Fórum - Téma


x18xe1 + lpg + kontrolka motora


Fórum Zafira A x18xe1 + lpg + kontrolka motora

Informace o modelu: Opel Zafira A



2015-01-19 17:43:46

Pred mesiacom som dal manželke do Zafiry namontovať LPG značky Stag 300 / myslím/, všetko beží v poriadku, autíčko funguje bez chýb a závad , ja s tým nejazdím, ale minule som si všimol , že sa občas rozsvieti kontrolka motora, ktorá po nejakom čase , prípadne aj na druhý deň zhasne , ako som spomenul, všetko funguje na 100% , len proste to rozsvietenie ma trochu znepokojuje.

Na diagnostike sme zatial neboli, teraz čakám na servisnú prehliadku LPG, pretože sa to rozsvieti len za prevádzky na LPG, ak zostane svietiť aj po prepnutí alebo i naštartovaní na benzín po nejakom čase zhasne a už sa nerozsvieti.

S kamarátom sme sa aspoň pokúsili vyblikať závadu a vyblikalo nám to dosť neurčité kódy a to v poradí 0130 a 0100, čo podľa tabuľky závad sa mi zdajú dosť neurčité závady aj keď mi je jasné že to má niečo spoločné s lambdou a váhou vzduchu.

Vie mi niekto poradiť čo tomu môže byť ?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-19 19:15:13

kimi: Vůz se při jízdě na benzín chová normálně a kontrolka se nerozsvěcí? Jestli ne a rozsvěcí ji jen provoz na LPG, zajel bych reklamovat montáž LPG soustavy do vozu.

OBD Kód P0100 v podstatě to znamená, že to je problém se snímačem hmotnosti průtoku vzduchu (MAF) nebo jeho obvodu.

Příznaky nebudou pravděpodobně nějaké závažné problémy jízdních vlastností, i když mohou být příznaky, jako obecné snížení výkonu.

Možné příčiny kódu OBD P0100 může znamenat, že se stalo: MAF může být odpojen, nebo připojení selhalo, zapojení může být špatné nebo snímač MAF může být vadný

Možná řešení:

Nejjednodušší věc, kterou musíte udělat, je vymazat kód a sledovat, jestli se znovu objeví. Pak začněte s nejlevnější a nejjednodušším postupem opravy: Ověřte, zda je zapojení snímače průtoku vzduchu správně připojeno a že nejsou žádné zlomené / roztřepené vodiče připojení. Odpojte a znovu zapojte kabelový svazek. Zkontrolujte napětí snímače MAF (viz manuál pro opravy) Vyměňte snímač MAF

OBD kód P0130 Snímač O2 vytváří napětí na základě obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Napětí se pohybuje mezi 0,1 a 0,9 V, 0,1 znamená chudou a 0,9 bohatou směs paliva. ECU nepřetržitě monitoruje toto napětí, zatímco v uzavřené smyčce zjistí, kolik paliva má aplikovat v poměru s nasátým vzduchem. V případě, že ECU zjistí, že napětí snímače O2 je příliš nízké (méně než 0,4 voltů) po příliš dlouhou dobu (více než 20 sekund (doba se liší podle modelu)), je hlášena (kontrolka MIL) a uložena tato chyba.

Projev závady je podle toho, zda je přerušovaný, nebo ne. Nemusí být patrné vůbec nic kromě kontrolky emisí (MIL - Kontrolka funkční poruchy). V případě, že problém je konstantní, pak příznaky mohou zahrnovat jeden nebo více z následujících: MIL kontrolka, motor běží nepravidelně, nízké nebo kolísavé otáčky motoru, černý kouř z výfuku, vysoká spotřeba paliva.

Obvykle je příčinou P0130 špatná lambda sonda, ale toto není vždy pravidlem. Pokud ještě nebyly nahrazeny O2 senzory a jsou staré, je možné, že senzor je ten problém. Ale to může být i způsobeno některou z následujících možností: Voda nebo koroze v konektoru, uvolněné vývody v kabelovém konektoru, vypálené kabely od potrubí výfuku, přerušení nebo zkrat elektrického vedení v důsledku tření o součásti motoru, netěsné výfukové potrubí umožňuje vnikat nebo unikat měřenému kyslíku ve výfukovém systému, vadný snímač O2, vadná jednotka ECU.

