Fórum - Téma


Vysoká teplota


Fórum Omega B Vysoká teplota

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2015-08-09 18:43:05

Zdravím...mám problém s přehříváním motoru.

Teplota vody na 100 a víc.

Jde nějak poznat a vyzkoušet vadný termostat,nebo musím do servisu?

Ještě mi počítač napsal engine oil a oleje je dost??Může to být prasklé těsnění pod hlavou??

Vody v nádobce neubylo a ani mi nepřipadá mastná...Co vy na to???

Motor 2.0 xev 16 ventil benál....

Dík za jakoukoli radu...

2015-08-09 19:05:51

rtep: Pokud se ti na obrazovce palubního počítače objeví hláška "Check oil level", znamená to, že hladina oleje v motoru poklesla pod úroveň hlídanou čidlem hladiny oleje a ŘJ po tobě chce, abys množství oleje zkontroloval, popř. trochu dolil. Na olejové měrce v tu chvíli může být klidně ještě nad spodní ryskou. Pokud olej nedoliješ, bude se ti hláška zobrazovat opakovaně.

Skutečnou teplotu chladící kapaliny lze zjistit diagnostikou. Osobně se domnívám, že měl-li bys vadný termostat, motor bys v těchto vedrech už uvařil. Chladič je horký (resp. horní i spodní hadice)...?

2015-08-09 19:41:04

minulý týden tohle řešil kolega z práce na stejném motoru, ve finále zjistil křivou hlavu, poškozené těsnění, zabordelované sání, svíčky i písty....

tu teplotu řešil nejdřív termostatem, průplachem chladiče + vapkou zvenku (žebra), čidlem teploty a pak i vodní pumpou....

teď má hlavu po generálce, nové těsnění a klid od teploty

2015-08-09 19:57:30

zdenda: Jen tak v duchu uvažuju, co všecko musí člověk s autem "udělat", aby dosáhl toho, o čem píšeš v první větě, kamaráde...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-10 10:54:02

colommbo: No co by, dával tomu pěkně na prde.

Akumulace tepla je také nezanedbatelný jev, uhřátí po vypnutí motoru umí věci.... A proto po zastavení NIKDY nevypínám motor pokud běží sahary chladiče..... Teprve až po dochlazení na nižší teplotu, kdy se sahary zastaví..... cca 90°C

2015-08-10 15:25:58

colommbo: ani přesně nevím, přeptám se...já měl dovolenou když to dával do kupy...vím jen, že to už takto koupil, pořád si stěžoval na teplotu, spotřebu i únik oleje

co vím, je tu i registrovaný, něco už řešil s Michalem - Kopejdou , tak je i možné, že něco z toho řešil i tady na klubu

2015-08-11 00:53:49

Děkuju za vaše rady a názory,toto se mi stalo předevčírem bez jakýchkoli příznaků,,tak jsem hned napsal.

No ale dnes sednu a jedu a autko zase v poho,teplota 93 , olej nepíše nic..........všechny náplně jak maj být ???

Tak nevím co to znamenalo...každopádně ještě jednou děkuji za rady ..

vlastta  
vlastimil
2015-08-11 09:01:29

......me treba PC psalo "engine oil level" a oleje podle merky bylo dost.co si ale pamatuju mel sem akorat pred vymenou,tak me napadlo jestli to neni treba jen nejake upozorneni/pripomenuti........

2015-08-11 09:06:31

@ Kopejda:

Dovolim si nesouhlasit. V tomhle vedru tomu clovek ani "na prdel" davat nemusi, staci kolona/dalnice a zapnuta klima ... a chladic plny much a jineho bordelu. O vikendu jsem si dal tu praci a vyndal sahary klimy. Co bylo za nima, me docela prekvapilo.

