Fórum - Téma


Z14XEP Chyba P0130 a P0135 Lambda Sonda


Fórum Meriva Z14XEP Chyba P0130 a P0135 Lambda Sonda

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2  3

2012-11-18 21:07:06

Ahoj Všem

Před nedávnem jsem zakoupil jetou Merivu 1.4 Z14XEP, r.2005. Bohužel se mi po krátké době rozsvítila kontrolka emisí a začaly se objevovat v Op-comu chyby P0130-Okruh lambda sondy 1 a P0135 Výhřev Lambda sondy 1. Řešil jsem to návštěvou u autorizáku a tam závadu potvrdily. Sondu jsem zakoupil (Originál Bosch) a vyměnil (2X !).Bohužel autorizovaný servis u nás diagnostiku NEUMÍ, protože načíst chyby z jednotky umí každý osel a tak se chyby stále opakují.Je tu někdo kdo se vyzná v diagnostice a může mi poradit?? Vytvořím livedata v excelu se všemi hodnotami a hodím je sem. předem díky za Reakce.

Jirka

2012-11-18 21:27:22

Takže máš origo OP-COM?? Pokud ne ty čínský svině lžou lžou a lžou začínal jsem snima taky a bojoval jsem dlouho nevyhrál jsem a koupil jsem orig OP-COM no Live data z diagnostiky jsou mi v tuto chvíli asi k prdíku jelikož správná funkce lAMBDY je nejlepší na osciloskop. no pokud je chyba ve výhřevu proč jsi výhřev neproměřil před koupí jiné lambdy??

lambda před katem

napájecí napětí topného prvku: 12 V

odpor topného elementu: 3 - 15 ohmů (20 °C)

signální vodič: černý

signál-kostřící kabel: šedý

vodiče topného elementu: bílá

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Topný prvek:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru.

Změřte odpor mezi piny 1 (A) a 2 (B) konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzorů. Spusťte motor. Změřte napětí mezi svorkou 1 (A) konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Měla by se rovnat napětí akumulátoru. Pokud se nerovná, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé nebo jednotku napájení.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou 2 (B) konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Lambda sonda:

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami 3 (C), 4 (D) konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte signál lambda sondy:

Připojte osciloskop k signálovému pinu řídicí jednotky (ECU) a kostře. Spusťte motor a zahřejte jej. Zkontrolujte obsah výfukových plynů. Bohatá směs bude mít za výsledek vysoké výstupní napětí a chudá směs bude mít za výsledek nízké výstupní napětí. Porovnejte se zobrazenou charakteristikou. V normální uzavřené smyčce by měl signál vypadat jako na zobrazené obrazovce.

na řj jsou to piny 49 (myslím výhřev) 25 a 8

lambda za katem

napájecí napětí: 12 V

odpor topného elementu: 3 - 15 ohmů (20 °C)

signální vodič: černý

signál-kostřící kabel: šedý

vodiče topného elementu: bílá

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Topný prvek:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru.

Změřte odpor mezi piny 1 (A) a 2 (B) konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzorů. Spusťte motor. Měřte napětí mezi svorkou 1 (A) konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Měla by se rovnat napětí akumulátoru. Pokud ne, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou 2 (B) konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Lambda sonda:

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami 3 (C), 4 (D) konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

piny by měli být 35 (myslím výhřev)

41 a 57 jsou tam tři typy řj motoru vybral jsem ten nejčastější. Obrázky z osciloskopu pokud ho máš mužu přiložit.

2012-11-18 21:35:40

Hergot to je fofr.

Moc díky za odpověď.

OPcom mám čínu, říkal jsem si lepší něco než nic.U staré lambdy jse to bohužel neměřil, věřil jsem na originál servis.Blbec.U Druhé vyměněné je odpor na dvou bílých kabelech 10ohmů, signál 450mV, napětí 12,3V. Druhá sonda Stejný.Z Jednotky je to taktéž. Pokračuj srdce mi jen plesá radostí.....

2012-11-19 13:56:46

takže hodnoty lambdy jsou v normách kabely do řj jsou propípnutý a je to ok?? žádnej větší odpor žádné ztráty žádná oxidace?? a závady lambdy se opakují?? Takže pak už jen osciloskop a nebo jiná diag zda tato nelže.

2012-11-19 15:11:26

Hodnoty Lambdy OK. Uz jsem objednaný na čtvrtek na diag. osciloskopem, tak uvidíme. Sázim na řídící jednotku. Zatím díky a určitě nápíšu jak jsem pokročil.

2012-11-19 15:18:33

vadná řj?? hmm, na těchto motorech nevím servisuju jen dva tak nevím.

2012-11-19 16:17:05

Já budu jen rád za nějakou prkotinu aĺe počítám s nejhorším

2012-11-19 16:19:36

Myslíš že by to mohla ovlivnit váha vzduchu, nebo EGR....??? Nevíš náhodou jaký mají být hodnoty váhy na volnoběh u tohohle motoru??Ukazuje mi to 6Kg/H........

2012-11-19 16:20:53

Ještě mě napadlo Reflash jednotky........jestli by to šlo.....

2012-11-19 16:53:32

kolik máš volnoběh??

2012-11-19 17:00:33

no já mám pocit že váha na volnoběh by u tohoto mrzáka měla být cca 30kg/h ale tvrdit to nemužu (nemužu najít vzoreček)

2012-11-19 17:07:50

volnoběh mám 730rpm..... 30kg/h????!! To by vysvětlovalo proč je na obou lambdách stále Rich (Bohatá směs) a Lean (chudá směs) jen vyjímečně. Fakt je že to žere nějak více.....hledej.......

2012-11-19 17:11:33

Ta chyba tam naskakuje při volnoběhu zhruba po 3 - 4 minutách......jestli ta čínská svině nelže.

2012-11-19 17:14:57

počkej na lambdách musíš mít chudá bohatá neustále dokola to je v pořádku

2012-11-19 17:16:41

to tam právě není.........jen bohatá....

2012-11-19 17:16:57

stou váhou se nechytej hned jáfakt nemužu najít vzoreček měl jsem na to takovej prográmek ten jsem asi smazal a vzorec nevím kde mám a z hlavy si nepamatuju jak se to počítá má šedá kura si toho tolik nepamatuje

2012-11-19 17:17:31

Hele mám udělat ty livedata v exu??

2012-11-19 17:17:52

na lambdě máš trvale Bohata?? Pokud ano máš málo vzduchu.

2012-11-19 17:30:33

UFFF ještě že jsem to nesmazal....

2012-11-19 19:40:48

ale toto je záznam kde chyba není v řj motoru


Odpovědět

1  2  3