Fórum - Téma


Z18XER a LPG


Fórum Zafira B Z18XER a LPG

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2006 Zafira B 1.8

10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), Řadový, Z18XER.



2015-06-19 23:18:10

Zdravím,

chcem sa opýtať či má niekto skúsenosť s LPG na tento motor Z18XER-103kW.

2015-06-20 00:09:12

Na tento motor je už doporučováno buď přístřik benzínu (např. BRC), nebo přimazávání (JML, Flash Lube....) nTento motor už nemá tvrzené sedla ventilů, zničil by jsis motor. Přimazávání ti navýší cenu montáže o cca 2000 (mechanické), 5000 (elektronické).

V podstatě skoro všechny motory po cca 2004-5 by měly mít přimazání.

Rozhodně ale doporučuji zavedené výrobce BRC, LOVATO, LANDI RENZO.....

pene  
2015-06-20 07:48:42

Já se chystám na montáž do jiného motoru, A16XER, ale montážník tvrdí, že to netřeba. Dělá jen Lovato a domluvili jsme se na Lovato Easy Fast OBDII. Je to systém napojený přímo na ECU a doufám, že se sedly nebude problém. Jinak k mému motoru by měly existovat i tvrzená sedla která se pak dají vyměnit, kdyby něco.

2015-06-20 12:04:18

Pokud tam nejsou už teď tvrzená sedla, pak se sice vyměnit dají, ale levnější mi přijde raději dodělat přimazání, než pak opravovat motor. Není to vše jen o tvrzených sedlech, ale i o nastavení LPG, kondici motoru, způsobu jízdy atp.

pene  
2015-06-20 12:22:17

Samosebou, souhlasím. Ostatně téměř všechny montážní firmy uvádí jako vstupní podmínku bezvadnou funkci motoru. O těch sedlech buď google, nebo se zeptat v Oplu, jestli opravdu existují a co stojí a pak si to spočítat, jak dlouho s tím člověk chce jezdit, kolik za tu dobu přimaže atd. Navíc samozřejmě, pokud nebyl motor již z výroby myšlen k zástavbě LPG, sedla tam budou obyčejné. A pokud přimazávání, tak raději elektronické, je přesnější. Víc stojí, ale asi se oplatí. Rozdíly funkce opět google. Ať se dílo podaří.

2015-06-21 11:51:49

Primazávanie tam bude, lebo tie ventily nie sú tvrdené a jeden výfukový na LPG stojí cca 25€+ poštovné. Ja len či niekto s týmto motorom má LPG a ako to funguje. Montáž bude Elpigaz EOBD+ domazávanie sediel výfuk. ventilov plne elektronické (toto vedia dobre urobiť v Hlohovci),

2015-06-21 13:05:53

Já osobně bych raději připlatil za BRC, LAndiRenzo atp, rozdíl je i v životnosti/servisu vstřiků. Elpigas tuším používá Valtec, doporučený servis je 20.000 km, zatímco třeba BRC má servisní interval 100.000 km. Je ale pravda, že za celou lištu se 4 vstřiky Valtec dáš okolo 3-4 000, a jen jeden vstřikovač BRC stojí cca 3,500Kč. Hlavně ať ti to udělají kvalitně a dobře seřídí.

Citace rozdílu mezi BRC a Stag z fóra škoda :

Když vezmu při montáži cca 40-60 vstřiků měsíčně, tak jsem měl 1 reklamaci za posledních 12 měsíců,vstřik byl vadný z výroby- po cca 5000km vynechával, ostatní vstřiky byly studené a tento ještě vřelý/pravděpodobně mezizávitový zkrat/, takže není co řešit, nemusí se nic vrtat,najíždět, mamontujem, spojíme se s jednotkou, 5 minut ladění a je hotovo...dnes Suzuki SX4 s Plug@Drive, otázka 5 minut ladění a majitel může jet, zbytek se doladí a načte samo....ano STAG 300 Premium to taky umí, ale co se dívám do statistik montáží, propaguje se jak hrom, ale nikdo ho nemontuje....je to asi jak Elpigaz, v Novém Městě ho dokonce vydávají za italské zařízení, ale opak je pravdou, je to polák jak vymalovanej, lidi mu to žerou a ještě chválí, viděl jsem montáže, nebudu to komentovat...takže je to přesně o té finanční politice, o ničem jiném....

