Fórum - Téma


X16XEL - jaký styl/režim pro dobrou spotřebu?


Fórum Astra G X16XEL - jaký styl/režim pro dobrou spotřebu?

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1998 Astra G 1.6

16 fotek  |  8 servisních knížek  |  199 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín + E85. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

2016-10-09 13:49:09

Myslím že s motorem X16XEL pod 8L na 100km a cca min 200ml oleje na 1000km se jezdit nedá

Další věc opel motory na ethanol moc stavěný nejsou ničí vstřiky upaluje písty už jsem dělal několik motoru s upleným pístem dale ethanol vypaluje katalizátor prostě ethanol do těhle aut nepatří

2016-10-09 14:04:44

Jinak teda jeste dodam co me tedka napadlo a co jsem si vzpomnel. Budiky mam cejchovane podle pocitace a to i budik paliva. Do astry jsem narval do plne nadrze 52-53 litru podle toho jak moc se mi chtelo precvakavat pistol od prvniho cvaknuti plne nadrze. Rucicka budiku byla ve vzdalenosti od plne nadrze-50L tak jak je ted od pulky nadrze. tzn.stejna vzdalenost jak ted =3 litry. kdyz ropocitam dily na budiku 50/4, vychazi to 12,5 litru ctvrt nadrze. kdyz je to ve stejne vzdalenosti jak predtim, tak kdyz odectu 3 L od 12,5 litru tak mi vychazi spotreba 9,5 litru / 107,3 km (rucicka se na konecne hodnote ocitla uz pri ujete vzdalenosti 100Km)

hansdob: Auto ma sice jednotku na ecko, ale nejezdim porad jen na nej. Stridam to a to nejen ecko a N95, ale obcas mu soupnu i 100oktan.

2016-10-09 14:49:31

tazik_g_1600_16v: Ctes to co ti tady piseme? Na nejakou rucicku se vyse*r...

2016-10-09 15:00:54

tazik_g_1600_16v: Tak. Chceš (logicky) řešit spotřebu paliva, tedy jezdit za co nejmíň, a přitom vlastně pořádně nevíš, kolik ti motor bere, nic jsi neměřil, jen se domýšlíš podle ručičky palivoměru (která taky v každé fázi své dráhy ukazuje jinak.) No nic, já tady končím, jedu ven, je tam hezky...

2016-10-09 15:09:28

jednotka na etanol je sráč který oblbuje jednotku motoru aby se vykašlala na to co má dělat do auta taky nepatří

2016-10-09 16:10:37

Je to marny, je to marny, me treba rucicka do pulky leze pomalu a od pulky jde dolu jak splasena.....

Ale pro srovnani, zrovna minulej tejden jsme jeli trasu Praha - Palava - Praha - 500km, 95% procent dalnice, rychlost 130-140, krom uzavirek, tam 80, 5 lidi v aute, kombik narvanej vecma az po strop a merena spotreba - natankovana plna nadrz a pri prijezdu domu opet dotankovano do plny u stejny pumpy a spotreba 7,2. Je to zvlastni ale loni jsme jeli tu samou trasu za zhruba 9l/100 km. Astra g kombi X 16 XEL

2016-10-09 16:36:40

souhlasím že dlouhodobě po dálnici se pod 8 dostat možná dá ale za 5 či 6 to fakt jezdit nebude a už vubec ne po městě

2016-10-09 16:51:31

Presne, pri kazdodennim dojizdenim do prace tam cca 6km a zpet to samy je spotreba nekde kolem 9 litru.

Hansdob, 2016-10-09 15:09:28 napsal:

jednotka na etanol je sráč který oblbuje jednotku motoru aby se vykašlala na to co má dělat do auta taky nepatří

2016-10-09 17:14:54

Omlouvám se, ale tohle musím vložit, prostě mi to nedá...

2016-10-09 17:19:55

Colommbo ja neresim spotrebu typu ze bych cekal zazraky nebo byl skrblik nebo tak. Ja resim spotrebu takovou abych se dostal na spotrebu alespon papirovou ktera je psana v technicaku aspon tech 8l/100 km ale abych zaroven nedusil motor nekde na 1400 otackach protoze motory se vstrikovanim,ale i tak vseobecne nemaji rady nizke otacky,protoze se pak extremne zanasi. Tudiz resim spotrebu ke vztahu otackam motoru tak, abych netrapil motor podtacenim,ale zaroven jezdil za solidni hodnotu spotreby. prece jenom jezdit treba za 8l/100 km je lepsi nez jezdit 9,5-10l/100 km. A vzhledm k tomu ze i kdyz mam hlasitejsi radio v aute a jezdil jsem po meste na 4 50km/h a na otackomeru byla rucicka na 1950 otacek se mi zdalo ze auto tak nejak trosku neochotnejc vrni nez kdyz jsem treba jel podle vaska pri tom testu ze jsem motor nepustil pod 2500 otacek. Pri tom vcerejsim testovani mi proste prislo ze tomu motoru skutecne prospiva vetsi toceni na 2500 otacek nez škrcení motoru 50 na 4 pri 1900 otackach,ale zase mi prislo ze na to ze jsem nejel pres semafory stylem 2,3,4,3,4,3,2,3,4 aproste jak v provozu, tak i presto ze motor byl o dost pruznejsi a vic se mi to zamlouvalo tak mi prislo tech cca 9,5 na 100km docela dost. jak rikam, necekam panove zazraky ze budu jezdit 100 km za nejakych 4,5 - 5 litru na 100, ale spise se snazim dostat aspon na papirovych prijatelnych 8 litru a ne 9,5 - 10 na 100. proto resim jak docilit rozumne spotreby bez nutnosti dusit a skrtit motor podtacenim, protoze ono pak taky neni zdravo abych cistil motor tzv. italskou udrzbou motoru ze pojedu chvili nekde ve vyssim spektru otacek nekde 4000-5000 otacek za minutu.

