Fórum - Téma


Vysoká spotřeba paliva


Fórum Astra F Vysoká spotřeba paliva

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1998 Astra F 1.6

5 fotek  |  6 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 5200 ot./min. Točivý moment: 128 Nm (94 ft/lb) při 2800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X16SZR.

Auto jsem dostal zadarmo, ale musím zamakat na vzhledu (koroze).



2015-10-13 00:01:11

Ahoj lidi mám problém s vyšší spotřebou paliva. Zkoušel jsem odpojit lambda sondu a žádný změny. Aktuální spotřeba je 11 až 13l.

Lambda sonda je jednodrát. Volnoběžný otáčky +/- 1100ot. /min. Už si nevím rady. Budu rád za každou radu.

Motor: x16szr

1. Kontrolka závady nesvítí.

2. Výfuk je v pořádku.

3. Vzduchový filtr nový,

4. Svíčky jsem dal nový.

5. Motor se nepřehřívá a teplota kolem 90°C.

6. Nová Nádrž.

7. Kola Gislaved 175/70 r14.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-13 07:20:14

gallen: Ty otáčky volnoběhu jsou i při ohřátém motoru tak vysoké??

2015-10-13 07:37:56

kopejda: Otáčky na volnoběh jsou od 900 do těch 1100.

2015-10-13 10:09:34

A co šktrící klapka? bývá zadělaná od oleje, tak je potřeba jí občas vyčistit a taky bych vyměnil palivový filtr. Na ten se často zapomíná, resp. neřeší protože není na očích někde kolem motoru...

K těm otáčkám... kolem 1100 ot to točí za studena po nastartování, po zahřátí by tak vysoko lítat neměly. Napadá mě čidlo vačky, ale ostaní mě možná opraví...

díval si se na EGR/ AGR ventil? mě se otáčky pohybovaly jako tobě než jsem ho vyčistil, ale to si nejsem 100% jistej jestli bylo ventilem...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-13 10:43:31

gallen: Tak začni tím, že sundáš sání z klapky a koukneš na těsnění vstřikovače, jestli tam nevalí benzín navíc. Jde o jednobodové vstřikování a domek s klapkou a vstřikem sedí na sání a povenku se tváří jako karburátor.... Vstřikovač je uprostřed nasazený v těle klapky na gumových o kroužcích. Za ta léta budou ztvrdlá a může jimi protékat benzín navíc do motoru a zvyšovat otáčky uměle. Další varianta je zaseklý regulátor volnoběhu, ten je po levé straně. Je to váleček s hrotem který škrtí vzduchový kanál (obtok klapky). A EGR je hned mezi motorem a klapkou na sání....

http://www.club-opel.com/...full/10750_x16szr-egr.jpg

Na obrázku níže je rozklad dílů a na druhém v kroužku reg. volnoběhu, se šipkou samotný vstřik a egr je zaslepen a odstreněn.

2015-11-22 09:44:21

Dobrý den, tak jsem udělal pár výměn. Vyměnil jsem nádrž za novou, vyměnena lamda sonda, zeslepen egr, vzduchový filtr taky vyměněn. Spotřeba se snížila na 10 až 11.5L ve městě. Je možný že by ten vstřik byl špatnej a místo toho aby vstřikoval tak jenom rozkapává benzín to mi řekli v servisu.


Odpovědět