Fórum - Téma


Z22YH vs Z19DTH


Fórum Vectra C Z22YH vs Z19DTH

Informace o modelu: Opel Vectra C



2015-05-23 13:42:28

Zdravim Vas, z koupe opececka seslo, bylo to hrozna hujda s podvozkem z merkuru, a ty pocatecni investice naprosto zbytecne. Tazu se Vas tedy, tak to. Jestli opela, tak jedine vectru c v kombiku a jedine tyto dve motorizace, chci znat nazor lidi, kteri maji tenhle typ motoru ve sve krasce, pripadny nazor lidi kteri jen slyseli ze je to nahovno slyset nechci diky. Hlavne mi jde o klady a munisy, o spotrebu mi nejak zvlast nejde, jde mi hlavne o zjisteni ze ten benzin ma retezovrj rozvod, a minus u te nafty jsou asi ty vyrive klapky nebo co je to za bazmek.

2015-05-23 13:50:29

vlado.soural: Z22YH je přímovstřik (Direct) s poměrně choulostivým vstřikovacím čerpadlem, bacha na to, však taky mezi prodávanými benzínovými motorizacemi je tahle zastoupena nejčastěji...

2015-05-23 14:25:12

vlado.soural: tak ohledne z22yh zkus kontaktovat uzivatele xpepa...ma registraci jak tady tak i na vectra klubu, ale ja bych se osobne hlavne kvuli cerpadlu, na tenhle motor vybod...

2015-05-24 12:54:29

Ahoj, jen podotknu, můj Z22SE má taky řetěz, tak jestli by nestál za úvahu... Osobně s ním nemám špatnou zkušenost.

2015-05-24 15:51:35

premysl71: tak za uvahu by urcite stal spis, nez ten YH, ale problem je v tom, ze je ve starsich vozech a pofaceliftu je jak safranu. Kazdopadne ten retez taky neni vyhra, tak aby si pak nebyl prekvapenej, az se ti auti z niceho nic zastavi... . Jinak motory Z22SE/YH a Z20NET ve vectrach, jsou defakto stejne a o jejich rozvodovych retezech je toho napsano uz tolik...

2015-05-24 19:36:33

Tak já jsem o tom moc nečetl, ale ani nehledal. Vím, že v začátcích byl problém s napínáky, Opel měl tuším svolávačku a jestli ne, tak při záručním servisu měnili za jiný. To je případ mého auta, kde sice nejsem první majitel, ale znám ho od nova. Já osobně jsem měnil vodící lišty a napínák spodního řetězu, protože se rozlámaly. Jinak motor bez problému.

Ono, co je dokonalé, že? Na VeBe mě řemen vyučil za dvacet tisíc, než jsem si vyčetl, že interval je 60tis. a ne jak jiná auta..

2015-05-24 22:40:31

Z22SE mám na mém autě a jsem rád.Při 145 tis.km jsem vyměnil rozvody ( napínaky za novější typ) Řetěz ani kola a vodící lišty nebyly opotřebené tak aby se to muselo měnit.Ale protože mi Kopejda poradil abych neměnil jen napínák který selhal (byly v něm špony které ho zablokovaly) ale celou sadu tak jsem ji koupil.Pak když jsem to rozebral tak už jsem všechno komplet vyměnil.Přípravky nebyly třeba jen jsem si vyrobil klíč na povolení řemenice.Spotřebu mám 7,6 l na 100 km v benzinu a 9,3 l na LPG.Vyměnil jsem lambdu č.1 protože nehřálo topné tělísko.Podle servisu řekli bývalému majiteli že je to vadný EGR a proto svítí kontrolka.Jinak co se týká motoru jsem na něm nic jiného nedělal.Jede na olej 5W40 a za 15 tis. km je spotřeba o jednu rysku na měrce.Vůbec bych se tohoto motoru nebál.Z22YH má sice o 6 kW víc ale to riziko s palivovým čerpadlem.Přeji hodně štěstí při výběru auta.

2015-07-11 17:59:35

Zdravim, kdyz uz budes uvozavat o 2.2 benzin radil bych z22yh, mas to v zakladu esp, tempomat, a hlavne je to 6ti kvalt. Par koni navic a papirove i mensi spotrebu, pred rokem nebo 2 mi prestavbu na lpg nedoporucovali, technologie na primovstrik v te dobe byla spatna a strasne draha. Kdyz udelas rozvody hned jak koupis, pro svuj klid tak mas na 150 000 vystarano, a kdyz odejde cerpadlo tak tak si v tom za 10 000 a mas zas na 150 000 klid.

Kdyz pujdes do nafty 110kw ten rozdil mezi 114kw je minimalni, taky muze neco odejit, ale zas mas mensi spotrebu na ktere usetris. Zalezi jakej mas najezd, prumerna spotreba na 195/65 r15 michelin alpin a3 za celou zimu sem mel 7.6. Prumer pocitanej za 15 000 km. Mam tam katik venku, otevrenej kn filtr a chip.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-11 23:24:08

xpepa: Porovnání motorizací není vhodné, je zde rozdíl rovných 100 Nm ve prospěch nafty........

Ta 110kW nafta jede jako prase ve srovnání se 114kW benzínovým přímovstřikem......

vlado.soural: Neuvažoval jsi o 88kW verzi 1.9 CDTi?? Je to jednovačka s osmi ventily a nemá swirl flap..... A jen o 40Nm méně než 110kW verze..... Mám ji a jsem spokojený.....


Odpovědět