Fórum - Téma


X16XEL - jaký styl/režim pro dobrou spotřebu?


Fórum Astra G X16XEL - jaký styl/režim pro dobrou spotřebu?

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1998 Astra G 1.6

16 fotek  |  8 servisních knížek  |  199 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín + E85. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

2016-10-08 23:12:38

Zdravim oplaci mam jeden dotaz a zadam popripade o radu. Neco uz mam se svoji astrou najezdene a tak mi nejak nejde do hlavy spotreba. V aute mam sice jednotku na E85 a spousta z vas by rekla ze je spotreba vyssi kvuli ethanolu. Ovsem spotreba je stejna jak na ethanol,tak i na mix a i na natural. V manualu je napsano ze jiz pri 50 KM/H lze radit ctvrty rychlostni stupen a pri 70 KM/H paty rychlostni stupen.Mam vypozorovano ze u aut z ridici jednotkou je nejlepe jezdit na co mozna nejnizsi otacky,to jest na paty rychlostni stupen 50 KM/H.Ovsem nesedi mi tak ci tak spotreba.A tak se chci zeptat na vasi radu,co je lepsi? Jezdit na treti rychlostni stupen 50 KM/h na cca 2350 rpm, nebo jezdit na ctverku padesat pri cca 1950 rpm nebo jezdit padesat na petku pri cca 1400 rpm? Popripade poradte pri kolika otackach mam radit a pri kterych jezdit. Predem dekuji vsem za rady,tipy namety a odpovedi.

Venca49  
Václav
2016-10-08 23:19:46

tazik_g_1600_16v: Jo,to chce řidičský cit.Já osobně bych jezdil při 50km na trojku.Vždyť to je jen 1.6ka. Na spotřebu má vliv i podtáčení motoru.

2016-10-08 23:20:23

tazik_g_1600_16v: V tebou konkrétně uvedeném příkladu doporučuju zlatou střední cestu. Jinak kdy a jak řadit je téma na bakalářskou práci...

2016-10-08 23:26:09

No me staci otacky pri kterych radit,slecna od ktere mam auto koupene rikala ze co se tyka na spotrebu tak jezdit max do dvou a pul tisicem otacek jenze druhy borec zase co ma zafiru dvoulitra dti rikal ze co nejmensi otacky. A ja vypozoroval ze prave u tech cca dvou az dvou a pul tisice otacek ma motor teprve poradnijsi tah a od tri a pul uz leti poradne. Zrejme pri tech. 2 - 2,5 tisce otacek sepina ecotec druhou vacku a teprve tam zacina 16-ti ventilova technika fungovat a jinak jede motor na osm ventilu.Tak prave me to mate protoze jinak jezdim asi na cca ctvrt plynu ale spotreba na muj vkus je jakasi vysoka i kdyz to nehonim a nejezdim ani na pul plynu.

2016-10-08 23:29:44

Jinak Colommbo prosimte co mas na mysli tou zlatou stredni cestou? Nevim co si pod tim predstavit.

Venca49  
Václav
2016-10-08 23:33:18

tazik_g_1600_16v: Proč tedy dělají motory co točí 6000 otáček? Jezdi kolem 3000 otáček a bude to OK.Je to 16ti ventil,ten chce točit.Žádné čtvrt plynu,plynový pedál podle potřeby,třeba i na doraz.

PS: Točivý moment je při 3500 otáčkách nejlepší.

2016-10-08 23:34:54

tazik_g_1600_16v: "Zrejme pri tech. 2 - 2,5 tisce otacek sepina ecotec druhou vacku a teprve tam zacina 16-ti ventilova technika fungovat a jinak jede motor na osm ventilu" tak tohle jsem ještě neslyšel (nečetl)

Jezdi normálně, podle toho jak potřebuješ, na nějaký rady od slečny, či nějakého borce co má navíc ještě nafťáka, se vys*er a budeš mít o starost méně. Litr navíc tě ve spotřebě stejně nevytrhne a místo soustředění se na plynový pedál, radši koukej před sebe na cestu a poslouchej motor, protože ten ti nejlíp řekne, co se mu líbí a co už ne.

Po městě ti to stejně bude žrát deset na sto a mimo město normální jízdou kolem sedmi tak jako tak.

