Fórum - Téma


Z19DT Škrtící klapka P1125-61 Throttle Acuator Mal


Fórum Vectra C Z19DT Škrtící klapka P1125-61 Throttle Acuator Mal

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2016-03-05 13:25:13

Ahoj, zdravím vás s prosbou. Problém škrticí klapky se tu už řešil a i jsem četl spoustu rad. Viděl jsem i nějaký odkaz na vyčištění potenciometru (kontrola pozice škrtící klapky) v odkazu na polské stránky a zaboha ho nemohu najít.

Četl jsem, i že u Z19DT se stává, že snímač polohy Škrticí klapky bývá poruchoví, ale ať jsem koukal, jak jsem koukal, nejde sundat. Jde sejmout úplně celé víko s elektronikou. Co jsem byl opravdu v šoku, po sundání tohoto víka jsem vylil z ozubených koleček asi deci černého špatně tekoucího oleje. Má tam být olej nebo ne? Popřípadě kdybych škrticí klapku rozchodil, tak abych tam nějaký nalil a popřípadě jaký. Máte někdo zkušenost s elektronikou škrticí klapky? Já jsem jen počítačoví technik s dětinským potenciálem co je rozbité, jde i opravit a když ne tak pak vyměnit. Takže jsem klapku sundal, rozebral, vytekl olej, vyčistil vše, co šlo, smontoval a nic, klapka po vynuceném testu v op-comu začne pískat vrnět, pohne se tak o 2 milimetry a nic. Když jsem jí pomohl prstem tak se malinko chytla, ale sama od sebe nic. Jelikož trochu rozumím elektronice myslím si, že obyčejný elektromotorek má buď špatný kontakt kdekoli v elektronice anebo špatné uhlíky. Co je, však problém nemohu se k němu dostat třetí šroubek, který ho drží je pod ozubenými koly a to které má na sobě kontakt pro snímání jeho polohy se ne a ne z osičky pohnout. Vím, že řešení je vyměnit za novou, která se dá sehnat za 6000,- nebo vrakoviště. Ale to beru jako poslední východisko. Raději bych tady návodem pomohl dalším lidem, který by ušetřili peníze.

V příloze pár fetek.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-05 20:10:00

dmoc: Olej tam určitě nepatří (jeho vlastnost s pohledu elektřiny je nevodivost - např. transformátorový olej). Ten černý hnus tam natekl kolem hřídele klapky. Nezbývá než držet pěsti a doufat, že se posuneš dál. Klapku jsem takto rozebranou neměl. Jen potenciometry. A přítlak jezdců na odporovou dráhu je potřeba poměrně velký...... Držím pěsti. Klidně sem dej fotky, třeba někoho napadne, jak co by mohlo jít rozebrat.....

2016-03-05 22:05:27

Ten černý hnus jsem z klapky čistil několikrát a dostává se tam přes vymačkaný okroužek hřídelky.Pro demontáž je nutné v horním uložení hřídelky odvrtat dírku naproti naklepnutému jistícímu čepu a ten vyklepnout.Pak lze rozebrat ozubené kola a zbytek částí.Netesnící okroužek jde podložit podložkou vhodných rozměrů a měl by nějaký čas zase těsnit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-05 22:38:33

marty14: A je dobře po montáži víka propojené napájení na motorek? Třeba to chce přihnout ty jazýčky. Snímač není potenciometr ale Hall a to dokonce trojitý (ružice s magnety) není příliš daleko od desky tištáku?..... Ono je podle mě kravina když je to v autě tou elektronikou dolů. Nechápu to proč není nahoru, to by tam nic nenateklo......

Koukni sem, možná stačí proletovat tišťák

https://forum.vectraklub....2%C4%85d-p1125-61/&page=6

2016-03-05 22:44:42

kopejda: Po rozebrání jsme si všiml toho Halu Ale nechápal jsme to. Představoval jsme si poťák a ne něco co nemá mechanické spojení. Nacvaknuté je to tam opravdu silou těmi 5 svorkami ale jeslti se to tam vevnitř dotýká nabo ne to už nevidím. Jinak spojení s těmi kontakty jsme se také zamyšlel a lehce jsme je přihnul až bylo i obtížnější plastový spodek přidělat. Jak funguje ten Hall?

2016-03-05 22:50:59

marty14: Moc děkuji za tvuj příspěvek, nejsem si však jistý kde máš namysli co odvrtávat. V přiloze jsem dal fotku kde jsou šipky jestli chápu dobře tak máš na mysli to co je na červé šipce, Co když ale není pořeba odvrtávat nic. pod vstupním nasazení hadice je jaký si výstupek není tam na imbus nějaký šroubek který by vše povolil? bohužel nemám hvězdicový prstýnek na sundání te vstupní rury. Ale kdyby to bylo tím hned bych si ho pořídil.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-05 23:40:04

dmoc: Ta 3 stranná ružice bude magnetická a plochy na tišťáku bude snímací senzorika (zezadu budou hally) Otáčením růžice se postupně překrývají jednotlivá pole a tím se zajistí informace o poloze škrtící klapky. Snímání úhlu natočení.

Něco základního o Hallově jevu.....

http://www.micro.feld.cvu...0na%20cviceni/05.Hall.pdf

2016-03-06 22:49:43

Tak jsem,dnes potreboval auto a tak keste dal nadeji dle PL kolegu studeňaku na tištaku propajel jsem všechny privodni kontakty vše poskladal do kupy fouknil do auta s nadějí a nic. Klapka neskrti, klapka jen tak v klidu si piska a chvěje jak osika. Poslední naděje azbse dozvim kde co vyvrtat tak ji jeste cuknu ven. Pak koupim za 6k novou a budu mít klid

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-07 07:27:34

dmoc: A když ji otestuješ diagnostikou, tak se hýbe? 0 a 100% otevření? Základní poloha vypnutého motoru bez el. je 100% otevřeno. Po zapnutí el. se teprve klapka nachystá na start cca 20% a po startu teprve zavře cca 5% otevření......