Možná řešení

Pomocí diagnostického zařízení zjistit, zda lambda sonda pracuje správně. To by mělo přepínat mezi bohatou a chudou směsí rovnoměrně. 1. Je-li tomu tak, problém je pravděpodobně přerušovaný a vy byste měli prověřit vedení na jakékoliv viditelné poškození. Potom proveďte test manipulací s konektory a kabeláží při sledování napětí senzoru. Pokud vypadne, najdete odpovídající porušenou část kabelového svazku, kde je problém. 2. Je-li to v pořádku, pokuste se zjistit, zda je senzor správně vyhodnocuje spaliny ve výfuku, nebo ne. Udělejte to tím, že odstraníte na regulátoru tlaku paliva dodávku podtlaku na krátkou dobu. Čtení senzoru O2 by mělo být - bohatá směs, reaguje na dodatečně přidané palivo. Zapojte zpět odpojenou hadičku podtlaku na regulátor. Pak vyvolejte chudý stav směsi paliva odstraněním vakuové přívodní hadičky od sacího potrubí. Čtení senzoru O2 by mělo být - chudá, reaguje na více vzduchu ve výfuku. V případě, že snímač pracuje správně, může být v pořádku a problémem jsou díry ve výfuku nebo neměřené vakuové úniku v motoru (Poznámka: neměřené úniky podtlaku v motoru jsou téměř vždy doprovázeny hlášením chudé směsi paliva. V případě, že je výfuk děravý, je možné, že snímač O2 může špatně ukazovat kvůli kyslíku navíc, který vstupuje do potrubí přes ty díry 3. Pokud to není žádný z tohoto, je snímač O2 prostě pomalý v měření, odpojte snímač a ujistěte se, že je přítomno 5V referenční napětí na snímači. Pak se podívejte na 12V napájení obvodu ohřívače O2 senzoru. Také zkontrolujte, zda není propojení z kabeláže senzoru na kostru vozidla. Pokud se některý z napájení chybí, nebo nejsou správné napětí, opravte přerušení nebo zkrat v příslušném drátu. Senzor O2 nebude správně fungovat bez řádného napětí. Pokud je přítomno správné napětí, vyměňte snímač O2.

2015-01-20 07:45:45

Zdravim,měl jsem podobný problém!Diagnostika ukazovala na lambdu,jejíž průběh skutečně nebyl standartní.Dvě sondy jsme vyměnily a pak jsem začal bádat a zjistil jsem,že na lpg provoz motor potřebuje jinou směs,než benzin,proto lambda vykazuje chybu.Při startu na benzin kontrolka zhasne!

2015-01-20 14:00:06

kopejda: motor v režime benzín nevykazuje nič teda kontrolka sa nerozsvieti, len na LPG , ako som spomínal teraz pôjdeme na kontrolu po 2000 km, tak to tam budeme určite "reklamovať" aj keď pri poslednom tankovaní v servise kde nám to bolo aj montované, nám povedali , že niektoré automobily tento problém majú, aj keď ťažko vravieť o probléme , nakolko všetko funguje správne - mám na mysli vlastnosti a charakter počas prevádzky od naštartovania až po vypnutie motora, necítiť ani znížený výkon, momentálne sa to javí len ako kosmetická závada, aj keď teraz si spomínam, že keď to prišlo po prestavbe zo servisu, tak bolo sacie potrubie na klapke voľné, páska sa nedala dotiahnúť , tak premýšľam , že mohli nastaviť trochu viac bohatšiu zmes , nakolko doćhádzalo podsávaniu vzduchu aj mimo váhu vzduchu- je možné že by to mohla byť aj taká "prkotinka"?

pepino: aj to ma napadlo s výmenou lambdy, ale ako píšeš nič sa s tým nemusí vyriešiť

no hlavne , aby to nebola nejaká vážnejšia závada , ktorá je zatial niekde ukrytá a dáva o sebe vedieť takýmto spôsobom

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-20 15:34:27

kimi: I volná hadice na sací části je prkotina s naprosto zásadním vlivem na řízení motoru.....

Jestli je ďoura mezi váhou vzduchu a škrtící klapkou, tak jsou údaje z váhy k ničemu neboť neodpovídají skutečnosti. Oprav všechny netěsnosti jak sací částí, tak i výfuku.....

