Fórum - Téma


Začala zlobit v zimě Zafira


Fórum Zafira A Začala zlobit v zimě Zafira

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2003 Zafira A 1.6

1 fotek  |  114 diskuzí  |  2 otázek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), Řadový, Z16XE.

jako nové ze SRN


1  2  3  4

2013-04-04 14:21:30

Čau ve spolek,tak závada dále přetrvává,dnes jsem se konečně dokopal ke změření tlaků a naměřené hodnoty:1válec14.5,2válec 14.5,3válec15,4válec 15bar.Po nalítí oleje a opětovném měření všechny válce shodně 17 bar.Chci se zeptat co si o tom myslíte prosím i o další rady a typy.

2013-04-04 18:58:54

mirek71: Tlaky jsou dobrý a jejich diference ještě v normě...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-04-05 19:20:19

Někde tady na fóru jsem četl, že tento jev můžou způsobovat přicpané vstřikovače. Stalo se to tak, že se neměnil palivový filtr, který se pak protrhnul a všechen sajrajt se dostal do lišty vstřikovačů a do nich samotných. Záchrana je jednoduchá, opatrně sundat lištu se vstřikovači, odpojit vstřikovače od lišty a v onom otvoru má mít každý vstřikovač jemné sítko, toto sítko vyčistit, vše zase smontovat zpět, dát nový palivový filtr a mělo by to být OK.

Jestli to nepomůže, tak bych vstřiky přeházel, a zjistil, jestli se změnily i válce, které hlásí chybu zapalování. Tím by se dal vyselektovat vadný vstřik a vyměnit za nový popřípadě za dobrý z vrakáče.

2013-05-27 18:21:16

Zdravím ve spolek,stávající závada přetrvává,více se to zhoršuje,popisované obd kody přetrvávají,včera nový kod 335 což je snímač otáček kliky proudový obvod, snímač vyndán má mýt odpor 2700Ohm,naměřeno 2300Ohm.Jeto možný problém se zapalováním?Namontován nový pal.filtr správně po směru toku,starý rozdělán čistý,myslím že palivový systém nečistot mohu vyloučit.Nápady rady dík za každé info.

2013-05-30 19:20:58

nikdo nic?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-31 13:11:55

mirek71: Do těch vstřikovačů jsi se díval?? Zkusil jsi z válce s chybou zapalování přehodit vstřikovač na jiný válec, jestli se chyba přesune se vstřikem na jiný válec.

2013-05-31 18:14:36

ještě ne,nevím jak je rozdělat.

2013-06-01 14:18:35

vyčištěn a odzkoušen egr otvírá a zavírá,nevim jak dostat vstřiky ven.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-01 18:28:04

mirek71: Lišta by měly být přišroubovaná na dvou místech k sacímu potrubí, vstřiky jsou do sání jen nasunutý přez těsnění, jde to vysunout jako celek. Propojovací hadičky z lišty na vstřiky jsou také jen nasunuté, opatrně jdou stáhnout.

2013-06-10 18:34:50

Zdravím ve spolek,vstřik.lišta zatím nesundána.Dnes jsem byl na dagnostice potvrdily mi jen ty závady a kódy co tu popisuji.Řekli že se není od čeho odrazit a rady zněly změřit tlaky, výměna zap.lišty,nebo těsnění pod hlavou,prasklá hlava.Tlaky měřeny ohřátý motor 1 15,2. 2 15, 3 15.1 4 15.1bar. Olej ve vodě není,Voda v oleji také ne.Doklopítal jsem z práce domů a vyčetl závady 0300,0303,0304, rozebral jsem svíčky 2 černé mastné závady nesmazány tudíž by měly být uložené.Smontováno zpět vyčtení závad jen jedna 0304,kam ty ostatní zmyzely?Dělá to už teplé i studené.

2013-06-10 18:42:26

Bylo dole víko ventilů jestly by nebylo něco vidět pošlu fotto ale nevím jak vložit, no snad na to přijdu.

