Fórum - Téma


Z19DT Škrtící klapka P1125-61 Throttle Acuator Mal


Fórum Vectra C Z19DT Škrtící klapka P1125-61 Throttle Acuator Mal

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2016-03-07 20:30:11

kubik031: i já si myslím že to je motorkem proto jsem chtěl rotor vyndat a zkontrolovat uhlíky. Jelikož mi přijde že má snahu ale ne tak velkou aby se roztočil. Z těch všech testu jsem ho viděl jednou v pohybu tam a zpět. Bylo to při prvních testech kdy jsem klapku čistil. Asi před 14 dny. Ještě před čištěním nebyla OK. Potřeboval bych zjistit kde vrtnout abych vindal hridelku. Viz "Pro demontáž je nutné v horním uložení hřídelky odvrtat dírku naproti naklepnutému jistícímu čepu a ten vyklepnout.Pak lze rozebrat ozubené kola a zbytek částí." mám tušení ale nebylo mi potvrzeno.

2016-03-07 22:09:47

Na fotce je vidět místo kde je třeba vrtat.Musíš sundat nátrubek chycený torxy.

2016-03-07 22:19:00

marty14: Perfekt, teď už mi to je jasný, ještě jedna a snad poslední otázka. Abych mohl osičku vyndat je logické, že je potřeba vyndat vnitřek škrtící klapky (hlavní škrtící prvek) drží na dvou šroubkác, je stím nejaký problémm nebo na co si dát bacha?

2016-03-07 22:28:24

Ty dva šroubky jsou taky torxy a mě se podařilo jeden strhnout tak bacha.Tu destičku opatrně vyčisti a musíš ji vložit uplně stejně zpět,našroubuješ jistící šroubky klapku zaaretuješ za ozubené kola do zavřené polohy a opatrně dotáhneš, destička se vystředí sama.

2016-03-07 22:45:02

Jestli se tohle povede tak to bude mu slavný den.

Chlapy všem děkuji a kdyz to nepomůže, tak si myslím ,že je tu krásný návod i pro ostatní.

2016-03-07 23:04:07

Tady jsem našel omylem pěkně video ten mluvil má hodně dobře i jiné videa. Doporučují projít.

Curatare egr-clapeta acceleratie si senzor admisie

2016-03-12 22:51:41

Pánové je to tady! Dnes po repasu motoru škrticí klapky jsem si udělal výlet 250 KM a Celá cesta byla bez klíčku bez kuřete na palubovce což před repasem bylo běžně po nastartování - tedy nouzák.

Abych teda popsal příčinu. Problém byl způsoben naplněním eklektické části olejem/naftou + saze, které jsou přiváděny za škrticí klapce EGR ventilem. Jak jsem již psal z nádobky jsme vylil cca deci této směsi ta se dostala i do motorku, motorek jde vyndat, ale nejde rozebrat úplně, je zalisován v plechovém těle viz foto. Očistil jsem ho z vrchu, strčil do pusy a začal do něj foukat, vyteklo docela dost humusu (bez posměšku nemám kompresor Pak jsem vzal jakýsi čistič, opět na fotce, a tím jsem motorek propláchnul a to řádně pořád, jsem točil osičkou motorku a proléval. Pak zase vyfouknul jak vajíčko. Z logického hlediska: v plechovém těle se nachází pár cívek komutátor a uhlíky. Komutátor byl pravděpodobně zasraný karbonem a špatně přenášel proud z uhlíku na cívky. Tím rozpouštědlem a mechanický točením se pravděpodobně bordel odstranil. Jelikož jsem neměl voltmetr, nedokázal jsem si zjistit, jaké je pro motorek napětí, typoval jsem 12V. Však jsem to nechtěl riskovat abych si ho neodpálil a tak jsem vzal vaničku elektroniky, napojil jí na konektor a poprosil sestřičku aby mi otáčela klíčkem do polohy 2 (rozsvícené kontrolek), při tom jsem měl na elektronice přidaný rukou motorek, ten se, jak už jsem popisoval, snažil o otočení, nebo se otočil jen o otáčku, a musel jsem mu pomoc. Proléval a testoval profukoval a ségře říkal, otoč, vypni, otoč, vypni asi 6x celý tento cyklus dokola, než se motorek roztočil na standardní otáčení bez jakéhokoli zaškobrtnutí. Paráda je vyhráno říkal jsem si. Po dvou hodinách jsem klapku začal skládat do hromady. A tady pozor, pro ty co budou dělat to samé. Hlavní část klapky je nějaké titanové kolečko uprostřed těla. Vypadá že je rovnoměrné, ale není! Jedna strana je o pul milimetru větší, a když ji dáte opačně tak nejde zavřít úplně. Takže před rozebráním označit. Druhé pozor, než nasadíte osičku s ozubeným půlkolem zpět do těla, vyčistěte zářez pro aretační nýtek a to důkladně, nezapomeňte na vrácení aretačního nýtku, který byl vyndám odvrtáním z druhé strany viz fota od marty14. až nýtek naklepnete osičkou se nedá hýbat – je potřeba silou (násilím) rozhýbat. Kdyby jste měl někdo dotaz ptejte se. Dost vám i napoví fotky. Všem se moc omlouvám z a mojí češtinu, jsem cizinec.

