Fórum - Téma


Z kopce na volnoběh nebo s rychlostí?


Fórum Corsa C Z kopce na volnoběh nebo s rychlostí?

Informace o modelu: Opel Corsa C


1  2

2016-07-28 12:07:28

Zdarvím,

dotaz ohledně šetření paliva. Jistě jste si již všimli u novějších aut, že když necháte zařazenou rychlost a nešlapete na plyn, tak že auto jede na nulovou spotřebu paliva. Je to skutečbně tak, nicméně to platí jen pro jisté motory. Dotaz zní, zda-li je moje auto (opel corsa 1.2,55kw, 16V koncepčně již na tomhle stupni vývoje, že i u něj platí...jízda z kopce se zařazenou pětkou = nulová spotřeba...palubní počítač to nemá, takže tak to zjistit nelze. Díky za reakce.

2016-07-28 13:31:51

@ Jakubslabecius:

Z kopce jedine na plnej plyn! At to stoji za to

Ne vazne, vicemene jakakoliv multibodova strikacka (tedy i tvuj pekelny stroj), umi jet "za nulu" z kopce. Na kvalt. Nicmene, od jistych otacek uz tam zase trosku paliva prida, aby motor nezdechnul pri nahlem vyslapnuti spojky, z pravidla se to tyka oblasti mezi 1000 - 1350 ot/min. Nad 2000 ot/min se palivo vypina na 100pro.

Udaje plati pri dosazene provozni teplote motoru!

2016-07-28 13:32:07

zdravím, v manuálu, který máš pod sedadlem spolujezdce je o předběhu zmínka.

2016-07-28 17:30:48

jakubslabecius: Jan to popsal zcela přesně. Jsou i tací, kteří vyřazují kvalt ("plachtí") při každé možné příležitosti, nejen z kopce ale i po rovinách či někdy i do kopce před zatáčkou, horizontem, prostě podle profilu silnice a aktuální provozní situace. Třeba já. Omča je dost těžký auto, aby mohlo pokračovat setrvačností v jízdě na neutrál. Někteří kamarádi nad tím kroutí hlavou, ale je mi to fuk, mám to zažité z doby svých autozačátků kdysi s tátovo Warťasem s volnoběžkou, jezdím tak se všemi auty celý život. Lze-li, plachtím, nelze-li, brzdím motorem.

2016-07-28 18:48:51

colommbo: Tak samozřejmě i já ještě pořád patřím k lidem, kteří vyřazovali na neutrál a dojížděli tak červenou na světlech nebo z kopce a nadával v letech dávno minulých na strejdy, kteří z kopce akorát zdržovali provoz, ale to byla doba, kdy se tím vyřazováním i šetřilo palivo (karburátor atd.)...mě jen zajímalo, jestli už i ten motor v corse je dělanej tak, že paradoxně člověk víc šetří palivo, když nechá zařazenou rychlost...vím o tom díky seatu ibiza z roku 2008 a leonu z 2012...prostě palubní počítač při kvaltu bez plynu ukáže aktuálně 0 a při neutrálu 0.8l/h ...tak já jen, jestli i ta coršička už se tak chová

2016-07-28 19:52:03

jakubslabecius: litr/hodina je spotřeba při stojícím voze. Jakmile pojedeš a vyřadíš, bude ti ukazovat třeba jen 2,5l momentální spotřebu, která je udávaná v litrech/100km . A jestli jezdit tak, nebo jinak...z mírného klesání by ti jen puštění plynu a jízda za 0 třeba v polovině úseku to auto zastavilo, protože by si neměl dostatečnou setrvačnost díky váze vozu a musel by si přidat plyn, pokud by si ale vyřadil na N ,dojel by si úsek celý, i když s nějakou malou spotřebou motoru ve volnoběžných otáčkách a ve finále by to vyšlo nastejno. Nedá se jednoznačně říct, co je úspornější, protože vždy záleží na terénu, hmotnosti auta a odhadu řidiče.

2016-07-28 20:02:51

ondra01: Jakubovi šlo hlavně o to, je-li toho jeho motor schopen, a už ví, že je. Jinak tohle: "nedá se jednoznačně říct, co je úspornější, protože vždy záleží na terénu, hmotnosti auta a odhadu řidiče" je přesně jádro pudla.