2013-06-10 18:57:02

Ještě jsem zkusil původní lištu a ty sámé příznaky a závady myslím že lištou to není.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-10 22:15:40

mirek71: Ta poslední fotka vačky ukazuje již znatelné oleštění, chybná ventilová vůle nebo se zasekávají ventily, může na nich být napečený karbon a pak zůstávají viset pootevřené, nebo blbnou hydrostavy.

Někde tady na fóru se to již řešilo, oprava je stejně sundat hlavu a vyndat a očistit ventily.

Ale ten nános bordelu, fuj, to se už pěkně dlouho neměnil olej, takhle to vypadá, když se usazuje přepálený sajrajt z oleje. Součástky mají být jen od oleje - maximálně jen náznak zlatavé barvy. Nikoliv taková vrstvička mazutu

2013-06-11 10:10:53

kopejda: Myslíš aspoň nějak takhle, Michale...?

2013-06-11 19:25:13

No hezká fotka ten rozdíl vydím. Jen moje ůvaha,nevím zda by to pomohlo 2x výplach motoru nový olej a filtr co vy si otom myslíte.

2013-06-11 20:14:32

mirek71: Kopejda má v tomhle ohledu pravdu, Mirku, ten motor je, bohužel, fakt dost zahumusenej a to jsme nikdo neviděl, jak by vypadala po demontáži olejová vana, z ní by se možná dalo škrábat špachtlí... Na druhou stranu už jsem viděl i daleko horší obrázky... Chceš-li motoru opravdu pomoct, tož proplach určitě ano, ale tak, že vypustíš olej, naliješ nějakou levnou 10W40, teď přes léto by mohla stačit dokonce i 15W40, dáš nový filtr a zhruba po tisícovce kilometrů vypustíš a ještě jedno kolo - tedy olej + filtr a dalších zhruba tisíc až dva, vypustíš a dáš už nějaký dobrý olej, který v motoru už zůstane (kvůli zimním mrazivým startům a hydroštelům spíš 5Wxx), k tomu zase nový filtr a tvůj motor tě bude mít rád...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-11 20:37:08

colommbo: Ano Jirko, fotka Tvé V6 mě zahřála u srdce Tak to vypadá motor, který dostává vše potřebné - dál není potřeba nic říkat. Obrázek mluví sám za sebe.

Jen se obávám, že vyčištěním motoru bez rozebíračky se neopraví problémy s chodem.

2013-06-11 20:45:51

kopejda: Za tvůj úvod děkuju a vážím si toho (na tacho je teď 180tis.km) a s poslední větou souhlasím taky, jen jsem cítil potřebu reagovat na tu Mirkovu úvahu o dvojím výplachu...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-11 20:49:30

mirek71: Dvakrát výplach s tím nic neudělá, vyzkoušej si přípravek na sundaném víku hlavy, uvidiš, že to drží jako čert a je to dost problém sundat úplně beze zbytku jen oplachem, tedy né mechanicky. Ideální řešení očisty je rozebrat motor na komponenty a naložit na týden do sudu s nitroředidlem, poté umýt na mycím stole tím šíleným ekopřípravkem a nakonec to vzít na parní takový čistič (WAP) Po tomto je to opravdu čisté - jako nové.

K věci - měl jsem to podobné u omy jen jsem neměl problém s chodem motoru do doby, než jsem se rozhodl udělat výplach bordelu. Docela to bylo znát ale ne tak jak by člověk chtěl. První co odešl byly právě hydroštely, pak začaly propouštět různá těsnění a nakonc jsem to musel udělat jak píšu výše. Odhad ceny je dnes tak kolem cca 12000,- kaček, provedl jsem to sám - tedy nepočítám práci. Jinak je to v podstatě udělat "GO"

Víko hlavy po oškrábání sajrajtu a vylouhování moc to nepustilo - nové těsnění:

2013-06-11 20:56:53

kopejda: Když už jsme u těch ventilových vík, tož sem dám tedy taky ještě jedno svoje - před rokem při výměně těsnění (a toho červenýho se nelekejte, je to lukopren na motory - podmáznout do drážky, nasadit tkaničkový těsnění a znova navrch...)


Odpovědět

1  2  3  4