2016-03-15 11:40:25

dmoc: Super návod , čeká mě to taky tak jsem zvědavej na výsledek. Ještě bych měl dotaz - je tam nějaké těsnění na osičce aby tam už ten "sajrajt" nelítal ? A ještě kolikátkou vrtákem vrtat a ty šrouby Torxy jsou 5 mm (musím koupit klíč) ? Jinak fakt perfektní Díky

2016-03-15 13:10:13

vaclav31: Děkuji za pochvalu. Každopádně vím, že odedneška až do konce života Vectry C nebudu kupovat ani škrticí klapku ani EGR ani MAP ani MAF. Vše je jen v závislosti očisty. Když nebudeš mýt bambána taky ti uhnije. :-D Tak a teď k tvému dotazu. Jaký torx jsem použil nevím, opravdu nevím. Vzal jsem co tam sedlo. Mám ohromnou golu. Každopádně vím, že na sundání toho na první fotce je potřeba hvězdičkový prstýnek. Naštěstí i ten jsem měl, klasickým 5tistraným oříškem to nejde.

Co se týče díry na vyklepnutí nýtku, trošku jsem se s tím prděl. Nejprve 3mm a pak 5mm a dlabal jsem, než jsem se nedostal k výsledku, takže hrůza. :-D naštěstí to šlo hodně lehce, materiál je měkký jak bláto. A nemohl jsem se trefit a to proto, že jsem vzal pravítko a měřil jsem teoretickou dráhu nýtku, kterým směrem jde nýtek, ale on je po zjištění tročku šikmo a tak vrtej přesně na střed té plošky, kde budeš vrtat. Použil jsem fotku marty14. A ještě jedna rada nátrubek má na sobě těsnění pod nátrubkem je hromada bordelu vydrápal jsem to šroubovákem. Hlavně nevyndávej tu gumičku na nátrubku, je stará a jak jí budeš vyndávat, tak jí vytaháš a už ti nebude tak hezky těsnit. A kde sehnat novou to bych netušil. A nýtek je přikrytý jakou si nábojnici taky uvidíš na fotce. Nasadíš nýtek, zabušíš ho, ja to dělal hlavičkou hřebíku a poté nasadíš ještě tu nábojnici a také zatlouct úplně do roviny. Díru jsem z druhé strany nijak neřešil doufám, že nýtek nevypadne. A ještě bych dodal, že při prvním startu jsem neměl nasazenou trubici sání, tím pádem nefungoval MAF senzor a nenastartoval jsem. Pak jsem zkoušel, jestli si řídící jednotka vyzkouší min/max pohyb klapky a to také nic nedělalo tak jsem klapku podržel v poloze zavřeno, nechal otočit klíčkem, motorek se pokusil o otočení do polohy otevřeno. Pak jsem nasadil sací trubici a modlil se že nastartuju - nastartoval a bez problému. Sama zhasla kontrolka motoru. A zůstal klíček jen na začátku, po startu po asi 10 s zhasnul. Tak jsem chybu smazal op-comem a bez problému. Vždy jsme měl hlavně problém ráno. teď i když bylo -5 tak jsem nouzák neměl a poprvé po pul roce jsem vyjel kopec, který mám u baráku bez pocitu že trápím auto.

2016-03-15 13:21:36

dmoc: Ještě jednou dík

2016-03-16 14:45:02

Pánové dotaz. Od vyčištění jede auto bez jakékoli chyby i ranní studený starty bez problému prostě vše ok až na: Jede to pomalu... Pocitově prostě netáhne. Když klapka zlobila a zrovna auto nebylo v nouzáku tak to táhlo jako blázen. Teď po repasu to prostě netáhne. Turbo se roztočí je znát jeho práce, ale není to tak jako před tím. V motoru op-com už neukazuje žádné chyby. Klíček ani "kuře" nesvítí vše se zdá být v pořádku. Napadá mě jediná věc, když už klapka funguje jak má, ten stav jsem do teď neznal. Neškrtní to motor kvůli spotřebě?, nebo nějakým ekonesmyslům? Moc se mi ale nezdá, že na pětku do kopce při 1200 ot. když jsem sešlápl pedál na zem tak se jakoby nic nestalo, musel jsem podřadit. Vím, že to není úplně standardní počet otáček na akceleraci do kopce, bylo to jen v rámci testu.

