Fórum - Téma


Z18XE zhasíná motor,nastartuje až po odpojení AKU


Fórum Zafira A Z18XE zhasíná motor,nastartuje až po odpojení AKU

Informace o modelu: Opel Zafira A



2012-08-09 19:42:45

OPEL ZAFIRA 1.8 r.v. 2001

motor - Z18XE, rdici jendotka simantec 71 (5WK9 157)

najeto 148 000km[

Popis závady

Cestou na dovolenou do Chorvatska cca po 800km stálé jízdy motor na dálnici v rychlosti cca 130km/h chcípl , rozsvítila se kontrolka protiskluzového systému a porucha motoru. Po zastavení a pokusu o nastartování startér pouze točil motorem, ale nenastartoval. Rozsvítila se kontrolka porucha elektroniky motoru, kontrolka EPS již nesvítila. Po vyčkání cca 15 minut a pokusu o nastartování opět nešlo nastartovat. Kontrolka poruchy elektroniky motoru začala blikat (kontrolka motoru zezačátku blikala pomaleji poté rychleji). Chtěl jsem připojit malou čtečku obd2 přes mobilní telefon, ale bez úspěchu - nešla navázat komunikace. Po odpojení baterie na cca 5 minut kontrolka motoru přestala blikat a pouze svítila. Otočil jsem klíčkem a motor naskočil.

Po ujetí cca 21km motor opět za jízdy zhasl a kontrolka motoru začala blikat. Opět nešlo nastartovat – točil jen startér. Odpojení baterie nepomohlo. Čtečka OBD2 kódu šla již připojit a načetl jsem chyby p01612 a p01613 které jsem i vymazal a šlo i již nastartovat.

Toto se opakovalo po dalších cca 30km. Po připojení čtečky a načtení chyb čtečka žádnou chybu nenašla.

Druhý den jsem pročistil všechny kontakty a vyčíslit je kontoxem (kontakty na ŘJ, kontakty na immobilizéru, kontakty na zapalovací liště). Toto ale bohužel nemělo žádný efekt. Po telefonním hovoru s technikem firmy co opravuje ECU jsem se snažil řídící jednotku nevystavovat teplotě. Jednotku jsem odšrouboval od bloku motoru a vyrobil jsem z chladící části autoledničky provizorní chlazení (využil jsem peltierův článek, chladič a ventilátor). Ráno po vyzkoušení byl úspěch v ujeti v celku cca 55 km, pote opět následovalo kolečko - odpojeni baterie na minutu a opět nastartovat - čtečka OBD2 nenašla již žádnou chybu. Dokonce stačilo za jízdy, když motor chcípl otočit klíčkem v zapalování a za jízdy nastartoval – toto se ale stalo jen 2x. Po návštěvě místního servisu jsem byl odkázán do nedalekého servisu OPEL. V tomto servisu připojili čtečku opel op-com. Žádnou chybu ale nenašli. Technik vyměnil transponder v klíči a naprogramoval ho k řídící jednotce. Po ujeti 17km opět to samé. Technik poté odpověděl, že chyba už může být jen v ŘJ.

Takto skončil cely pokus o opravu a pro auto jsem musel zavolat odtah z ČR.

Nesetkal jste se s tim nekdo? Jendotka je momentalne poslana do nemecka na opravu, ale radeji se optam jestli by to nemohlo byt i necim jinym. Predem dekuji vsem za odpovedi

]Pokusím se ještě popsat celý průběh závad cca 14 dní před touto závadou.

První chyba co se ukázala na přístrojové desce byla po cca 200km trvalé jízdy z Jižních Čech do Pardubic a to ta, že za jízdy se rozsvítila porucha výfukového systému ( kontrolka svítila). Po zajetí do servisu chyba vymazána (chyba lambda sondy č1. a v historii byla i chyba zapalování na 4 válci) Po vymazání chyb vše fungovalo a i lambda sonda dávala správné napětí. Po týdnu od tohoto stavu za jízdy přestal jít 4 válec – chyba se opět dala načíst z jednotky. Po demontáži zapalovací lišty, která byla stářím porušena (vysoké napětí se proráželo přes plast na kostru bloku motoru a plast se drolil) a nahrazení nove lišty, motor opět šlapal jako hodinky. Další závada byla až výše popisovaná chyba, cca od výměny zapalovací lišty 950 km.

nakonec par foto chlazeni z autolednicky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-08-10 00:48:07

Ahoj, vypadá to opravdu na poruchu jednotky motoru. Od dob, kdy je začali dávat přímo na motor, tak jsou stím problémy. Prostě odejdou do věčných lovišť. Mám doma taky jednu Jsou vystaveny extrémním rozdílům teplot a ořesům. To trochu nevyřešili, zlatej kastlík na podběhu u omegy,,

2012-08-18 09:42:47

co čtečka na klíč ??? vedení čtečky a od ní??


Odpovědět