Fórum - Téma


Z16XEP problémy s chodem než se zahřeje


Fórum Technický koutek Z16XEP problémy s chodem než se zahřeje



1  2

2017-05-25 18:53:40

Zatím posun...

1) Vytáhl a vyčistil jsem škrtící klapku - zespodu byla trochu špinavá ale spíš jen tmavý povlak, nic zapečeného ani extra lepkavého. Nedalo mi to a pak jsem ji i otevřel. Klapka má dvě části - černý plast sloužící jako kryt a zbytek co z toho zůstane - tedy celé tělo. V černém plastu je integrován (zalitý) potenciometr, který se nasazuje na ten zbytek. Přívod šťávy k motorku je přes černý plast vytažen až na konektor klapky. Po sundání plastu je vidět jen motorek a převodové soukolí. Na plast jsem zkusil jen poklepat, kdyby tam byl klasický uhlíkový potenciometr a měl zaprášenou dráhu - asi ničemu nepomůžu ale pro dobrý pocit. Taky mi přišla trošku vůle v těch kolečkách, ale nevím jaký to může mít vliv.

2) Šel jsem taky po té netěsnosti, co píše JELEN a našel jsem. Normálně to cucá vzduch přes konektor váhy a taky trošku okolo. Blbé je, že Z16XEP to nemá ve skutečnosti váhu, ale je to jen teplotní čidlo (nebo čidlo podtlaku???) - má to jen dva přívody, tak klasická váha to asi není.

Jak velký to má vliv netuším.

No a na závěr - jestli jsem něco vyřešil nevím.

Auto bylo ještě dost teplé - dělal jsem na něm asi hodinu po konci jízdy.

Když jsem složil tu klapku, tak jsem nastartoval a motor zase houpal autem, pak jsem načítal hodnoty na diagnostice a teprve potom jsem šel na tu těsnost sání.

Nevím jestli to byla náhoda, nebo jsem něco způsobil, ale když jsem vytáhl hadici z airboxu, tak to zvedlo volnoběžné otáčky z původních 700 tak na 850 a ty držely jak přibité a motor jel krásně.

Buď problém přestal, protože se to zahřálo, nebo jsem udělal něco s klapkou, nebo jsem omezil přisávání vzduchu přes netěsné čidlo (teploty/podltaku?).

Klíčové bude zítřejší ráno... to se ukáže.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-05-25 19:43:00

jirir001: Je to jen snímač teploty. Snímač tlaku (podtlaku) je na sání přímo pod ECU motoru....

2017-05-25 20:10:20

Závadou může být několik drobností najednou. Maf - váha vzduchu,tam musí být. Je v tom kolenu z filtru vzduchu. Vedle je čidlo teploty vzduchu . Zdravý motor po zacpání sání chcípne za max 1 sec. Maximálně 3 otáčky. Něco jako že to běží a jen se dusí ,je závada dokazující značnou díru v sání.

2017-05-25 20:18:33

Pročištění serva volnoběhu je také dobré, nejčastěji pracuje v jedné poloze kde kmitá. takže se vydře potenciometr nebo povolí převodovka.

2017-06-07 10:43:47

Aktualizace stavu:

Neměl jsem čas něco rozebírat ale náhodou jsem při kupování oleje v prodejně viděl "Wynn's čistič EGR".

Zázračným vodičkám/tabletám/sprejům moc nevěřím, ale tohle asi trochu pomohlo - přijde mi, že motor trošku ožil a volnoběh už není tak hrozný (ale OK to ještě rozhodně není).

Pro mě je to výsledek nad očekávání a taky to ukazuje, že problém je někde v místech, kde se ten sprej dokáže dostat. Sice se tím oblast hledání moc neomezuje, ale jde o posun.

2017-06-19 15:25:16

Dva nové poznatky

1) Čistič EGR systému opravdu trochu funguje. Pozorováno zlepšení, ale ne řešení.

2) Občas se stává, že při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí se rozsvítí všechny kontroly, tedy motor vlastně zhasne. Pokud auto jede z kopce se zařazeným kvaltem, tak vstřikovače podle mě nepracují a nedochází k práci se směsí.

Motor v takovém případě pravděpodobně odstaví elektronika a rozhodně ne na základě vynechaných zážehů nebo špatné směsi.

Takže hledání se přesouvá na relátka, alternátor, kostry, a možná taky snímače otáček.

"Není nad jednoduchý benzínový motor"

2017-06-19 15:42:24

jirir001: Zčásti máš pravdu, jedná se o tzv. "přeběhový stav" - vstřiky jsou zavřené, do válců neproudí palivo, motor brzdí. Avšak jen do určitých (snižujících se) otáček, od nichž se dodávka paliva opět obnoví, aby motor nezhasl. Přibližnou hranici otáček lze vysledovat na otáčkoměru při současném zobrazení okamžité spotřeby na displeji BC (nula se změní na cosi nad ní.) Jde tedy o to, v které fázi ti motor zdechne...

2017-06-19 20:32:19

Brzdění motorem je normální stav, nesmí se nic rozsvítit. (co by tomu řekla neznalá babička).

Diagnostika byla ?, Live data pošli sem. Závada je např o 10% více vzduchu. ECU pracuje asi tak s 0,1% přesností (kvůli spotřebě).

Kup OPcom s blutuhtem (za 300,-), do mobilu si dej např Torque, za jízdy nahrávej

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-06-19 22:25:43

jelen: Z16XEP skutečně nemá váhu vzduchu. To co vypadá jako váha a je to umístěno na obvyklém místě jako váha, je pouze senzor teploty nasávaného vzduchu (v konektoru jsou pouze dva kontakty). Data z teploměru a dále data ze senzoru tlaku (podtlaku) v sání spolu dohromady dávají informaci o množství nasátého vzduchu..... Tento motor jsem měl 6 let......

Osobně bych použil diagnostiku na ona live data a ještě bych tazateli doporučil přečtení tohoto vlákna: http://www.club-opel.com/...orum-tema/sklubani-151496

Ano, skutečně při ucpání kanálů Egru chybí až 25% objemu nasátého vzduchu.........


Odpovědět

1  2