Fórum - Téma


X16XE kouří - pomůžou nový těsnění ventilů ?


Fórum Tigra X16XE kouří - pomůžou nový těsnění ventilů ?

Informace o modelu: Opel Tigra



2015-09-24 13:49:19

Zdravím,

chci se zeptat na vaše zkušenosti s výměnou těsnění ventilů u motoru X16XE

Je v Tigře, najeto cca 170 tis, kouří hlavně při popojíždění, to se občas udělá hrozná kouřová clona

Jak moc se na kompresích pozná, jestli to teče i přes kroužky? To by pak nemělo cenu, to ani rozdělávat

ps:

Beru to jako zábavu na dlouhý zimní večery s nákladama pár stokorun

2015-09-24 18:28:19

miyuki: Při měření komprese se to pozná a u tohoto typu motoru je to i dost pravděpodobné, netěsnost ventilových gufer by při zahřátém motoru kouření způsobovala jen minimálně. Jaký je v motoru olej a kolik jej motor spotřebovává...?

2015-09-25 08:46:11

Olej levny 10w40, spotreba tak 1l 500km, teda kdyz tam olej je

Jeden cas se s nim jezdilo s hodne malo olejem, protoze jeste nesvitila kontrolka ... Hrozne mlatily hydrostely, po naliti oleje ale jinak bezi hezky, az na ten kour

2015-09-25 09:10:52

miyuki: Olej je v pořádku, spotřeba už tolik nee a osobně pochybuju, že by byla na vině jen ventilová gufera... Opravdu změřit kompresní tlaky, hodnoty by se měly pohybovat v rozmezí 12-15 bar, přičemž jednotlivé válce by se neměly vzájemně lišit o víc jak 1 bar. U tohoto typu motoru s větším nájezdem nebývá pokles tlaků na pístních kroužcích nic neobvyklého...

2015-09-25 12:14:03

Takze s blbejma tlakama radsi zkusit sehnat zachovalej motor? Da se to vlastne?

 p.s.
Pavel
2015-09-25 12:48:38

Pokud si to chceš nechat tak bych udělal gumičky na ventilech a dal nový pístní kroužky nebude to sice zábava za pár stokorun zato by to ale mohlo zas nákou chvíli jezdit

Osobně bych se vozu zbavil neb to vypadá na slušnou kasičku

2015-10-06 20:40:52

1.6 v Tigi je pověstná Tím, že dost žere olej...

Tlak má být tuším kolem 14 barů,

motor na Tigru seženeš na http://forum.opel-tigra.cz

2015-12-09 17:24:13

Jdu trošku s křížkem po funuse

Kompresni poměr u Tigry je 10.5:1

2015-12-09 17:49:35

fíla: Kompresní poměr ale nemá s kompresními tlaky vůbec nic společného...

2015-12-09 18:11:56

colommbo: aspoň jsem to zkusil ale

2015-12-09 18:14:09

fíla: Však se nic neděje a snaha se cení, jen jsem považoval za správné uvést to na pravou míru...

P.S. Ale servisní poradce by to měl vědět, promiň...

2015-12-09 18:49:46

colommbo: Tak už jsem chytřejší :) Kompresní tlaky se dají vypočítat podle vzorce a tím pádem porovnat naměřený hodnoty s tím, co by to mělo mít.

Ek=(Vk + Vz)/Vk

Vk je objem kompresního prostoru

Vz je zdvihový objem

Tak nemůže člověk vedět vše hned a tohle neni zrovna uplně standartní věc ke každodennímu řešení


Odpovědět