2016-07-28 21:04:54

jakubslabecius: Ahoj, zkušenosti s VeBe, spotřeba sice byla, ale... při zařazení vzdálenost ujeta jen třetinová jako u "plachtění " V globále ale v každém připadě delší dojezd, s použitím tempomatu - do kopce, z kopce plachtění, spotřeba snížena o skoro litr.(\každý den cesta do práce a z práce cca 15 km) - žádná vrchovina, \Jižní \Morava

2016-07-28 21:44:50

dapro: hm,zvláštní,protože tempomat navyšuje spotřebu. Zjištěno na voze seat leon 2012 1.2tsi při cestě k moři. Btw: taková autochladnička má větší vliv na spotřebu než klima

2016-07-28 22:48:11

jakubslabecius: jezdím jednu trasu denně, na stejným místě tempomat má aktuální spotřebu o 2 litry menší. Mimochodem jaká byla průměrná rychlost? Já se bavím o průměru někde kolem devadesát mimo a padesát v obci. Můj Strejc měl s ZafA 1,8 spotřebu 16 na sto, s průměrem 175 (dálnice v Německu)

2016-07-28 23:09:59

jakubslabecius: Viš proč? Protože 1,2tsi není jednak "motor" a navíc se s ním vyloženě nehodí jezdit po dálnicích. A když se chceš trochu svézt, tak to má spotřebu jak 3 litr po městě, možná ještě větší Na h tyhle slavný vysavače...

2016-07-29 00:24:45

jakubslabecius: tzv. nulovou spotrebu pri... tve auto na 101% ma! predstav si ze, tuto vlastnost mel uz i Kadett E v roce 1986 1.3i 8V 50kW pan Adam Opel mel uz v te dobe velmi dobre motory. a na rozdil od dnesnich ekoteroristama sesnerovanych motoru to jelo jak urvany. nikdy nezapomenu na asconu 1.8i sport 118ps tomu muzou dnesni 2.0i se 150ps leda tise zavidet, ale to sem uz hodne odbocil

ondra01: objem nicim nenahradis stale plati a platit bude. fyzika osuskat nejde, plati pro vsechmy. vyhoneny maloobjemy? to radej komentovat nebudu

2016-07-29 07:26:35

biggest: Kolega si ted přivezl novéhou vw touran s 2.0 naftou a nadává že to vůbec nebrzdí motorem a jednak je to oproti OI od spodu dost líný a přemejšlivý - asi ŘJ hodně počítá emise

2016-07-29 09:39:35

a jéje...už je tady zase ta hláška typu, že objem ničím nenahradíš. Tohle budou vždycky dva tábory. Zkuste se na to podívat taky z technologickýho hlediska (efektivita spalovacího procesu a vůbec efektivita jako taková). Ale chápu...auto není autem, když to nedělá pořádný vrm, vrmmm...že?

Jinak hloupost...1.2TSI je dálniční motor. Dáš hezky šestku a při 130 to točí kolem 3000 rps.

S tím tempomatem to je teda zajímavý. Je pravdou, že já aktivoval tempomat, aby udržoval 140 a ukazovalo to tak zhruba o 0.7l nárůst spotřeby, nevím teda, jak při těch nízkých rychlostech.

Hele klidně mě kamenujte, já nemám problém přiznat, že nejsem žádnej extra odborník, ani nejsem vyučenej automechanik či inženýr strojař, ale někdy pochopte, že to asi bohužel je nutnej vývoj. Pořád eště máte alternativy...mazda třeba

2016-07-29 09:54:45

Zákonitě, za nás se říkalo, že ideální rychlost na spotřebu je 90.Samo,když budeš udržovat 140 tak musíš mít vyšší spotřebu. Mimochodem ač nemám šestku ( ZafA), tak 3000 rpm se mi zdá docela dost, já je mám na pětce taky

2016-07-29 10:45:36

dapro: no ne, já jen že mám vypozorovaný, že když těch 140 udržuje tempomat, tak si motor řekne o 0.7 litru víc, než když tu samou rychlost udržuju manuállně, čili jsem učinil laickej závěr, že díky tempomatu vztupuje do hry ještě další elektronika a ta má za následek vyšší spotřebu, ale jáká a proč, to už vysvětlit neumím...tím spíš, když je pedál plynu taky elektronicky řízenej.

Nicméně motory opel, abych reagoval i na předešlej příspěvek s kadetem, jsou asi docela povedený. Nikdy jsem Opla neměl (spíš koncern) a musím říct, že ojetá corsa mě mile tím svým motorem překvapuje. V podstatě mi ta dvanáctistovka přijde jako ekvivalent k MPI 1.4 koncernový akorát s tí rozdílem, že od 4000rps ta corsa ještě má drive a hlavně ta spotřeba strmě nestoupá ani při vyšších rychlostech, což u toho MPI bylo dost vražedný. Taky město eco tec zvládá s mnohem větší bravůrou.

