno), zadní povinné jsou a stačí strana blíže ke středu vozovky, v případě pravostranného provozu tedy levá. Obě strany považuju za lepší.

2016-02-12 12:20:03

colommbo:

Tak je to takto: (výpis z Předpisu č. 48 Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK/OSN)

‒ Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení

a světelnou signalizaci)

Část: Zadní mlhová svítilna...

Řeší to v odst. 6.11.7.1... Opravdu je tady napsané, že zadní mlhová svítilna nemůže svítit, pokud nejsou zapnuty dálkové, tlumené, nebo přední mlhovky. Ale, copak, jezdí snad někdo v mlze (nebo za snížené viditelnosti) jen se zadní mlhovkou? Tento článek není nic jiného, než opatření, aby se takovému stavu předešlo. Ale abych rozsvítil zadní mlhovku stačí mi k tomu rozsvícené tlumené světla.

Dřívější předpis (kdo je na tomto světě déle než půl století si na to určitě vzpomene), že při zapnutí dálkových světel mlhovky musely zhasnout (snad si to pamatuji dobře). Dnes to nevadí.

6.11 Zadní mlhová svítilna (předpis č. 38)

6.11.1 Přítomnost

Zařízení kategorií F nebo F1 nebo F2: Povinná.

6.11.2 Počet

Jedna nebo dvě.

6.11.3 Uspořádání

Žádné zvláštní požadavky.

6.11.4 Poloha

6.11.4.1 Na šířku: pokud je namontována pouze jedna zadní mlhová svítilna, musí být vzhledem ke střední podélné rovině vozidla umístěna na opačné straně, než je předepsaný provoz v zemi registrace; referenční střed může být také umístěn na střední podélné rovině vozidla.

6.11.4.2 Na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1 000 mm nad vozovkou. U vozidel kategorie N3G (terénní vozidla) může být maximální výška zvýšena až na 1 200 mm.

6.11.4.3 Na délku: na zadní části vozidla.

6.11.5 Geometrická viditelnost

Je určena úhly α a ß uvedenými v odstavci 2.13: α = 5° nahoru a 5° dolů; ß = = 25° vpravo a vlevo.

6.11.6 Orientace

Směrem dozadu.

6.11.7 Elektrická zapojení

Zapojení musí být taková, aby:

6.11.7.1 zadní mlhová svítilna nemohla být zapnuta, nejsou-li rovněž zapnuty dálkové světlomety, potkávací světlomety nebo přední mlhové světlomety;

6.11.7.2. Zadní mlhovou svítilnu lze vypnout nezávisle na jakýchkoli jiných světlometech

nebo svítilnách;

6.11.7.3 Platí jedna z těchto možností:

6.11.7.3.1 zadní mlhová svítilna může svítit do doby, než jsou vypnuty obrysové svítilny, a poté musí zůstat zadní mlhová svítilna vypnutá, dokud není znovu úmyslně zapnuta;

6.11.7.3.2 Vedle povinného indikátoru (odstavec 6.11.8) musí být dáno upozornění, přinejmenším akustické, jestliže dojde k vypnutí zapalování nebo je vyjmut klíček spouštění motoru a jsou otevřeny dveře řidiče, ať již jsou svítilny (odstavec 6.11.7.1) zapnuty nebo vypnuty, když je zadní mlhová svítilna v poloze „zapnuto“;

6.11.7.4 S výjimkou ustanovení odstavců 6.11.7.1, 6.11.7.3 a 6.11.7.5 nesmí být funkce zadní mlhové svítilny ovlivněna zapínáním a vypínáním jakýchkoli jiných světlometů nebo svítilen.

6.11.7.5 Zadní mlhová svítilna motorového tažného vozidla může být automaticky vypnuta, když je připojeno přípojné vozidlo a zadní mlhová svítilna přípojného vozidla je aktivovaná.

6.11.8 Indikátor

Indikátor zapojení obvodu je povinný. Nezávislé nepřerušované výstražné světlo.

6.11.9 Další požadavky

Vzdálenost zadní mlhové svítilny od každé z brzdových svítilen musí být ve všech případech větší než 100 mm.

2016-02-12 12:28:29

marquis: "Dřívější předpis (kdo je na tomto světě déle než půl století si na to určitě vzpomene), že při zapnutí dálkových světel mlhovky musely zhasnout (snad si to pamatuji dobře)..."

Tak přesně tohle (povinnost automatického zhasnutí mlhovek při zapnutí dálkových světel) se mi vybavilo, když jsem četl ten odstavec nad tím (papíry na auto jsem dělal v r. 1976, asi jako ty)...

2016-02-12 13:03:10

colommbo: přesně tak.. Také v roce 1976... růžová knížečka.. ztratil jsem ji.. mám ji na památku ve svém archivu..

2016-02-21 17:20:57

Ahoj vsem. Mam ten samy problem, proste zadni mlhovky nejdou. Vypinac jsem zkousel, pojistka taky dobry, i zadni paraboly jsem prehodil z jine omegy, ale nic.

bad64  
2016-02-21 17:22:37

scorpi1: Proměřit kabel zda není přerušený.

2016-02-21 18:00:02

Není náhodou taky vzadu konektor pro zapojení tažného ? -mně na Zafiře nešly mlhovky kvůli zaoxidovaných kontaktech v konektoru pro original tažné, vevnitř jsou 2 pérové přepínací kontakty, ty stačili očistit. Konektor jsem měl v pravé zadní kapse.


Odpovědět

1  2