takže ještě jednou a naposled se k tomuto tématu vyjádřím- rozdíl mezi nimi je v rozbalení krabice- BRC a jeho kabeláže ukončené pro všechny čidla vodotěsnými konektory,kromě drátů ke vstřikům,otáčkám, a napětí/klíček,baterie/,u Staga jsou sice konektory na vsřiky, ale u některých vozidel se musí přepinovat, u japonců ustřihnout a stejně letovat, některá čidla letovat, což to je snesitelé...po montáži se napojí ŘJ BRC na jednotku, nastaví se jaký motor, obsah, počet válců atd-cca 5 minut, pak se spustí autokalibrace, cca dalších 5 minut, potom se kalibrace "naleje" do jednotky a auto může opustit dílnu, troufnu si říct, že pokud je kalibrace v pohodě, může si auto zákazník auto vzít a i když si sním bude jezdit jak chce, bude "chodit" jak má.....Stag po montáži spustí autokalibraci a pokud ji zdárně ukončí- na vstřicích jsou kalibrovatelné trysky/mají v základu 1.5mm/, když napíše trysky malé, musí se vymontovat, o 0.1 se převrtají, znovu kalibrace, znovu vrtání,montáž, demontáž tak dlouho, až jednotka hlásí- trysky ok, najeďte křivky na silnici, s autem je najede křivka benzínu-nejideálnější trasu cca 20 km/město, zatáčky, stoupání atd./,- pak se vrátím na začátek a znovu na té samé trase se najíždí plyn,průběžně se dolaďuje,až se křivky překrývají....já jen tvrdím, že když nás pojede 10 v jednom autě, každý najede jinou křivku....pak mi zákazník přijede, že jsem mu udělal Volvo XC 90 a že mu při rychlosti 220 po dálnici pocukává, já jsem ho najížděl tak max do 180 a to je o papíry, s BRCem může jezdit jak chce, problém to nemá..... takže závěrem, poskytl jsem dost obsáhlé info, z toho si můžete udělat obrázek o tom, co je lepší/to nemluvím o vstřicích- na BRC dávám 100 000 záruku, u Stagu se dají za tu dobu párkrát za pár? kaček opravit.

pene  
2015-06-21 14:27:54

p.somik: Ty máš LPG? Pro mě to bude poprvé, tak sbírám info odevšad, kde se dá. Vybral jsem si p. Hrachovce ze Zubří, který dělá jen Lovato a bez přimazávaní. Přišel jsem na něj na sousedním fóru, kde si u něj lidi nechali dělat LPG do OPC Zafir. Říkal jsem si, že když zvládne to, tak 16V motor s 85 kW musí být pro něj brnkačka. My si to auto chcem nechat 10 let, tak samozřejmě má člověk přirozené obavy, aby to klaplo. Navíc s autem pendlujem N-ČR 1000 km. Jezdívá i žena sama s dětma :).

2015-06-21 16:27:02

V podstatě mám pořád na LPG, v roce 99 jsem koupil jako nové Astru Classic (F), v 60.000 km šla na lpg, 11 let věrně sloužila, v 338000km jsem ji prodal kolegovi, dnes na ní má 478.000km a stále jezdí, bylo tam ještě obyčejné ne sekvenční BRC. V roce 2010 jsem koupil Zafiru A 1.8/92kw, taky šla na přestavbu, jenže člověk u kterého jsem to chtěl nechat předělat nebyl pořád volný - dělá i úplně nové auta pro autosalony a tak mě doporučil do Prostějova k Fedorovi, a opět mám systém BRC, za 5 let ujeto cca 105.000km, jen jsem 3x vyměnil filtr plynu (vzhledem k LPG). Dlouhodobá spotřeba LPG 8.5. Tchánovi jsem nechal u Fedora namontovat na Astru G 1.6/62kw Lovato. Nyní jsme koupili pro manželku novější vozítko (staré je Astra F 1.6/52kw, do něj jsem sehnal starší BRC za cca 2.000,-, s 80L nádrží na 2 roky) nyní teda má Merivu 1.8/92 kw s LPG, myslel jsem, že tam taky bude BRC, ale má tam Stag4 plus, zatím ji má 14 dní, ale rožíná se kontrolka Engine, tak se bude bádat. Známý, co mi ji sehnal má stejný plyn a že se mu taky svítí kontrolka. Tak zatím bádám a hledám, určitě půjde na seřízení někde k odborníkovi.

Raději bych být tebou ještě prokonzultoval to přimazávání, přece jen, je to novější motor a bylo by škoda, že by šel papa. Zkus obvolat více firem, já bych zkusil třeba Fedorauto.cz - 776 751 461, nebo p.Bartáka -603 502 403 ......

pene  
2015-06-21 17:41:06

Jj, já jich oslovil několik, nakonec jsem si vybral Hrachovce a když jsem pak dodatečně hledal zkušenosti s ním ostatních lidí, chválili ho hlavně lidi se Subaru, jeden za ním jezdívá na servis i 250 km, druhému dal do kupy systém, který montoval nějaký ferda mravenec. Flash lube s ním ještě proberu, spíš se k tomu kloním, že jo. Potíž je jenom, že dřepím v Německu, takže s ním komunikuju jen přes maily, což je trochu kostrbaté. Navíc po montáži mě čeká cca 2000km "na otočku", abych ještě ten sám týden mohl provést první garančku , protože se pak vracíme do reichu, a už by to nevyšlo. Přesto se to oplatí, i když je to teda pakárna


Odpovědět