Fórum - Téma


z18xe na volnoběh chcípne a nenastartuje


Fórum Zafira A z18xe na volnoběh chcípne a nenastartuje

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4  5 ......... 7

2015-01-20 18:24:10

Už to tam snad je. Píšu z mobilu, není to moc přehlédne.

2015-01-20 18:36:25

radisznojmo: taky mi nesel ovladac.Kdyz jsem to tevrel zamkem na dveřích tak to chciplo při kazde jizde.Zkousim to tak nevim.Odemknu na dalkovej ovladc pak vlezu do auta strcim klic do zapalovani aotocim na stupeň 2.Pak zmacknu ovladac jako zkousku ovladani a pak startuju.dlouho to pamahalo az dneska.

2015-01-20 19:15:09

yarda2: Tak to je asi dobrá stopa. Dneska jsem otevřel klíčkem v zámku a zapomněl zmáčknout klíček (ostatní dveře měly zasunuté "čudlíky") a chcíplo mi to třikrát po sobě. Pak jsem to otevřel a ujel cca 50 km bez problémů.

Ještě někdo má takové zkušenosti?

2015-01-20 19:29:51

radisznojmo: myslim ze tam je spatnej kontakt mezi imobilizérem a cipem v klicku.Ale je to jen domenka.Kdyz se vynda cip z klicku tak to taky nejde nastartovat.Jednou se mi to povedlo a po minute to chciplo.

2015-01-20 19:46:59

Jste na to 2, máte šanci to sledovat s diagnostikou? zkuste kontaktovat nějakého člena z fóra, nejen tohoto.

Sledujte data hlavně z váhy vzduchu a snímače podtlaku.

2015-01-20 20:02:12

yarda2: Nechci se vám do toho moc plést, chlapci, jen to tak průběžně sleduju, ale k tomu imobilizeru - dojde-li k chybě načtení čipu v klíči čtecím kroužkem u spínačky nebo k jakékoli nesrovnalosti na trase čip-kroužek-ŘJ, rozbliká se oranžová kontrolka elektroniky (symbol autíčka s klíčem) a motor skutečně NELZE nastartovat, resp. motor naskočí, ale okamžitě zdechne. Občas, opravdu velmi výjimečně se mi to u Omči stává, ale vždy PŘED studeným STARTEM a jelikož uvedená kontrolka bliká, je hned jasné, vo co go... A stačí vypnout zapalování, zastartovat znovu a vše je již v pořádku. ZafA se vyráběla v letech 1999-2005, tož předpokládám, že to u ní bude obdobné, ne-li zcela stejné (Omega B FL 1999-2003.) Nemyslím, že by ŘJ po úspěšném nastartování neustále průběžně vyhodnocovala skrz imobilizer, zda je použit správný klíč a případně dávala pokyn k vypnutí motoru. Nejde-li po zdechnutí znovu nastartovat a nebliká-li výše uvedená kontrolka, immo na vině nebude. Ale s výjimkou jediné věci - že by byla skutečně chyba v řídící jednotce imobilizeru umístěné v ŘJ motoru samé, která by vedla k vypnutí některého z jím ovládaných okruhů (čerpadlo, zapalování..., bývají, tuším, tři.) To by ale, aspoň dle mého soudu, mělo být zjistitelné diagnostikou...

2015-01-20 20:24:15

colommbo: Je to z paměti závad.

Jak je to s tím imobilizérem? Muže v průběhu jízdy chcípnout auto aniž by se to zapsalo do závad?

Klíč zlobí. Zmáčknu, čudlíky zajedou a hned vyjedou, někdy vůbec nic.

Servisák říkal, že jednotka vypadá jako by bylo přerušení napájení a nejde se do ni pak vůbec dostat.

Muže to souviset s naším problémem?

2015-01-20 20:26:58

Ale že by to dělaly 4 řídicí jednotky a zrovna ty naše je divné.

Když je to taková vzácná porucha, že to v Opelu neznají.

2015-01-20 20:32:52

radisznojmo: Normálně (a tedy správně) fungující imobilizer za jízdy motor nikdy nevypne, nemá k tomu důvod, jediným jeho účelem je zajistit, aby nebylo možné nastartovat motor klíčem bez příslušného čipu (otázka zabezpečení vozidla.) Jak už jsem psal, jedinou výjimkou by byla nějaká "vnitřní chyba" imobilizeru, konkrétně jeho řídící jednotky. Přerušení napájení ŘJ (ECU) motoru důvodem k vypnutí motoru a nemožnosti opětovného nastartování být může a logicky by se to projevovalo shodně i u jiné řídící jednotky (pravd. chyba kabeláže či připojovacího konektoru)...

2015-01-20 20:34:56

Konektor na jednotce v Opelu měnili.

2015-01-20 22:31:20

Jednotka je po hardwarové stránce zdá se dobrá. Co software? Nepřehrát?

2015-01-20 22:51:36

radisznojmo: Jestli se už zkusilo (téměř) vše možné i nemožné ale tohle ještě nee, tož za pokus by to stálo. V horším případě se nestane vůbec nic...

2015-01-20 23:14:27

Jestli se nepletu, tak na faktuře ten přehraný soft je naúčtovaný.

Immo skutečně blokuje start, jak dojde ke komunikaci, ověření správnosti, jednotka motoru ho už neověřuje znova.

Zamknutí a samoodemknutí čudlíků ve dveřích je jiná záležitost. Takhle se to chová, když je špatná informace o zavření dveří, obvykle mikrospínač dveří řidiče. Anebo spínací skřínka!!

Je třeba zjistit, proč to auto chcípne na volnoběhu, který signál chybí. Ale to už se opakuju.

Prostě se sešlo víc závad najednou. Chce to machra s diagnostikou a elektrikáře, který bude mít trpělivost to projít.

2015-01-21 08:01:07

alzafir: Jednotka byla přeprogramovaná, je to ve faktuře. Pravda.

Chybu to nenapíše.

Jednotka se jakoby uzavře a nejde se do ni dostat (zdroj?).

Už to měli 3 schopní opraváři a v Opelu. Vím že to nic neznamená, ale jestli se tahle záhada vyřeší, tak to bude zajímavé;)

2015-01-21 08:08:03

yarda2: Co lambda sonda? Tu ti to na diagnostice hlásí?

2015-01-21 08:22:10

radisznojmo: taky mi to hlasi lambdu.Rano mi to zase chciplo

2015-01-21 08:26:21

yarda2: To je jediné, co tam u mne ze závad, co ukázala diagnostika, zůstalo. Vyměnit?

2015-01-21 08:29:31

radisznojmo: to bezi i když se odpoji.Tim to nebude.

2015-01-21 08:31:46

yarda2: 3000 ušetřené. ;)

2015-01-21 08:36:24

radisznojmo: co zkusit natáhnout novou kostru.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7