Fórum - Téma


Začala zlobit v zimě Zafira


Fórum Zafira A Začala zlobit v zimě Zafira

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2003 Zafira A 1.6

1 fotek  |  114 diskuzí  |  2 otázek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), Řadový, Z16XE.

jako nové ze SRN


1  2  3  4

2013-01-28 18:57:22

Tož interval 10tis.km je richtik. Teď jde ještě o to, v jakém stavu je motor uvnitř, jestli se k němu minulý majitel taky choval s úctou a pokorou, nebo kašlal na olej a výměny a nechal ho zaprasit. Jenže to člověk zjistí jen v případě, že by sundal aspoň ventilový víko, nalévacím otvorem dovnitř asi vidět pořádně není, co...?

2013-01-28 18:58:52

potý výmněně mám nalýtáno cca.2500km.

2013-01-28 19:01:28

Auto je dovoz SRN servisováno,podle dovozce ,dá semu i věřit.Nálevkou toho moc není fakt vidět.Napodlomně změřit tlaky.

2013-01-28 19:03:45

celý tento problém začal když pořádně nasněžilo,jinak v létě vše ok.

2013-01-28 19:06:06

Máš-li tu možnost, tož by to v žádném případě neuškodilo, aspoň bys věděl, v jakém těsnícím stavu motor (kroužky, ventily) je. Pokud by bylo vše zcela v pořádku, můžeš v podstatě vyloučit i ty zapečené ventily, o nichž psal Hans...

2013-01-28 19:23:31

Ok,toto musím nechat až na víkend každý den musím jezdit, v každém případě ti děkuji a až to zmněřím dám tu vědět.

bad64  
2013-01-28 20:06:55

Nechci Castrol hanit,ale po skušenosti jsou jiné oleje levnější a lepší.Zde platíš hlavně značku.Používám Valvoline stáčený a také polosintetiku.

2013-01-28 20:12:22

Ano, je to přesně tak, jak v prvních dvou větách píše předseda...

2013-01-29 08:43:24

jen doplním tlaky ale kvůli ventilům je třeba měřit několikrát a to za studena i za tepla jelikož ty ventily nevisí stále tak měření muže být 3 ok ajednou KO a ventily neklepou motor strácí tlak a není proč by klepali

2013-02-02 17:13:02

Tak se oteplilo nic sem s tím nedělal a vše se zdá být ok.Žeby nalitá chemie?

2013-02-02 21:44:45

Na nějaké zaznamenáníhodné výsledky čističe vstřiků je, myslím, ještě brzo - uvidíš, jak se bude situace vyvíjet dál...

2013-02-25 19:44:26

zdravím všechny mám úplně stejný problém jaký je tady popisován vždy při venkovní teplotě -5 a víc pod nulou po ujetí cca 2 km auto ztratí tah párkrát cukne rozsvítí se kontrolka emisí musím ubrat plyn ideálně zastavit znovu nastartovat a auto jede i s rizsvícenou kontrolkou už úplně normálně.Na diagnostice nejdříve chyba na 3 válci doporučena výměna svíček-svíčky vyměnené a ta stejná chyba už na 3i4válci radí mi taky výměnu horní lišty nad svíčkama jak tady koukám asi bezdůvodná.Příjde mi zvláštní že se to vždy po....jen při nízkých teplotách ted jak už je pár dní kolem nuly tak to jezdí úplně normálně.Zafiru mám 1,6/16v r.v. 2003 mám ji teprve od září takže zatím moc neznámBohužel nemám možnosti rozebrat motor doma v garáži.Prosím pokud příjdeš na závadu napiš nerad bych to dával mechanikům at rozdělají motor jen tak na slepo a snad něco zjistí.

2013-02-26 17:50:48

Tak závada přetrvává dál,od té doby jsem s tím nic nedělal,na jiných forech jsem se dočetl vyčistit či zaslepit egr ventil,pročištění váhy vzduchu,čidlo teploty,ale nechci opravovat styl pokus omyl,to jsou drahé opravy.Zatím jsem rezignoval a dojíždím do práce na 3válce.Je však zajímavé že auto zaparkuji,po 5 minutách ho natočím ajde tak jak má.

2013-02-26 21:07:20

Já nejsem bohužel odborník ale má to 100% spojistost s venkovní teplotou tak nějak z logiky si myslím že je špatné nějaké čidlo které řídí množství paliva které jde do motoru v závislosti na venkovní teplotě-vždy když se to projevilo tak po nastartování byl cítit benzín příjde mi jako by se prostě nějaký ten válec "přechlastal ".Pokud by to bylo něco s ventily tak by byla závada stále a né jen když je venkovní teplota pod -5?Možná píšu blbyny případně se omlouvám znalcům jen prostě přemýšlím nahlas.

2013-02-26 21:13:46

Nic se neděje, nahlas tady přemýšlí vícero lidí a tedy když by se ten jeden válec přechlastal, tož proč...? Buď by musel dostat (ten jeden válec) nadměrnou dávku paliva (špatný vstřik...?) anebo (to spíš) se směs v tom válci nezapálí nebo špatně shoří... ŘJ obecně podle teplotního čidla dává pokyny všem vstřikům, tož proč by zrovna tomu jednomu dala pokyn špatný...? Nahlas přemýšlím, že spíš bude závada v zapalování (elektrice)...

2013-02-26 21:34:38

Jasně to chápu ale může mít venkovní teplota vliv na zapalování?Příjde mi že když mrzne a rožne se kontrolka tak jak se ohřeje motor tak už zas šlape vše jak má.Ted už zase startuji každé ráno bez problémů a to zkouším jednou tomu dávat čočku jednou hodně opatrně a vše O.K. Ta souhra teploty venku a motoru bude mít vliv.

2013-02-26 21:48:30

Colommbo:dají se nějak promněrít vstřikovače nebo zkontrolovat a co mněřit či hledat?Jak píšeš závada v zapalováni kde a co hledat?Ani nechci pomyslet že je v háji řídící jednotka a jak to zjistit jinou nemám .

2013-02-26 21:50:38

ještě doplňující info spotřeba oleje v normálu nebere nekouří nesmrdí olejem.

2013-02-26 21:57:28

Já myslím, že zkontrolovat či proměřit to lze všechno, Mirku, ale jak přesně a kde případně dál hledat, bohužel, poradit neumím, nejsem motorář ani diagnostik... A závada v zapalování - šel bych od nejjednoduššího: vyndat, zkontrolovat a očistit svíčky (jak jsou v motoru dlouho?) a zkusit. Když nebude změna, tož kabely a pak cívku (či modul, bohužel...)

2013-02-26 22:44:55

P.S. Jednotlivé vstřiky a i další příslušný věci by měla umět změřit a zkontrolovat dobrá diagnostika, od toho přece je...


Odpovědět

1  2  3  4