Fórum - Téma


X20xev - vynechava jeden valec (specialne ale)


Fórum Omega B X20xev - vynechava jeden valec (specialne ale)

Informace o modelu: Opel Omega B



2015-11-02 16:45:17

Ahoj, mam tu po case zase takovou zahadicku. Pokud by nekdo podle pruvodnich jevu vedel kam sahnout, moc prosim o radu, nez zacnu pokus omylovat.

Pred rokem jsem nahodou koupil za 00nic omegu 2.0i s motorem x20xev. pan byl ferovej a rekl mi o zavade kterou to ma a to ze sporadicky vynechava jeden valec. jelikoz uz mam stejna auta ve dvou kusech, a kazde z nich melo stejny problem, vzal sem to s tim ze to budou tutove bud svicky nebo kabely zapalovani, ale ejhle, ty to nejsou. Jsou menene a zaroven i skousene z auta ktere normalne slape. Bohuzel je v tom takova zahada ze valec nevynechava vzdy, ale ma to sve zakonitosti.

Modelova situace: Auto stoji pres noc bez nastartovani, tedy uplne studene. v noci rekneme teplota cca 0C

Pridu, nastartuju, auto chytne na cvrnknuti a vse se zda v poradku, vyjedu, normalne de za plynem, vsechny valce slapou, zvyseny volnobeh v poradku. asi po minute dvou najednou zacne vynechavat jeden valec, ale jen v pripade volnobehu, nebo pri trosku vetsim seslapnuti pedalu, pokud chci od auta rekneme jen maly vykon a slapu na plyn pouze 20% tak to je vse ok, ale jakmile prislapnu vic, okamzite to zacne jit na 3valce, jakmile uberu zase pod 20% plynu, tak se zase valec chytne. Stejne je to pri turovani na miste, pokud pomaleji roztocim motor, celou dobu v pohode, ale jak mu dam hned plnej, roztaci se na 3valce. Tato zavade je nejvice patrna pod 3tis otacek a nad 4tis otacek. pokud ste nad nebo pod, pak staci rekneme zmacknout plyn nad 10% a uz valec vynechava, pokud nechate motor jit do volnobehu, tak otacky nejdriv padnou na cca 1000rpm a pak kdyz uz je motor samozrejme trochu zahratej padnou na tech 750rpm s tim ze v tu chvili jak to jde dolu to zacne houpat a zacne vynechavat jeden valec. (to ze vynechava valec je krasne slyset na zapnutem radiu, protoze v nem praska, jakmile se valec chytne, praskani ustane) presne toto delal sluslej kabel, ale jak rikam, kabely jsou 100% ok, jednak meneny za novy a i skouseny prehozenim ze stejneho auta kde problem neni!

Ale dale, kdyz s tim autem jedete, tak postupem casu se to zlepsuje, a valec vynechava mene a mene, tedy muzete tlacit plynovy pedal vice a vice ve vetsim rozsahu otacek. Blby je ze nez problem uplne vymizi, tak dojedete az do brna. Jeste hodinu se to pri vetsim seslapnuti plynu vypina. Na jizdu po praze je to i dobry na spotrebu, ale na dalnici na zacatku jizdy nejedete vic nez 110 a to je des.

Rekneme ale, ze nastartujete, za 5 -10minut jizdy a uplnem zahrati motoru kloubouk lehka noha jizdy zastavite na pumpe na kavu, chcipnete auta a za 10 minut se vratite, nastartujete a muzete hamtat na plyn jak chcete, podtacet motor pretacet motor a valec se nevypne a to je na tom ta zahada. Po cem jit kdyz v urcite chvili vsechno funguje jak ma.

To bylo pri 0C pokud je venku napriklad 30C tak to zacne vynechavat hned od prvniho nastartovani.

Tedy ta zavada ma co docineni s teplotou, ale i casem jizdy. Pokud jedete dlouho bez preruseni, porucha se zacne vytracet.

Pokud zahrejete motor, na chvili zastavite vypnete motor, A za chvili znovu nastartujete, porucha se vytrati ihned.

Na diagnostice a livedatech nic, senzory senzorujou, zapalovani zapaluje, vaha vazi, vse jak ma byt.

