Fórum - Téma


X20SE (2.0i 8V) klepe když se zahřeje


Fórum Omega B X20SE (2.0i 8V) klepe když se zahřeje

Informace o modelu: Opel Omega B



2015-02-19 17:32:24

Zdarec kolegové .... mam takovou detail na autě se kterým se nehodlám smířit. Jak někteří ví moje Omega prosla celkovou rekonstrukcí a to včetně motoru ..... jenže jev který tam byl už dříve stále přetrvává a vůbec se mi nelíbí. Popíšu situaci: Nastartuju motor když je studený a do 45°c dle diagnostiky je motor naprosto úžesnej ...... pak začíná poklepávat a s rostoucí teplotou klepe už furt ... když je na pracovní teplotě tak klepe tak že mi to prostě sere ..... jakmile odpojim 4 válec (odpojim kabel ke svíčce) klepání zmizí ..... trochu na to měl vliv různé druhy olejů (10W-40 a 10W-60) na intenzitě. Motor ťuká do cca 1100-1250 otáček ať v zátahu nebo na volnoběh. Už sem slyšel teorie že je špatná vačka, hydroštel, ojnice nebo šála .... nedávno přišla informace že to dělá nesprávný olej a v této souvislosti se pustim do kontroly mazacího tlaku a jsem celkem rozhodnut vyměnit olejovou pumpu tak či tak ....... co si o tom myslíte vy? ....... Docela bych uvítal někoho kdo podobnej problém řešil a vyřešil a nebo někoho kdo už se s touto problematikou setkal. ..... COLOMMBO a DaweTDS ..... HELP

2015-02-19 17:55:25

pistni cep

2015-02-19 18:07:30

určitě ne ..... měl sem ho v ruce a je ok a klepal by ať ve válci něco hoří či ne

2015-02-19 18:13:21

Pokud po odpojeni svicky zmizi klepani tak je to pistni cep, nebo saly. Vacka s tim nema nic spolecnyho.

2015-02-19 18:51:25

jinkas: Hochu, nejsem motorář, ale myslím si, bohužel, totéž co Pavel... Pokud odpojíš svíčku, vyloučíš (zrušíš) u daného válce expanzi a celý pístní mechanismus se jen vozí nahoru a dolů a na jeho jednotlivé části už nepůsobí síly expanzí vyvolané, proto klepání ustane...

2015-02-19 19:29:09

Částečně to jde vyřešit hustším olejem 15w40 dělal jsem to kdysi úspěšně u mercedesu.

Venca49  
Václav
2015-02-19 19:33:08

jinkas: Klucí mají pravdu,pokud bez zápalu neklepe,tak je to od pístních kroužků,až po klikové ložisko.U mé T-603 to dělal prasklý první(chromovaný)pístní kroužek.Dal jsem jiný a byl klid.Tady to může dělat vše pohybující se ,jak jsem již psal.Je to prostě vůle a ta se neodstraní ani mazáním vazelínou.

PS: Kolegovi jsem hledal klepání,nepravidelné,teplý motor,v lehkém tahu neklepalo nic,při přidání klepalo.Nejdříve jsem měnil různě hydroštely-nepomohlo.Po rozebrání motoru jsem našel prasklý pístní čep.Jelikož nemohl popojet(séger pojistky),tak jen klepal a klepal.....Jinak motor šel jako z praku.

2015-02-19 19:50:16

Souhlasím s čepem.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-19 20:35:31

JJ buď čep nebo může klopit píst...... Ale klopení pístu se vzrůstající teplotou ustává (píst se roztahuje ve válci a zmenšuje vůli), takže buď pístní čep nebo ojniční pánev či prasklý pístní kroužek......

Co znamená rekonstrukce motoru? Výbrus a nový píst se vším?? Nové pánve jak ojnic tak klikovky?

2015-02-19 23:05:59

kopejda: z původního motoru zůstala jen klika, blok, olejová vana, hlava (která se udělala), vačka .... výbrus ne ... honování .... pístní kružky, těsnění, šály a veškeká gufera nvé .......... pánové jen mi objasněte .... všechny pístní čepy se kterejma jsem se setkal klepali i za studena ..... a povětšinou klepou i když válec nepálí díky dynamice .... proč tohle ne

Venca49  
Václav
2015-02-19 23:49:17

jinkas: Když ona stejná příčina se pokaždé může projevovat jinak.Nikdy nejsou veškeré podmínky stejné.Jak jsem psal výše,prasklý pístní čep v oku ojnice,klepal jen při zatížení a na volnoběh jen nepravidelně.Jakoby se klepání stěhovalo.Proto se měnily hydroštely a nic,nebude to asi toto. Může být volnější píst,prasklý kroužek,napůl,stačil na klepání atd.Ložisko na klikovce by asi dlouho volné nevydrželo,ale může mít vůli do strany.Ojnice by měla být vyúhlovaná-souosá(oka)Je toho hodně.

2015-02-20 12:55:45

Saly a krouzky muzu v klidu vyloucit .... Na ten cep se znovu podivam

2015-02-20 13:00:15

Ten cep asi venku jen tak nepoznas... Uvidis jestli neklopi pist. Byl by ze stran obrousen a ve valci by to bylo taky videt. Pokud mas jiny tak ho rovnou vymen spolu s ojnici.


Odpovědět