2016-10-09 17:24:18

Ach jo, vzdyt ty ani vlastne nevis za kolik jezdis, naky to tvoje odecitani z ukazatele na palubce, byt jak pises ocejchovanyho je nesmerodatny. Jak ti vsichni tady radime, natakuj plnou, vyjezdi ji zase dotankuj a pak to spocitej. Konec.

2016-10-09 17:29:15

Dyt jsem tu jety psal ze jezdivam svojim stylem 100 km za 9,5 -10 na 100 km. To vcera jsem to odecetl z rucuicky. Ale tsnkovanim mam spocitane presne ze se dostavam zpravidla kolem na 10litru na 100 km. Jinak bych to tu nepsal. Cekal jsem spise proste odpovedi od lidi co treba meli tenhle motor a maji vypozorovane jak to jezdi a ze sem treba nekdo napise to ze mam jezdit a drzet motor uvedu priklad treba na 3tisicich, radit az pri 3,5 tisice a budu mit treba spotrebu 9 na 100

2016-10-09 17:35:43

Ať se na mě nikdo nezlobí, (ani Tazik) ale jezdit se stodvacítkou (já vim že stopětadvacítkou)¨za pět litrů mi připadá jako z říše pohádek

A jinak souhlasím se všemi ostatními. Podtáčení motoru mu velmi škodí.

Je to daleko větší zátěž na kliku, ojnice, ložiska apod.

Stoprocentně to nedělá dobře ani převodovce.

Mám Vectru C 1,9 CDTI, 88 kW, točím ji mezi dvěma a třemi tisíci otáčkami a jezdím za 6litrů.

Občas ve mě bouchnou saze,(po okreskách) vytáčím to klidně i přes čtyři tisíce a.... průměrná dlouhodobá pořád šest.

Mrki

2016-10-09 17:38:35

Mrki slo to se skodarnou jezdit takhle,ale to je jedno,ale presne jak jsi napsal ty jak jezdis otacky a jakou mas dlouhodoubou spotrebu tak takove odpovedi jsem prave ocekaval ze mi majitele 16.ctek 16v napisou vypozorovane otacky a spotrebu nebo lidi co s temi auty treba jezdily i kdyz uz je nemaji.

2016-10-09 17:39:11

Jo, a benzín bych točil klidně o pětset až tisíc otáček výše.

mrki

2016-10-09 17:43:48

Takze tak jak vcera jezdit na 2,5 tisice a radit? nebo proste drzet 3000 a pri 3500 radit?

2016-10-09 17:56:27

Spíše to druhé, ale lepší je "motor poslouchat a vnímat"

On si řekne sám. Pokud ho vnímáš,nepotřebuješ ani otáčkoměr a můžeš jezdit i se zacpanýma ušima.

Zkus si někde najít ke Tvému motoru křivky výkonu a točivého momentu.

Z toho bys měl vyčíst jak řadit.

2016-10-09 18:02:06

neco takove jsem zkousel najit na googlu,ale nic, DEiagnostika tusim ta moje taky neumi ukazt krivky, protoze to neni nic profi co stoji treba 100 000. jenom prave jak rikam mozna jen jsem zvykly na normalni otacky typu kolem 2000 ale ted u opla mi prijde ze pri 2500 nevrni a pri 1900 to vrni do celeho auta lehce, a zase se mi treba nepozdava auto tocit nekde na 3500 -4000 otacek. Uz mam vyzkousene i jezdeni prave spectru otacek typu 3500-5000 otacek ale tam auto pak bnere na 100km asi tak 13-15 litru.

2016-10-09 18:26:10

3500-5000 otacek a spotreba 13litru? Jak jsem nekde nahore psal cca 500km po dalnici pri rychlosti zhruba 130km/hod a otackach 4000 na petku spotreba s plne nalozenym autem 7,2l. Taky zalezi na stylu jizd - ekonomicka jizda- predvidat, ve meste nejezdit brzda - plyn, dojizdet na semafory se zarazenym stupnem, brzdit motorem, rychle neakcelerovat, je toho hodne. Zkus si t vyhledat apodle toho jezdit, ale jestli si jezdil se 120 za 5l, tak to musis vsechno znat.

2016-10-09 18:32:32

No znat urcite ne, protoze u 120 jsem se taky ptal skodovaku co a jak a drzel se jejich rad. proto jsem dokazal tak levne jezdit. Stylem brzda plyn nejezdim rozhodne, brzdeni motorem pouzivam zasadne vzdycky jak z kopce tak i dojizdeni na semafor na kvalt a to tak abych nemusel zasdtavovat a rozjizdet se,ale ale stiham podrazovat a vychazi mi to krasne na zelenou i kdyz predemnou je cervena. Jenomze jak rikam. Hledam kompromis solidnich zdravych otacek motoru za solidni spotrebu. A ne presne detaily mojeho auta protoze vim ze roli hrajou pneumatiky, jak je vyhoneny motor atd. jak rikam furt je lepsi jezdit na zdrave otacky a treba za papirovych 8 litru na 100 nez jezdit za 10 litru na 100 a dusit treba motor nebo ho honit jak zdutou kozu.


Odpovědět

1  2  3