Venca49  
Václav
2016-10-08 23:37:13

ondra01: Přesně tak,jen jsem nechtěl být tak napřímenej

2016-10-08 23:44:04

No ja koukam pred sebe ale taky si stiham i vsimat kde mam nohu a jak mam seslapnuty plyn proto vim ze ho mam seslaply tak na ctvrt chodu pedalu a podle potreby teprve lehce akceleruju. Co se tyka tvrzeni to sepnuti druhe vacky tak aspon podle pocitu mam mineni ze auto do urcitych otacek pouziva pouze osm ventilu,to jest jednu vacku a druhou sepne az od vyssich otacek az jde do tahu. Proste nejak podobny princip jako kdyz u skodovky sepla druha komora karburatoru az podle sily podtlaku a nebo tak jak funguje vtec u hondy kdyz prijde tusim ze 4,5 tisice otacek tak sepne vtiicku druha vacka.Jinak nazor jazdi na tritisice otacek, neni to moc? Navim teda jak to funguje ale pasmo otacek na spotrebu by melo byt u vsech motoru aspon teda benzinovych v rozmezi 2-3 tisic otacek a ja motor tocim max do 2,5 tisice, do kopce samozrejme vic v rozmezi od 3 do cca 4 tisic otacek.

Venca49  
Václav
2016-10-09 00:05:49

tazik_g_1600_16v: Nezlob se na mne,ale řešíš tady spotřebu,že je stejná na různá paliva,řešíš polohu nohy,otáčky motoru,rady slečny,zapojování vaček a spostu ostatního,ale pořád nevíme,kolik Ti to vlastně bere.To je důležitý údaj.

2016-10-09 00:09:15

Spotrebu tezko zmerim na cislo,ale rekl bych ze tak kolem deviti,desiti,presne fakt nevim nejmin jsem se dostal na sest litru na sto kilometru ale to jsem jel stylem 40-45 ve meste a mimo mesto 50-60.

A technicak uvadi spotrebu tusim ze 7-8 na sto kilometru. Proto mi to nesedi.

Venca49  
Václav
2016-10-09 00:11:16

tazik_g_1600_16v: Tak to pak nemá cenu něco řešit.

2016-10-09 00:11:34

tazik_g_1600_16v: Ty by si se potřeboval svézt s automatem... . Mám doma ještě starou E36 s 1,6i motorem, taky nějak tak 75kW a ten automat řadí při běžné jízdě až mezi 3-3,5t.ot. Když jen trošku chceš jet, tak běžně i přes 4tis.ot. a když mu dáš kick down, tak řadí až v omezovači. Takhle je to nastavené výrobcem a tomu motoru to nevadí. Režim sport ani nepoužívám, protože to řadí skoro u 5t otáček každou rychlost. Spotřeba je skoro stejná, s rozdílem litru na sto maximálně, ať jedeš jak jedeš.

Když ten motor budeš podtáčet, tak ho časem zasviníš akorát od karbonu a nepojede už vůbec.

K údaji v techničáku si přidej litr navíc a seš na normální běžné spotřebě, to co tam totiž píšou, je laboratoř a nemá to nic s běžným provozem auta společného. To platí u každého auta.

2016-10-09 04:37:58

Takze mi to tedy panove nedal a na popud vaska jsem teda nastartoval, kopl do vrtule a jel. Po ceste jsem zastavoval pouze jednou protoze jsem potreboval nutne na wc a napit se.Cestu jsem absolvoval na letnich pneumatikach, venku byla teplota v rozmezi cca 4,5 - 9 °C (jak kde), jel jsem za mokra a za deste jel jsem pre okresky ktere obsahovaly vyskove rozdily- to jest cesta vedla z kopce,do kopce, roviny i zatacky, pouzival jsem pri brzdeni i brzdeni motorem. Jel jsem sice vecer kdy neni provoz,ale mel jsem alespon na testovani klid. Jel jsem jak mimo obce, tak i pres obce, pres mesta, styl jizdy podle Vaska ,,16-ti ventily se musi tocit´´, to znamena mesta obce - 55Km/H na budiku (realnych 52 cca)= 2500 Ot./min , motor jsem pri prerazovani vytacel do 3000 ot./min. Ujel jsem vzdalenost lehce nad 100 km. pred jizdou jsem nuloval denni poctadlo tachometru na 0, rucicka paliva ukazovala presne 3/4 nadrze. Vysledek kolik jsem ujel a kolik mi zbylo v nadrzi paliva je v priloze ve fotce. Fotka je focena z polohy presne tam kde mam oci a co vidim ja z pohledu ridice a prestoze fotka lehce zkresluje tak pro upresneni lepsi je rucicka paliva tak cca 2mm od pulky nadrze smerem doprava ke 3/4 nadrze. nedokazu odhadnout kolik mi ubylo paliva od toho co jsem vyjel,ale reknete mi vas nazor na spotrebe ku vztahu k ujetym kilometrum a jestli je tim padem dobre tu ,,16-ti ventilovou 16-ti stovku tocit´´ jak psal vasek nebo netocit ji.

