Fórum - Téma


Z22SE tvrdý a hlučný chod motoru-jsou to rozvody?


Fórum Vectra C Z22SE tvrdý a hlučný chod motoru-jsou to rozvody?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2015-11-10 18:12:13

Jako učni z autoškoly mi při rozjezdu chcípl motor.Při najetí na kvalitní cestu jsem zjistil že auto je hlučné a při brzdění motorem jsou cítit vibrace v tahu ne.Asi mi přeskočil řetěz.Motor se na volnoběh třese jak ratlík.8.9.2014 jsem rozvody dělal a mají najeto 14125 km a vypadá to že to budu dělat znovu.Co se stane když přejdu na olej 10W40.Teď tam mám 5W30 Dexos 2 longlife.Zahřáté to bylo na 90°C a napínak to neudržel, že by byl olej řídký?Rozvodová kompletní sada byla od FEBI.Před pár dny jsem se chválil synovi jak je teď Vectra v pohodě tak o sobě dala vědět.Zítra to rozhodím a uvidím.50 km jsem s tím dojel domů a nejvíc to vibruje když není motor v tahu a nebo brzdím z kopce motorem.Uvítám jakýkoliv názor a radu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-10 18:34:17

bohumil55: To mě mrzí. Od febi bych nekoupil rozvody, jsou to břebalovači dílů....... Nevím, možná mohla prasknout vodící lišta, těžko soudit, co to je. Až sundáš prsa, uvidíš........ Olejem to nebude.....

2015-11-10 18:49:25

kopejda: Nechápu jak je možný že vibrace a hlučnost jsou horší při brzdění motorem než v tahu?A napínák jsem dával už ten lepší.Asi není nad rozvod řemenem.Sice častější výměna ale větší spolehlivost.

2015-11-10 21:17:03

bohumil55: jak psal kopejda...od febi nevis co koupis...je to neco podobneho jako starline. Jinak s olejem 10W40 nic nepokazis. Jezdime na nej s beckem odjakziva a no problem.

2015-11-10 22:06:44

bohumil55: Tak i já něco přidám... ohledně oleje, já mám VeCe se stejnou motorizací po prvním majiteli z Hamburku a jsem prvním majitelem v ČR. Dle servisní knížky, která, jak se zdá, pasuje a sedí k autu (mám i TUV report z 2013, bez závad) tam už nalili při 115tis 10W40 (přikládám foto). Takže s tou viskozitou by problém být neměl a i já jsem tam po koupi auta samozřejmě nalil 10W40 (Castrol). Ale na příští výměnu koupím asi olej od GMu.

Co ale, bohužel, absolutně netuším je stáří řetězu. Teď máme najeto 182tis, motor je naprosto tichý. Ale budu se raději pomalu připravovat na výměnu.

Takže moc držím palce a s napětím očekávám důvod poruchy.

Zdraví, Roman.

P.S. A jedna poznámka k brždění motorem - na důrazné doporučení servisáka se to snažím odnaučit. Trpí tím dvouhmota, kterou v tomhle autě máme :o(

2015-11-10 23:33:34

roooom: vis co je nejhorsi? Ze unavu retezu, nebo napinaku poznas az kdyz jedno z toho povoli. Jediny ze vsech, se kteryma jsem se kdy bavil a skocily jim rozvody, nebo praskl retez, mi rekli, ze absolutne bez priznaku... Nekomu pri startovani, jinemu zas kdyz podradil a zacal predjizdet... Je to sazka do loterie a ja jsem treba nepoucitelnej...zase jsem koupil auto s defakto stejnym systemem rozvodu...akorat, ted uz na to prdim a nebudu je menit jak u VB. Proste, jestli pojede, tak pojede. Zatim mame 260tkm a retez drzi, tuky tuk pritom znamej mel u saaba na polovine km prasklou vodici listu. Tak uvidim...

2015-11-10 23:44:20

Typ bych to na ty vodítka, U me taky celkem hluk. Sice do doby nez sem zjistil ze jezdím s jedným upadnutým silentblokem motoru. Po oprave uplný klid. Ale je to vsechno jedno s druhým. Ted zase rozvibravá celou karoserii.

2015-11-11 09:56:13

roooom: "P.S. A jedna poznámka k brždění motorem - na důrazné doporučení servisáka se to snažím odnaučit. Trpí tím dvouhmota, kterou v tomhle autě máme :o("

Můžu poprosit o nějaké bližší vysvětlení...? Děkuju!

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-11 10:26:09

colommbo: My vyhazjem kvalty, tak naše dvouhmoty netrpí......

2015-11-11 11:26:47

Ne, Michale, skutečně by mě zajímal důvod toho názoru, s nímž jsem se ještě nesetkal...

2015-11-11 11:42:17

Jakékoli nerovnoměrné otáčky , rázy při přeřazování a podřazování , náhlé , rychlé změny snižují životnost tohohle "výmyslu"

2015-11-11 12:22:40

breathlless: Rozumím, Tondo. Na druhou stranu tahle věc se v autech používá od roku 1985 a s názorem, že brzdění motorem škodí dvouhmotě, jsem se setkal opravdu poprvé - což tedy může být i moje chyba, málo čtu... Osobně jsem přesvědčen, že daleko horšími věcmi ve vztahu k dvouhmotě jsou podtáčení motoru, tedy jízda na nepřiměřeně vysoký rychl. stupeň s následným přidá(vá)ním plynu bez podřazení ("on si to ten motor pobere"...), řazení vyššího kvaltu v (ještě) příliš nízkých otáčkách (viz dnešní oturbené šicí stroje) anebo prostá necitlivost v nohou při řazení...