Svicky to nejsou, zapalovaci kabely to nejsou. A ted babo nebo nekdo kdo se s necim podobnym setkal rad, Ja bych typoval ne nejakou elektroniku, ale je mi divny to praskani v radiu, to znamena ze nekde vznika elektricky oblouk, ale proc to ma spojitost s teplotou a casem jizdy??? Pokud mi nekdo poradi, ma u me flasku Dik

2015-11-02 16:56:26

no s teplotou to může mít spojitost například s vlhkostí , kdy se vzrůstající teplotou se mění vlhkost a delší jízdou klesne a jiskra potom nepřeskakuje.

Prvně musíš zjistit zda je problém v jiskře , nebo v dávce paliva.

Jak to vypadá s tlakem na onom "vadném" váci ?

Co palec a víko rozdělovače , zkoušel si ho měnit z auta co jezdí ?

Musíš postupovat systematicky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-02 16:56:36

Prasklý zapalovací modul a vlhkost v něm.......

2015-11-03 11:46:10

breathlless: vlhkost je asi trefa, a to ze je to ten modul jak napsal Kopejda asi presne sedi.

Tohle nema rozdelovac, ma to zapalovaci modul do ktereho vedou zapalovaci kabely.

Vis kdybych rozebral pul motoru a menil dily jeden po druhym, tak na to taky prijdu, ale tomu sem se chtel vyhnout. Vycerpavajicim zpusobem jsem se snazil popsat co to kdy a jak dela s tim ze jestli se s tim uz nekdo setkal, tak mi napise jo, vypada to jednoznacne na tohle. Kdyby nikdo nic tak to samozrejme budu muset postupne vsechno rozebirat.

Problem je v jiskre, kdyby to bylo palivo, nebude to jednou delat a po druhe ne. Kdyby to byly tlaky, bude problem se startovanim a opet to nebude delat v tech jizdnich rezimech to co jsem popsal, bude to mit vliv pouze pripadne na teplotu a ne v zavislosti na delce jizdy atd. Bohuzel nevim kterej to konkretne dela valec. Takove to klasicke skouseni svicky ze ji vyndas nastartujes bez ni a skusis jestli hazi je tady v tom pripade naprd, protoze svicky hazej na prazdno vsechny, zavada se projevi az kdyz je valec pod tlakem a je tam bohata smes kterou ta svicka nezapali, protoze je tam asi diky vlhkosti v tom modulu velkej odpor a je tedy malo proudu. Nebo diky vlhkosti jde cast vysokeho napeti z modulu na kostru pres sferu a vznika jiskra v modulu misto na svicce v natlacenem valci (proto take to prskani v radiu podle otacek)

Kazdopadne si trefil tu vlhkost, to me nenapadlo ze to bude posrana voda v zapalovacim modulu, v nejblizsi dobe to vymenim a uvidime. Uricite dam vedet jestli to bylo ono.

2015-11-03 11:49:47

Jestli to bude ono jako ze asi jo, tak mam ale dalsi problem.....jak k Vam dostanu ty flasky? :D

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-03 12:26:39

guyver52: Můžeš udělat pokus, když bude motor habrovat (jen na 3 hrnky) zkus se podívat na zapalovací modul za tmy, určitě tam bude vidět jiskření. Druhý pokus můžeš udělat, když bude vše OK a motor půjde na všechny hrnky. Vezmi rozprašovač s vodou a postříkej jemným rozprašováním kabely a modul, uvidíš co se bude dít....... Pak budeš mít jistotu. Jestli máš druhý zapalovací modul, zkus ho vyměnit. Jestli se nic nezmění, bude problém v kabeláži mezi modulem a jednotkou motoru a nebo v jednotce samotné. Ještě můžeš preventivně zkontrolovat stav uvnitř konektoru jednotky motoru, některé se tam prostě potí nebo jsou vlhké a to dělá také problémy..... Před odpojením štekru nejdřív odpoj mínus pól baterie a počkej cca 10 minut. Je to taková jistota.....

Jsem zvědav na co přijdeš.....

2015-11-27 13:23:32

Diky moc za rady, byl to modul, ale ani pri strikani vody na nej, ani jiskreni ve tme nebylo videt, presto sem ho vymenil a uz je to ok, pri pohledu na ten modul taky neni videt ani napriklad prasklinka, ale neni nikde napsano ze by tam nemohla nekde byt tak mala ze okem neni videt, coz podle chovani je dost pravdepodobne. Kazdopadne problem byl vyresen, takze u me mate lahvinku ;)

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-27 22:12:32

guyver52: Vida, díky za zprávu a přeji spoustu dalších km bez závad....


Odpovědět