2015-08-11 11:02:03

vlastta: tahle hlaska se docela bezne objevi treba pri jizde delsi dobu po dalnici, nebo v mirnem dlouhem kopci a oleje muze byt klidne az po horni rysku... Je to jen o zkontrolovani hladiny, nic vic

2015-08-11 23:24:14

kopejda: Přesně tak. Koupil jsem Omču, měla problém s přehříváním... Díky tomu pokroucené víko hlavy válců, odtud únik oleje. A na co jsem záhy nepřišel? Byl nefunkční termospínač ventilátoru, co jsem jej vyměnil, není žádný problém. Taky nechávám zapnutý motor, pokud sahara chladí. Dovedu si představit, že díky přehřívání by se časem pokroutila samotná hlava a to by teprve byl problém.

2015-08-12 11:18:26

vicomt: Nevím, jak u čtyřhrnků, ale benzínové šestihrnky mají v chladícím okruhu zapojena ještě dvě pomocná elektrická čerpadla (jedno na podběhu pod expanzkou a druhé u chladiče) na zajištění alespoň nějaké dodatečné cirkulace - předpokládám, že motorky fungují v případě, že po vypnutí motoru zůstane běžet ventilátor chladiče...

vlastta  
vlastimil
2015-08-12 11:28:37

colommbo: ted si to tak nejak nedovedu predstavit ale pokud u 2litra nejake pomocne cerpadlo je (a ja myslim ze neni) tak bude jen 1 (pod expanzkou).spis ale mam dojem ze je tam jen 3cestny ventil

2015-08-12 19:10:01

Možna budu za trubku ale zkusim taky něco přidat o me teplotě....stalo se mi na dalnici při 90 tce že mi teplota vystoupala nad 100 skoro k červenýmu...a po chvilku padla na 95...asi ty vedra a zapnutá klima přece jen davaj víc zabrat....je slyšet jak ventilator sepne ....a když je okruh tlakovej tak je bod varu vejš? vim že píšu trochu kostrbatě

2015-08-12 19:16:28

čeza: Máš pravdu, Petře Trubko! Proto je systém přetlakový, aby se kapalina nevařila už při 100°C ale až někde kolem 115°C.

2015-08-12 19:22:19

colommbo: Děkuju.... uklidnil si mě ale nervozní jsem když ta ručička vyleze nehezky nahoru a hned vidim jak mi vyletí kapota a bílej oblak

2015-08-15 11:55:37

colommbo: Jsem někde četl, že ty motorky za ty roky už v mnoha autech nefungujou... vadí to něčěmu? Mi se sahary zapínají téměř pořád i v zimě když třeba parkuju a seru se z hlubokým sněhem. Teplota na budíku mi nikdy nepřekročila 95°C

2015-08-15 12:10:22

sádelňák: Dle mého názoru to ničemu nevadí. Jen po příjezdu, je-li z důvodu ohřátí motoru sepnutý ventilátor chladiče, bude nutné nechat motor na volnoběh běžet, dokud ventilátor nevypne, a pak teprve vypnout motor. Jak jsem už psal, žiju v představě, že ty motorky fungují v případě vypnutí zahřátého motoru při sepnutém ventilátoru, aby zabezpečily jakýstakýs oběh náplně při dochlazování (když nepracuje vodní pumpa.)

2015-09-05 15:38:53

tak treba ja mam 2.5 td a jakmile se mi teplota dostane lehce pres devadesat tak se sepne vetrak kterej sice vubec neslysim a klesne to asi o 15 stupnu a pak se to zase pomalu zveda,ale v tom okamziku hucim jak blazen,jako stara Audina2.5 tdi.Tim me napada jestli vic otacek mam vliv na rychlost toho vetraku ze cim vic tocim tim toi i vic huci kdyz chladim.Nevim jak to popsat:D

2015-09-05 15:53:40

kralik.23: Ano. U naftových šestihrnků je vrtule ventilátoru chladiče spínaná viskospojkou a tedy tvůj dojem, že s vyššími otáčkami motoru se točí rychleji (a víc je slyšet) i vrtule větráku, je naprosto správný.


Odpovědět

1  2