P.S. Omlouvám se Bohumilovi za plevelení vlákna, ale nedalo mi to...

2015-11-11 12:27:42

hmm to si nemyslím. Ono pokud se motor točí plynule stejnou rychlostí vpodstatě v jakýchkoli ot. tak to setrvačníku nikterak nevadí. Vadí mu rázy při změně otáček kdy se začne pohybovat vnitří vyvažovací část a narážet do pružin.

2015-11-11 12:36:50

breathlless: Pokud při vysokém kvaltu v nízkých otáčkách jen přišlápneš (přišlapuješ) plyn, způsobuje to právě ty tebou zmiňované rázy do dvouhmoty, stejně jako přeřazování nahoru v příliš nízkých otáčkách. Mám za to, že myslíme oba totéž, jen píšeme trochu jinak...

2015-11-11 12:49:56

to ano , jen záleží jak na to šlápneš :) Jesli jen pozvolna navyšuješ ot , tak to nevadí. Pokud na to šlapeš stylem "on-off" neboli jízda brzda-plyn, tak to pak je jasné Ono jet s podtočeným motorem není problém, když jedeš "udržovací rychlost" více-méně po rovince.

Vše je o tom co sedí mezi sedačkou a volantem

píšeš že se dvouhmota používa od r 85 ,to je pro mě překvapení , protože do r.min.92 v 98% aut není :)

Možná to souvisí i s faktem masového rozšíření dieslů do osobáků ...

2015-11-11 17:23:14

colommbo: No nejsem odborník, takže nepovím. Ale vzhledem k tomu, co všechno mi už úspěšně opravil na mých autech mu nemám důvod nevěřit

2015-11-11 17:55:46

roooom: A jak tedy brzdíš (zpomaluješ)...?

2015-11-11 18:33:28

colommbo: se taky pridam Samozrejme, ze dvouhmota takovym zachazenim trpi, ale taky je potreba si rict, jakou ma ten bazmek zivotnost...a ta je cca 150tis.km a to vydrzi bez problemu cokoliv, pokud neni ridic prase. Bohuzel v nasich podminkach, kdy prejizdime zivotnost snad vseho na aute a auta celkove, jsou ruzne nazory na veci, jak jim zivotnost prodlouzit co mozna nejvic. U dvouhmoty prave "nebrzdeni motorem" a podobne. No, znova jsme u toho, co jsem psal vcera a co je snad kazdemu jasne, ze nejvic zalezi na schopnostech ridice a jeho chovani k autu. Nekdo se snazi vyrazovat, nebrzdit motorem a stejne mu to je prd platne a dvouhmota mu poda u 120tkm ruku...jiny najezdi 300tkm se stejnou spojkou bez problemu a tak no. Kdyz jsem kupoval cecko, mela cca 120tkm a dvouhmota uz rachotila. V duch jsem se pripravoval na vymenu za xxtisicovek a pak jsem si rekl, ze dokud bude fungovat, prdim na to a zatim, ac rachoti a ma uz trochu vuli, ma 260tkm a stale jede. A znam i par lepsich prikladu s mnohem vetsim najezdem. Je to vsechno zas a jenom o tom, kdo sedi za preclikem. Nic vic. Nejmin trpi dvouhmota a nejvic samo i vydrzi u aut s automatickou prevodovkou a to same motor a je to nastavenim a plynulosti razeni, pritom kazdy dojizdi samozrejme se zarazenym D, o ostatni se stara prevodovka.

2015-11-11 19:35:55

Tak byl to přeskočený řetěz o zub na klikovce.Čiň čertu dobře peklem se ti odmění.Moje blbá hlava chtěla motoru dopřát to nejlepší když od výměny do výměny nedolívám nic, protože nepapá.(Dexos 2 5w30 long life).Pěkná sračka když nápínák neudrží napnutý řetěz.

A to je tam ten co se montoval na motory Z20NET číslo dílu12608580.Říkal jsem si bude zima dám mu co mu patří,velká chyba dokud jsem jezdil na 5W40 bylo dobře.A co se týká brzdění motorem tak na jaký kvalt do kopce na ten samý s kopce.Kdybych tady v těch kotárech všechno sjížděl na brzdách tam mám kotouče brzy zvlněný od přehřátí.Co řidič to názor.Jo a přešel jsem zpět na 5W 40 dal jsem Helix HX7 od Shellu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-11 20:01:36

bohumil55: Stále si myslím, že Dexos2 nebude na na vině ale dal bych si pozor na napínák. Ten by měl mít zpětnou aretaci aby se nedal řetěz přeskočit pouhým potlačením vozidla s zařazenou rychlostí...... Počáteční nemoc slavných HTP motorů od jiné značky. Napínák MUSÍ umět podržet řetěz i bez tlaku oleje. Ten pouze obstarává to, že se během provozu motoru napínák přitlačuje k řetězu (napíná) a tím si vymezuje patřičnou vůli - napnutí řetězu. Hustší olej může mít teoreticky lepší vlastnost při přitlačování napínáku za chodu motoru, ale v případě dobře fungujícího napínáku se tímto hustším olejem zvyšuje síla napínání řetězu a tím snižuje jeho životnost. S řetězy je kříž, hlavně s napínáky.......

Motory TSI jsou tímto věhlasné, tam je řetěz OK ale právě napínák selhává, nedrží v aretované poloze pouhým "vyvykláním" pístku ve válečku a otrhá se zoubková aretace. Napínáků je už cca 12 typů a stále to není to pravé. Proto letos odešli od řetězů a novou generaci motorů TSI kompletně přepracovali. Rozvod opět řemenem a je klid. Ovšem ne vše se povedlo a nová generace má zase jiné neduhy.......


Odpovědět

1  2