Zapni zapalování a OPATRNĚ (ne prstem) do ní strč aby se zavřela... Trochu pomoct....

2016-03-07 08:40:59

kopejda: Tak to jsou informace, které jsem hledal. Vím k čemu je škrtící klapka v moturu, ale absolutně jsem neznal její metodiku práce. Diky, teď už jí holce rozumím. Každopádně v mém autí při vyplém stavu auta, je klapka otevřená stav 100% (což je správně), ale diagnostika ukazu 0% (Což je špatně). Jakmile zapnu klíček, začne se klapka chvět v rozsahu tak 2mm jako by se chtěla pohnout, ale nic. Diagnostika ukazuje 0% po nastartování a prošlápnutí plynu jsem očekával nějakou zmenu a nic, prostě stále nula, proto jsem si myslel, že bude špinaví potenciometr polohy klapky, to jsme už rozebítrali, ten tam není. Napadá mě otázka. Jesli dobře chápu, proto, aby klapka byla uzavřená je potřeba aby elektromotor vyvinul silu na přetlačení pérka na osičce s klapkou, pokud si ale řídící jednotka myslí, že je na pozici 0% tedy uplně zavřená, snaží se jí otevřít, což už víc nejde. Jakmile příjdu z práce chytnu nekoho za fligr, aby mi pomohl, sundám hadici přívodu vzduchu, prstem (jelikož jsem to už delal a nebojím se že by mě kousla) dám klapku do polohy 0%, tedy zavřeno, poté parťák rozsvítí klíčkem budíky, klapka i diagnostika se synchronizuje, pak jí pustím a mělo by se na diagnostice ukázat 100%. Je to jen teorie, co ty na to? Nebo máš lepší nápad? Ještě bych dodal, když jsem klapkou hýbal prstem tak diagnostika ukazovala stále nulu.

2016-03-07 09:35:50

breathlless: Ano máš pravdu jsou ozubené kolečka plastové, a rukou jsem se snažil klapku "řádně rozhýbat" Až když jsem to rozebral, jsme zjistil, že to mohlo být poslední rozhýbábí. Naštěstí jsou kolečka poměrně dost bytelná a silná, jejich odrbání by dalo opravdu zabrat. Krom toho, že poláci vymisleli klapku uchycenou elektronikou dolu, tak na zobkách nešetřili a to jim musím pochválit.

2016-03-07 09:39:12

Jo dobrý , já sem si zas nečet celej ten příběh , mažu ty svoje bláboly předtím :) , Takže tobě nejspíš jde o výměnu elektromotorku klapky ? No otázka je kde ho pak shánět , samotný bude možná peklo ho někde sehnat a na výměnu čehokoli v těhle motorkách bych zapoměl , teď sem to řešil s aku vrtačkou ty motrky jsou nerozebíratelné ( zapertlované ) a s vadným komutátorem by stejně šel do koše.

2016-03-07 09:51:59

All: ještě bych dodal, bacha na chyté pokusy vyleštit gumičku. Vyndal jsme ji z uložení a v hadru tahem jsem jí vyčistil, Byla to oasudívá chyba. Gumičla se nenápadně protáhla asi o 5mm a zaboha jsme ji nemohl dostat zpet. takže když čistit tak ne tahem, ale jen tak pomačkáním. A nebo to nedělat a vyvarovat se pak tomu že kryt nepujde zandat zpět, ja se stím krytem mordoval hodinu.

2016-03-07 11:09:38

Ještě jedna rada . I když klapka funguje, čínská diagnostika ukazuje pořád 0. Odzkoušeno na 2 autech. Myslel jsem si že mi podle diagnostiky nefunguje, ale po rozdělání normálně fungovala.

2016-03-07 11:17:32

Kubík: To je opravdu dobrá rada! Mám logicky klon z číny. Dotaz na all. Mohu nastartovat bez nasazené hadice na klapku? abych se podíval co to dělá když je to v behu? Diagnostika neukazuje správna data.

2016-03-07 11:25:02

No pokud necháš klapku na motoru , jen sundáš hadici vedoucí od turba , tak ano , můžeš , jne si uděláš bordel v datech , protože váhou vzduchu bude protékat jiné množství vzduchu. Takže to spadne do nouzáku.

2016-03-07 12:11:11

breathlless: A ten bordel v datech vyřeším následným smazáním chyb je to tak. Otázka tedy zustává. Když v Čině klonu dám test Throttle Acuatoru tak by se měla pohybovat z 0 na 100% a zpět nebo i toto klon neumí? Pak je možné že si myslím že je klapka vadná a ona funguje. :-D Ale co potom vytváří tu chybu P1125-61.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-07 13:07:13

dmoc: Ano, mělo by to tak být. Osobně jsem takto testoval klapku na Z18XE a fungovalo to. Zkus a uvidíš. Nemohl jsi nějak přetočit hřídel s klapkou o 180 stupňů při skládání?? To by byla ta tendence té klapky se zavírat nebo otvírat......

2016-03-07 18:19:54

Kopejda: Ona překročit nejde bez jejího vydání, a to se mi nepovedlo. Uvnitř jsou agregační šrouby které mají za úkol max a min otočení hřídele.

2016-03-07 18:54:29

dmoc: Test klapky funguje v china OPcom .. otevřeno-zavřeno. V measuring data však ukazuje pořád 0. Mi příjde, jak popisuješ závadu, že je motorek KO. Stačí aby bylo přerušené vinutí na rotoru a motorek se nepohne.


Odpovědět

1  2  3