Fórum - Téma


Y26SE, Y32SE výměna olejového filtru


Fórum Omega B Y26SE, Y32SE výměna olejového filtru

Informace o modelu: Opel Omega B



2013-01-22 10:37:05

Jenom kdyby někdo náhodou potřeboval pohledat olejový filtr - motor Y26SE (stejně jako Y32SE), šestihran 24mm a pro sichr rukavice, aby si jeden neorval ruku... Včera jsem to absolvoval u kamaráda-mekánika, tož jsem udělal pár obrázků...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-22 10:46:11

To vypadá na velmi ale velmi dobrý přístup.....

Fotku filtru v mojí omě sem radši ani dávat nebudu - byste mě muhli umlátit.....

2013-01-22 11:56:45

Mno, není to fakt nic moc a hlavně nejlíp celou káru nahoru, neumím si dost dobře představit povolovat to jen tak vleže pod autem, to opravdu jen v nouzi nejvyšší... Na áčkový Omče byl jednak klasickej plnoprůtokovej filtr a druhak přístup pěkně shora, nasadit povolovák a šup, šup a bylo, měníval jsem si olej doma na zahradě...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-22 13:19:13

JJ mám to ještě také tak - všude místa hafo....

2013-01-22 18:35:14

Colommbo, Colommbo! Teď jsi některé tady vyděsil! Není to tak hrozné, jak to vypadá. Pravda, pod auto není možné se nasoukat (ani já se tam nevejdu, a to nejsem tlusťoch ) Jde to ale naprosto v pohodě z montážních nájezdů. Sice práce vleže, ale pokud není mokro... Spíše mi vadí, že je použita filtrační vložka - horší, špinavější práce. Že by ekologický systém?

bad64  
2013-01-22 18:55:22

Hoši tak to vám ani snad nezávidím není nad uložení filtru u mojí Omegy perfekt přástup i bez rampy.Olej i filtr jsem měnil před bytovkou.

2013-01-22 19:12:09

pro Roba: mně taky překvapilo, že je tam jen výměnná vložka, naštěstí se prodává i s novým těsněním. A nájezdy, teda ty klasický dva na přední či zadní kola, to nevím, bo při klasickým postupu musíš přece nejprv vypustit olej, ale to pak nevyjedeš na nájezdy, abys sundal filtr. Nebo nejdřív najedeš k sundání filtru, ale to pak nevypustíš všechen olej. Jedině tedy asi najet, vyměnit filtr a pak bez motoru (abys ho hned nazas*al starým olejem) dolů a vypustit olej...

a pro Mílu: jj, na áčkový Omče půlhodinka krásný práce na zahradě...

bad64  
2013-01-22 19:14:15

To máš svatou praudu admine

2013-01-22 19:52:20

Colommbo: Tebou popsaný postup (najet, vyměnit, sjet, vypustit) je správný. Já mám ale drobnou výhodu v tom, že mám výjezd z garáže z kopce (v zimě do garáže samozřejmě na .... ). Nájezdy tedy dám k hraně garáže a najíždím na ně pouze velmi mírně do kopce. Ve vaně prakt. nic nezůstane. Mám sice možnost mont. jámy, ale někdy (kecám - často! ) tam stojí jiný samohyb. Nebo je řešení mít nájezdy čtyři. Já vím.... neříkej to!

2013-01-22 20:16:25

A když jsme u olejových filtrů: Má doma novou filtr. vložku, ve které volně "chodí" vnitřní kostra - brání zhroucení papíru dovnitř vlivem tlaku oleje. Kostra funkci plnit bude, nemá kam vypadnout, není ani utržená apod., prostě je tam pouze vložená. Patrně, až se papír nacucá a zvětší objem, se pohybovat již nebude, ale min. je to zvláštní. Viděl to někdy někdo? U jiné vložky jiného výrobce je napevno přitavená.

2013-01-22 21:04:19

Stará vložka se vycvakne a nová vložka vcvakne do víčka, dokonce se tam, myslím, i volně otáčí, na víčko se nasadí nový těsnění a celý zašroubuje zpátky do tělesa filtru a asi to tak funguje...

2013-01-22 21:48:34

Ale jo, to vím. Jde mi o to, že vložka má dvě čela, mezi kterými je poskládan filtr. papír - dále nazýván rulička. Uvnitř této (z jedné strany otevřené) papírové ruličky je kostra (jako hooodně děrovaný plastový váleček /víc děr, než materiálu/), která brání zhroucení papírové ruličky dovnitř vlivem tlaku oleje zvenku. No, a tato kostra je u jednoho mého filtru volná - axiálně se v papírové ruličce pohybuje. Sice prakt. bez radiální vůle, ale prostě je axiálně volná. Tlak oleje zvenku na papírovou filtrační vrstvu její pohyb asi eliminuje, ale je to zvláštní.... Jak jsem psal, u druhého filtru jiného výrobce je k čelu přitavená.

2013-01-22 22:08:41

Používám výhradně filtr(y) Mann a upřímně řečeno, zas tak dalece a dopodrobna jsem tu konstrukci zatím nezkoumal...

2013-01-22 22:14:16

Ten s tou volnou kostrou je Mann Made in Spain

2013-01-22 22:46:26

Já měl Made in Germany, ale předpokládám, že to bude stejné. A mám ho v autě už potřetí a žádný zádrhel, měním po cca 12-13tis.km.


Odpovědět