Fórum - Téma


Vysoká spotreba nafty


Fórum Vectra B Vysoká spotreba nafty

Informace o modelu: Opel Vectra B



2016-02-07 11:56:49

Zdravim všetkych

Chcel by som sa opýtat v čom može byť problém ak na 2,2 Dti mam spotrebu 9 litrov.Pneu sú 225/45 R17, samozrejme zimné. Štarty auta su take "ťažké" chyti to az ked to par krat pretočí, niekedy aj 5-6 sekund. Auto stoji v garazi kde je vzdy nad nulou. co sa tyka štylu jazdy tak po meste jazdim malo vacsinou dlhsie trasy mimo mesta alebo dialnica. Na 40 kilometrovom useku mi viditelne indikator paliva klesol o 4-5 litrov

2016-02-07 12:05:01

jahosvk: Zdravím,

nepřijde až tak velká spotřeba, vzhledem k počasí. Spíše bych se zaměřil, proč tak "dlouho" točí, jak jsou na tom žhavící svíčky, akumulátor av neposlední řadě stav startéru. Na jeho dobré kondici hodně záleží

jahosvk: Šíře a profil kol udělá také své.

2016-02-07 13:05:35

Prvně bych začal u pneumatik, protože v tomhle rozměru a ještě zimní, jsou na béčko už vcelku dost velké. Zimní rozměry pneu a kol jsou ideální "jen" 195/65 R15 Pak bude rozdíl ve spotřebě minimálně o litr, možná i litr a půl menší.

2016-02-07 13:52:28

Nechcelo sa mi veriť že pneu by spravili takú spotrebu. Pravda je že auto dlho nemám. S takými gumami som to už kupoval. Vela krát som čítal že ľudia jazdia do 7 litrov max co si myslím, že je adekvátna spotreba na vek a objem auta.

Čo sa týka štartovania tak akumulátor je nový má asi 3 mesiace, žhaviče údajne menené a čerpadlo po repase ( len elektronika )

na šoférovej strane na zadnej náprave je brzdič (strmen) nefunkčný-zablokovaný. Buduci tyžden sa to bude meniť. Mohlo by spôsobovať aj to zvýšenu spotrebu ?. Kedže koleso je stále trochu "pribrzďované"

2016-02-07 15:01:47

jahosvk: Ano, je-li jedno z kol stále byť jemně přibrzděné, na spotřebu to vliv má. Narozdíl od pneumatik - domnívám se, že u auta se 125k motorem nebude jejich vliv takový, aby zvedly spotřebu o dva litry (nejsou-li podhuštěné) - aspoň u své Omči mám zkušenost, že s gumami 195, 205 i 225 jsem jezdil +- se stále stejnou spotřebou (s benzínovým motorem.)

2016-02-07 15:10:11

jahosvk: Tak vidíš pneumatikami to nebude, když to tvrdí Colommbo, ten když něco řekne tak to tak je, ale já stím nesouhlasím a stojím si za tím co jsem ti napsal výše! Jěště ten startér, aby byl výborný a pak s ním ta nová baterie musi otočit a hned chytit. Diesel potřebuje pořádný otočení.

2016-02-07 15:27:19

rendys: Nepíšu, že něco tak je (či není), Rendo, napsal jsem svůj názor na základě svých zkušeností. Zakopaný pes zvyšující spotřebu o dva litry bude, s ohledem na udávaný režim jízdy, s vysokou pravděpodobností někde jinde. Jinak s nutností správné funkce starteru máš pravdu, naftový motor potřebuje při startu pořádný "kopanec" k co nejrychlejšímu dosažení optimální komprese pro vznícení směsi ve válcích, to není benzín, který chytne, až se mu zachce...

2016-02-07 15:43:14

Zaujímavé je, že len prvotný štart je ťažký. Akonáhle prejdem nejakú vzdialenosť napr. do obchodu a potom štartujem znovu, chytí to krásne na "brnk". Ak by bol vadný štartér tak by pravdepodobne boli všetky štarty rovnako ťažké.

Každopádne čo sa týka spotreby vymení sa ten strmeň a budem sledovať spotrebu, samozrejme aj tie tlaky v pneu pozriem lebo som ich ešte nekontroloval. Diki za tip nejako ma to netrklo pozrieť tlaky.

2016-02-07 15:55:15

jahosvk: Prvotní start je nejtěžší, protože je motor studený a proto je první otočení startéru tak důležité, jakmile ujedeš krátkou vzdálenost, tak už je vše v pohybu a pak jsou ty starty jak říkáš na brnk. Ty kola bych viděl ideálně max. 205/60R16. Pak trpí celá náprava čepy uložení a další drobnosti, vše se rychleji opotřebí a unaví.

2016-02-07 16:07:19

Mal som v mobile video ohladne toho startu.

2,2 dti cold start -1° problem?

Startovanie pri -1°.

2016-02-07 16:27:15

jahosvk: opravdu mi přijde to otočení startérem vlažné, vyndat vyčistit a zkontrolovat uhlíky a kotvu!

2016-02-07 16:32:16

Diki moc za radu. Vedel by si mi povedať cca orientačne ako sa pohybuje cena za repas tychto veci ?

2016-02-07 16:34:41

jahosvk: Tak to netuším, ale šikovný mechanik to zvládne sám. Uhlíky nejsou drahá záležitost a k vyčištění je potřeba kompresor vyfoukat a čistič na brzdy ve spreji.

2016-02-07 17:33:31

colommbo: Vsadím se, že ta spotřeba dolu poletí minimálně o litr. To auto váží o půl tuny méně než omega a tam to je pak znát víc. U céčka rozdíl tolik nepozoruji také, ale u béčka, kde jsem jezdil na letních 215/45R17 a zimních 195/65R15 byl rozdíl skoro dva litry. U nafty to bude možná o trochu méně, ale minimálně litr na sto bude k neprospěchu. Další věc jsou samotné ráfky, kdy hliníkové bývají dost často mnohonásobně těžší než plechové, nebo i jiné hliníkové.

2016-02-07 17:45:20

ondra01:

2016-02-08 09:00:00

A kolik foukáš gumy?

2016-02-08 10:33:57

2,4 - 2,5


Odpovědět