Fórum - Téma


Y25DT výkonová křivka


Fórum Omega B Y25DT výkonová křivka

Informace o modelu: Opel Omega B



2015-02-16 18:31:47

Ahoj,

poprosím jestli nemáte výkonové křivky motoru Y25DT neboli 2,5DTI a ještě jinak R6 24V common rail?

Jedná se mi o to, že motor do 2000 ot. nic moc, pak se začíná probouzet ve 2500 má zátah, pak zapne turbo, to je tak 2800 a táhne do 3500 a ještě i pak se snaží, ale už nemá takovou sílu. Chci se zeptat jestli to je normální nebo špatně nastavené turbo nebo mám hledat jinou chybu, např. zatuhlé ovládání klapek sání?

Díky!

2015-02-16 19:05:21

Měl jsem možnost ozkoušet několik omeg 2.5 dti včetně automatu.Turbo začalo krásně táhnou již od 1500ot...při 2000ot.... to tahalo krásně dál a dál..Měl jsem chiplou 2.5td na 150K a 350Nm a bylo to podobné.

2015-02-16 19:29:40

tomd: Normální to rozhodně není. Kamarád z jiného oplího klubu má tutéž motorizaci a jezdil celkem spokojeně do cca 3500ot/min. Nedávno splašil nějaký prašulky a nechal udělat repas turba. Nyní je úplně nadšen, motor tahá krásně až do omezovače...

vlastta  
vlastimil
2015-02-16 20:09:44

....u me 2.5DTI ( v automatu) zabira turbo kolem 1700 - 1800 ot......bohuzel zatim jezdim jen do 3000 ot. (v nouzaku)

2015-02-16 21:21:54

U mojim 2.5 dti y25dt zabira turbo cca 2800 a tahne do 3800.... turbo ma najeto cca 9 tis. Jeste to zabiji automat.

2015-02-16 21:24:59

Jeste je zajimwvy ze to zatahne az na treti stupen. Jednicka a dvojka jsou uplne mrtvy a neni tam znat zadny nastup kroutaku. Jakmto da za tri tak to te to opre do sedacky. Musi se vychytat poloha plynu, aby pri zarazeni trojky spadly otaky na cca 2500 ot. nejhoris je ze pokud to podradi tak otacky skoci do 4000 a nic se nedeje. Je to naprd pri predjizdeni. Music cekat az to da dalsi kvalt.

2015-02-16 21:58:32

wisastar: A proto je automat na co...? Na ... Ten kolega, o němž jsem se tu zmiňoval, má naštěstí kombíka s manuálem...

vlastta  
vlastimil
2015-02-16 22:08:04

colommbo: na.... plne souhlasim,nicmene si zacinam zvykat i na ten automat .da se rict ze ten 5tikvalt uz radi celkem slusne.dokonce sem se naucil "radit plynem" (a aji posloucha )

2015-02-16 22:26:29

vlastta: Ale jo, však je tam smajlík... S automatem zkušenosti nemám (jen jednu krátkou z kamošova amerického Chrysleru 3.5 V6), jen si myslím, že u AT musí člověk při jízdě trochu víc myslet (což ale někdy není vůbec na škodu, že...?)

vlastta  
vlastimil
2015-02-16 23:07:58

colommbo: smajlika sem pochopil - a toto je v podstate muj 1 AT takze se vlastne ucim (taky skusenosti nemam).nicmene muzu porovnat 4kvalt a 5tikvat (mel sem chvilicku 4kv 2.5TDS) a rozdil je to obrovsky.........ale to jsme trosku odbocili od tematu (zase)

2015-02-19 23:24:01

Zdravím všechny!

Děkuji za opovědi. Když to shrnu, tak u někoho to normální je a někoho ne. Já jsem si na common raily taky dlouho zvykal a myslím si, že s ním už diesel není diesel. A chování mojí Ómy je už i na common rail posunuté do vysokých otáček. Takže kladu novou otázku: Kde začít?

Pro upřesnění auto má nové těsnění pod hlavou, turbo vypadalo v pořádku a má být před cca 50.000 nové, klapy sání jsou vyčištěné a rozhýbané, ale ne do maxima

2015-02-20 10:08:49

tomd: No určitě to normální nemáš.Pokud je turbo řízené podtlaky jako u Td začal bych tam.

2015-02-20 10:14:49

Turbo je sice rizene podtlakem ale podtlak je rizen elektroventilem a cidlem ktery je na turbu.

2015-02-20 10:19:12

Zkontrolovat hadičky zda nejsou zpuchřelé já měl jednu a blblo to jak kráva.Také mě napadlo jestli nemá zatuhlou regulaci naklápění lopatek turba.TD mělo taky elektroventil tak to bude podobný.V každém případě staré TD zabíralo od 2500 Ot...a DTI od 1500 Ot...

2015-02-20 10:34:24

Tady je to uz chytrejsi, napsalo by to chybu. Kazdopadne by se to melo z tuha hybat. Ja mam treba vyndane klapky v sani, tak to prisuzuji tomu. Chystam se na chip, tak sem zvedavej jak se to bude chovat potom.


Odpovědět