2016-07-29 16:13:35

Já tedy budu taky reagovat mám Vectru 2,0 l DTH 74kw a po výměně čerpadla které my před 2 měsíci kleklo a ted už je to konečně opraveno v servisu Kalina Huštěnovice u Uherského Hradiště (můžu jen vřele doporučit). Před opravou jsem měl spotřebu 6- 7 litrů spotřeby nyní po opravě 4,7-8 a to jezdím denně přes Buchlovské kopce do práce. Když to jde používám tempomat a na spotřebu to nemá vliv . Když brzdím motorem tak spotřeba dle počítače nulová a na volnoběh 0,4 - 6 l/100 km.

2016-07-29 16:39:18

jakubslabecius: Srovnávat spotřebu při jízdě s tempomatem a bez je poměrně ošemetné, obzvláště je-li motor vybaven elektronickým pedálem plynu a tedy elektronickou škrtící klapkou. Kdo má palubní počítač, možná už zjistil, že při určité rychlosti stačí sebemenší i vpodstatě neznatelné "přidání plynu" pedálem a okamžitá spotřeba vystřelí nahoru přinejmenším o litr a mnohdy ještě víc, takže argumentovat, že při takové a takové rychlosti mi auto žere tolik a tolik nemusí být nijak přesné a vypovídající. Muselo by se jednat o zprůměrování několika měření na témže úseku za stejných podmínek a pak totéž provést s tempomatem. Další věc je ta, že řídící jednotka motoru si s elektronickou škrtící klapkou vpodstatě manipuluje (a tedy reguluje aktuální výkon motoru) podle své potřeby a víceméně nezávisle na vůli a vědomí řidiče.

2016-07-29 22:22:07

jakubslabecius: objem nicim nenahradis plati a vzdy platit bude. a to z mnoha duvodu. za tim si stojim a vypada to ze jeste dlouho stat budu. ad efektivita: ano presne o ni jde. jenze na REALNOU spotrebu paliva ma vliv par zasadnich veci.

a) efektivita v oblasti treni - zde uznavam ze mensi motor = rel. logicky, ze je i mensi treni. zde je motor efektivnejsi. ALE urcite neni efektivnejsi v nesmyslnem downsizingu jako jsou 3 nebo nedej boze 2 valce. protoze tam nastupuji z principu fungovani 4 dobeho spalovani BRUTALNI vibrace, ktere jsou kompenzovany jen a pouze vyvazovacima blbinama, ktere delaji co? zvysuji treni...

b) efektivita spalovani, ktera je u benzinaku uz leta temer stejna. a nemyslim ze by se nejak vyrazne zmenila, bez pouziti rekuperacnich systemu.

c) spotrebu snizuje jedna zasadni vec a tou je KROUTICI MOMENT, jenze ten poskytuje zejmena OBJEM! hehe.

takze sme v zacarovanem kruhu. protoze tvrdim a nikdo me nepresvedci o opaku, ze: 1.2iT bude zrat naprosto srovnatelne jako 2.0i za predpokladu ze maji stejny VYKON. maloobjem sice ma mensi ztraty ale i mensi kroutak. sul nul. sme tam kde na zacatku. a ted se zeptam: ktery z tech dvou motoru namota bez problemu 500tis km? vsadim sve auto ze ten nepreplnovany viceobjemovy motor. proc? protoze jeho litrovy vykon zdaleka neni tak "nahoneny" a neni treba ho tak nadrapovat protoze ma lepsi kroutak.

pro zamysleni:

Astra F: 1.6i 55kW 120Nm 1200kg, pri stejnem rychlostnim rezimu si vzala v pohode 10/100

BMW E39: 525i 141kW 240Nm 1700kg, pri uplne stejnem rychlostnim rezimu brala TOTEZ tedy 10/100

firemni Fabia 1.2 htp pri TEZE dalnicni rychlosti brala 14/100

maloobjemovy hovadiny me nesmeji do baraku. jejich jedine misto je ve meste. na CESTOVANI jsou to u me plechovky a podstatne vetsim potencialem me dostat do marnice.

HOWGH.

2016-07-30 21:01:48

biggest: hele v pohodě, mně je to celkem jedno, jen jsem se už hodněkrát setkal prostě s takovou sortou lidí, který u pivka říkají tyhle "silácký" rozumy typu,že objem nenahradíš a jsou to jen takoví papoušci, kteří hlásají věci, který jsou zrovna módní...mnohdy to slyším od lidí, kteří si v 80. letech v rámci domácího "tuningu" nalepovali hrdě na káru nápis "TURBO" ...a o tříválcový technologii zrovna nemluvím. Já si jen prostě nemyslím, že motory TSI potažmo TFSI jsou tak strašně špatný...to je vše.


Odpovědět

1  2