A dopíšu sem chyby když by někdo hledal které to hlásilo po repasu:

P1125-0F

P1125-61

P0638-04

Po repasu a vymazání se už neoběvily.

2016-03-16 16:32:23

dmoc: Možná klapka po rozebrání a vyčištění nezná své krajní polohy. Zkus na nějakou chvíli odpojit baterku a po znovupřipojení jen zapni zapalování, ale nestartuj, tak půlminutku počkej, klapka by si měla krajní polohy sama osahat a nastavit (mohlo by být i slyšet, jak se hýbe)...

2016-03-17 08:31:04

colommbo: Jako bych tuto radu neznal, :-D Každopádně děkuji za připomenutí nanapadlo mě to. Samozřejmě bylo to tím, teď táhne pěkně od spora a i se 17" kolama si na dvojku ráda hrábne. Však mi příjde jako by chtěla abych pořád na ní neco řešil po odpojení baterky a jeho připojení mi teď nefunguje automatické stahování okénka u řidiče. tzv. po dvou sec, se má stáhnout samo uplně dolu a to nedělá. Já z toho vyrostu. :-D.

2016-03-17 08:33:53

dmoc: Tady máš odpověď : http://www.club-opel.com/...-dotaz/stahovani-oken-855 a příště než se zeptáš hledej nejdříve na forů

2016-04-03 22:25:20

Tak mily kolegové příběh nekončí.

Po najetých 500km. Se mi auto zadusilo a nechtělo nastartovat.

Op-com mám v autě a tak hned zjištěna závada.

P1125-61

Zkusil jsem funkčnost klapky vynucenim opcomem krásné se zavírá i otvírá.

Co mi ale nejde do hlavy je že po nastartování cca 10s. Začne zavírat udělá to cca 3x až motor chcípne.

Odpojil jsem baterku a zase pripojil. Asi po 5min.

Dal klíček do polohy 2. A klapka si neověřuje max\min.

Zkusil jsem ji rukou a cítím jak se snaží být v otevřené poloze. Prstem ji nepretahnu.

Smazl jsem chybu odpojil baterku odpojil kabel ke klapce. Po několika min poskládal do kupy a hodilo mi to chgybu

P1125-0f a už nejde smazat. A klapka dělá pořad to samé. Abych dojel odpojil jsem ji od elektrika.

Panečku by stě se divili jakou to má sílu když to nic neskrti :D musí tam ta klapka byt?

Jaký má vlastně důležitý ukol v motoru ( to že škrtí přívod vzduchu do motoru vím. Ale proč? Není vzduch není hoření není výbuch není pohyb.

Co dělá moje klapka po nastartování jsem dal do videa.

škrticí klapka vectra C error

Popis

2016-04-03 22:27:29

colommbo: po odpojení a zapojení si klapka krajní hodnoty neosahala :(

2016-04-03 22:36:38

dmoc: Tož to je na mě už příliš vysoká dívčí, brachu... Ale jak se klapka vcucává, je moc hezký...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-03 23:28:13

dmoc: Řekl bych, že v otevřené poloze nemá být po nastartování. Až budu mít čas omrknu to u své VeCe, vím na 100%, že takto dokořán je po chcípnutí motoru a vypnutí elektriky, po zapnutí zapalování je slyšet, jak přivře, když jsem ji loni čistil, vím, že je přivřená téměř úplně (volnoběh), s postupným přidáváním plynu se postupně otevírala až do plna.....

Klapka tam je kvůli turbu, když z plného výkonu ubereš plyn (pustíš pedál) kanál se zavře a otáčky motoru spadnou (není vzduch, nejsou koně), přetlak z potrubí unikne popoff ventilem do filtrboxu. Já tam nemám tu hadičku od turba k filtrboxu, tak efekt odfukování popoff ventilu je hodně slyšet...... Jiný důvod ta klapka mít nebude, tedy kočíruje setrvačnost tlaku od turba než klesnou jeho otáčky.....

2016-04-03 23:46:05

Kopejda: Diky za vysvětlení myslim ze takhle je to jasné. Podle toho co píšeš popisu jakbse to chova me. Vypli motor plne otevřeno. Zapnu klíček a klapka jako by se chtěla otočit jeste dal nez je její Max otevreni. Cou uz víc nejde. Vnitřní ozubeni to technicky mechanicky nedovolí. Nová po nastartovani uzbvidis co to dela.

2016-04-05 09:03:04

Tak dohledal jsme že:

P1125 - Throttle Actuator Malfunction

(0F) - Not present

Což je i po zapojení. Je možné že je problém v konektoru nebo kabelu. Ještě se na to podívám.


Odpovědět

1  2  3