2016-10-09 07:40:49

tazik_g_1600_16v: Hlavne 3000ot. neznamena motor "tocit". Kdyz chces merit spotrebu, tak si najdi benzinku, jeden stojan, natankuj plnou, vyjezdi to treba do pulky a pak znova na tom samem stojanu to zopakuj aspon 3x. Jinak nema cenu se tim vubec zabejvat a neco zkoumat.

2016-10-09 09:53:59

tazik_g_1600_16v: no ventily snad jdou všechny stejně, to myslíš,že jich zpočátku 8 stojí?

2016-10-09 09:55:17

tazik_g_1600_16v: Jeden můj "starý" (72) a dobrý kamarád, (auto)konstruktér a motorář celý život říká, že motor auta se musí točit radostně, vesele. Pro motor (přesněji pro jeho klikové i následně převodové soustrojí) je daleko horší podtáčení než vytáčení. Představ si, že na bicyklu budeš stále jezdit jen na nejvyšší převod pomalými otáčkami klik (šlapek) - budeš udřený jak sviň a ještě k tomu vytaháš řetěz... Jak píšou kluci, je to o jakémsi řidičském citu/sluchu, který někdo má anebo nemá, podobně jako nadání k jiným věcem. Z někoho se zkrátka dobrý řidič, který dokáže motoru vyjít vstříc, nestane, ani kdyby se na hlavu stavěl, tak to prostě je, některé věci se nedají jen tak nabiflovat, život je (zaplaťpánbu) barevný a lidi taky. Někdo jezdí furt jak připos*anej, všecko sleduje, naslouchá, dělá si z toho těžkou hlavu a řeší zbytečnosti, řízení ho téměř otravuje, zatímco druhý si to prostě užívá, ale přitom dokáže registrovat sebemenší změny ve zvuku/projevu motoru a reagovat na ně. To není nějaké odsuzování či pohrdání, jen konstatování faktů.

Co se spotřeby týče, takovéto hokuspokusy jsou opravdu k ničemu - chceš-li mít aspoň trochu přehled, udělej to, jak píše Ondra, sledování ručičky palivoměru nech být.

2016-10-09 09:55:26

Nieeee, to naozaj chces merat spotrebu pohladom na rucicku po najazdeni 100 km. natankuj do plna, vynuluj pocitadlo, vyjazdi skoro celu nadrz, dotankuj do plna.. a uz mas lepsie udaje ako odhad z rucicky, dostanes kilometre co si najazdil medzi tankovanim a litrov kolko si na to minul. Kilometre delene litre je spotreba na kilometer a nasledne krat 100 je spotreba na 100km. Aspon trosku realny udaj. Ja sa tiez cudoval preco do zafiry nedali 6 rychlost ale tocim pri 130 km/hod 4300 otacok a neplacem nad spotrebou. Ak by som sa drzal pravidla ze netocit nad 3000 tak na 5 rychlosti viac ako 90 nemozem autom ist..

2016-10-09 10:03:15

tazik_g_1600_16v: spotřeba nejde měřit podle polohy ručky palivometu,je jen orientační chápes

tazik_g_1600_16v: jinak jak fungujú 16v a 8v motory snadno najdeš na netu ,nebo technické literatuře, to i proměnné vtec a ne si něco nechat nakukat kdejakym joudou

2016-10-09 13:37:10

Proc resim spotrebuju a odkazuju na rucicku? Mel jsem peugeota 306 1,4i jednobod. Jeho spotreba byla 5l na 100km. A to i ve meste kde jsem jezdival 50km/h na petku. proste jsem ji dokazal kocirovat tak ze jsem nesel nad 5l/ 100km jak ve meste tak na okreskach, kratke i dlouhe vzdalenosti. Pak jsem mel skodovku 125L ktera podle vsech jezdi za draho protoze je tam karburator a papiry udavali spotrebu 8l na 100km. Mojim jezdenim jsem se zase mesto, okresky, kratke dlouhe trasy dostal na spotrebu 5L/na 100km a to kazdy nechape jak je mozne ze jsem takhle s tim dokazal jezdit za levno a jkeste kdyz motor mel K.o krouzky. A vim ze ted mam sice 16-ti stovku s 16-ti ventily a ze za 5 rozhodne jezdit nebude, ale cekal bych spotrebu o neco nizsi nez papirovou nebo mojich vypozorovanych 9-10l na 100km. Navic kdyz 2-litr s klimou vectry B dokazal jezdit ,,lechtanim´´ za 6l/ 100km. Proto to resim protoze si myslim ze kdyz uz to auto ma tech 100 koni cca tak by se slo misto 10l na stovku dostat treba aspon na tech 6,5-7 litru na 100km. Proto se pidim po tom co delam blbe pri sviznejsi jizde nebo pri tzv jizde ,,starych dedecku svatecnich ridicu´´ ze mi to proste bere vic nez bych cekal.


Odpovědět

1  2  3