2015-01-20 20:28:47

závadu s netesnosťou som už odstránil, ale predpokladám, že závada zostáva uložená v pamäti, aj keď som počul , že asi po 20 štartoch sa závada vymaže , ak už nie je aktuálna

dnes napríklad sa kontrolka nerozsvietila vôbec

2015-01-20 20:39:34

kimi: Ano, není-li závada již přítomna, kontrolka se nerozsvěcí, ale kód závady zůstává v paměti závad ECU uložen. Po několika desítkách (uvádí se cca 50) úspěšných startů se chyba z paměti sama vymaže, ale jen některá, úplně každá nee.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-21 17:57:03

kimi: Jirka má pravdu, kontrolka se rozsvěcet nebude, když bude v řízení spalování motoru vše v pořádku. Zhasne sama po několika úspěšných startech (u motoru Z16XEP to bylo 5 startů) nicméně chyba samotná zůstává uložena v registru závad trvale jako neaktivní stará chyba. Z registru se sama nesmaže.....

Venca49  
Václav
2015-01-21 18:00:14

kopejda: Michale,to je jako s kriminálem

2015-01-21 18:27:03

... pomocou op-comu sa dá vymazať, ak sa nemýlim, či?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-21 18:52:11

kimi: Ano, samozřejmě.

2015-01-27 17:34:36

... vrátim sa sem opäť, dnes sme išli s manželkou na kontrolu LPG, po štyroch dňoch bez rozsvietenia sa kontrolka rozžiarila ako vianočný stromček, ale na servisnej LPG nám po premeraní povedali, že je všetko v poriadku z ich stránky, kontrolka nezhasla ani po opätovnom štarte , ale až keď som motor v režime benzín asi 4x vyhnal na cca 4500 ot./min/ po príchode domov , motor zohriaty na oprevádzkovú teplotu/

... cestou domov som si sadol za volant a môj pocit bol , že na LPG je to citeľne lenivšie ako som bol zvyknutý v režime benzín

... babo raď

... na op-com-e sa dozviem viac, alebo by to chcelo nejakú profi diagnostiku ?

2015-01-27 17:52:56

kimi: Pokud by se dalo soudit, že profidiagnostika je spojena se slovem profi jako s profíkem, co ji ovládá, pak

Opcom v zásadě umí totéž ( v tom režimu co potřebuješ hledat), ale zase potřebuješ někoho, kdo s tím umí zacházet, umí vyhodnotit data. Co je platné, když to píše např chybu váhy vzduchu, když pak diagnostik nedokáže ověřit, jestli to je špatnou váhou anebo je to jen reálná hodnota, kterou váha ukazuje, protože chyba je jinde. No a pak zbytečně koupíš váhu....

Ve většině případů, kdy je v motoru kombinace plyn-benzín, je to většinou špatně seřízeným plynem, který úplně jinak zprůměruje hodnoty pro benzín, takže časem na benzín ani nenastartuješ.

To je obecné tvrzení, třeba to budeš mít něčím jiným. Věšteckou kouli mám zamlženou

2015-01-27 18:00:31

alzafir: fú to ma ani nestraš , že nenaštartujeme na benzín, máme to v aute mesiac aj niečo a táto perspektíva ma desí, technik mi tvrdil, že bez benzínovej diagnostiky mi on pre motor s jednou lambdou nevie povedať, čo by mohlo byť zle pri nastavení plynu

2015-01-27 19:06:33

... nový poznatok, pri rozsvietení kontrolky klesnú otáčky motora, alebo keby som to otočil, klesnú otáčky a rozsvieti sa kontrolka motora

... a ešte novší kontrolka sa rozsvietila aj v režime na benzín

Venca49  
Václav
2015-01-27 19:16:21

kimi: Stojí ta úprava za ty nervy?Není lepší jezdit tak jak to bylo?Benzín leze dolů.

2015-01-27 19:29:59

venca49: ani mi nehovor ,dlho som váhal nad prestavbou manželka hodne jazdí s dcerkou po súťažiach, a teraz toto

2015-02-04 20:29:48

... najnovšie správy , dve nezávislé od seba diagnostiky potvrdzujú chybnú lambdu , takže ideme do výmeny , pôvodne som chcel origo od Opla , ale 235 euro je dosť

... zatial idem asi do tejto http://shop.jarcars.pl/us...9adf957a4c86e04eb06a9.jpg , nemá niekto skúsenosť?

Venca49  
Václav
2015-02-04 22:06:56

kimi: Pokud to je opravdu lambda sondou,tak jdi do originálu.Je to dost peněz,ale funguje.Jinak budeš kupovat stejně origo,pro nefunkčnost té levnější.


Odpovědět