Fórum - Téma


Vysoká spotřeba benzínu


Fórum Vectra B Vysoká spotřeba benzínu

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2016-03-28 09:31:24

Ahoj,pře nedávnem mi nastal z ničeho nic problém z ničeho nic s vysokou spotřebou benzínu-na volnoběh to bere necelých 11 l a průměrná spotřeba je okolo 25 litrů/100 km,po městě to ukazuje skoro 40 l a při normální jízdě tak 15 l,jinak výkon a jízdní vlastnosti jsou stejné jako před tímto problémem,do motoru a ani nikam jsem nija nezasahoval co Vectru mám .Je to 1.8 16 r.v.98 (X18XE).děkuji za rady

2016-03-28 10:02:45

A blbne pouze pal.pc, nebo je ta spotreba i v realu podle tankovani.

2016-03-28 10:12:42

Pal.PC funguje jak má a podle tankování to i vychází ta průměrná spotřeba na 15 L /100..

2016-03-28 11:22:44

A neteče někde benzín?

2016-03-28 11:27:24

PROXIMO- tohle se děje když jede motor v nouzovém režimu.. Takže diagnostika..

2016-03-28 16:05:38

Tak to mám to samý, jen ještě tak 2l oleje na 1000km a při stání na místě s ohratym motorem to šedivě kouří....

2016-03-28 16:37:56

jakubxfaltus: být tebou, zvolím nejlevnější detekci problému - 1) nech změřit kompresi na všech válcích, pokud budou v pořádku pístní kroužky a tudy ti to olej nebere! 2) nech vyměnit všechna těsnění dříků ventilů, od té doby mi přestala brát olej!

měl jsem jich šest vypadlých z uložení, kde mají být, všechny byly ztvrdlé a chyběli na nich pružinky, které mají zajistit těsnost a v poslední řadě, byly tak ztvrdlé, že nemohli těsnit

2016-03-28 17:19:36

rendys: Do motoru Omči dolévám olej, co ji mám (sedm let), v manuálu k vozu píšou spotřeba oleje 0,6L/1000km. Začal jsem taky pomalu uvažovat o výměně gufer (ale nechce se mi do toho, když si představím tu drbačku se sundáním hlav - tedy sám bych to nedělal, mám na to lidi. ) Konzultoval jsem to se čtyřmi velmi dobrými a zkušenými mekániky (kamarády) a všichni (jednotlivě) mě upozornili na jednu věc: výměna gufer pomoci může, ale, bohužel, taky nemusí - i za předpokladu, že kompresní tlaky motoru budou (a podle všeho to vypadá, že jsou) zcela v pořádku, mohou být v háji ještě stírací kroužky... Takže na to zatím co...? Takže na to zatím...

Pokud ti výměna ventilových gufer pomohla, tož jedině dobře.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-28 17:29:50

proximo: Nechat zkontrolovat diagnostikou stav senzorů, hlavně teplotních, skoro to vypadá, že úplně odešel senzor teploty motoru a vše visí v -40°C.......

2016-03-28 17:31:53

colommbo: Jiří, mi dva už jsme se o tom bavili, znám tvůj postoj! Můj mechanik to dělal bez sundání hlavy, heeeéééč. Máš pravdu, že ty stírací kroužky nikdo neodhalí, ale pozooor, ten můj mechanik řekl, že pokud jsou kompresní tlaky v pořádku, je slušná pravděpodobnost, že jsou kroužky v pořádku! Proto jsem kolegovi psal, bod 1) zjistit tlaky, zda jsou v toleranci, včetně odchylek mezi sebou

Já od té doby nedolívám olej a z výfuku mi nesmrdí spálený olej. Navíc jsem si koupil přípravek na čištění výfukového systému OXICAT, který jsem aplikoval a chci dojet na emise a zkusit, jestli se něco změnilo. Při posledním měření jsem ofiko neprošel a mám vytisknutý výsledek s hodnotami. Jak budu mít čas tak tam sjedu na kontrolní měření.

2016-03-28 17:35:41

rendys: Právě s ohledem na to, že dolévám olej, používám Oxicat od ProTec tak dvakrát ročně taky. A kdyby mi výměnu gufer udělal někdo bez demontáže hlav, tož bych do toho šel, Rendo.

P.S. Asi...

2016-03-28 17:54:08

to je dobrá p**ačka ale lze to ale nedělal by ch to

2016-03-28 17:56:27

nutí tě snad někdo? já jsem s opravou spokojený

2016-03-28 18:01:53

Snad to bude jen nějaké čidlo, mnohdy mi totiž říkali, že když vyměnili guferka, propustilo jim to pak spodem přes kroužky, jinak řečeno doporučovali vyměnit i gufera i kroužky...

Možná že to říkali kvůli výdělku....

2016-03-28 18:12:42

p.somik: Dle mého soudu to není otázka tlaku oleje a tedy aby po výměně ventilových gufer "to pak propustilo spodem přes kroužky" se mi jeví jako hloupost. Nejsem mekánik, ale skoro bych tipoval, že poslední věta je správně...

2016-03-28 18:22:45

Taky netvrdím, že je to pravda, snad to nějaký mechanik vyvrátí, nebo potvrdí

2016-03-28 18:36:52

p.somik: proboha jaký tlak by to propustilo dolů, to je nesmysl jen chce vydělat jde o to že vačky jsou mazané a rozstřikem se dostane olej i na dříky ventilů a proto je tam to těsnění dříků ventilů, aby to nežralo olej, to je můj názor

2016-03-28 18:49:59

No, odpověď byla, že když byly vyměněny jen guferka, papalo to olej přes pístní kroužky-vlivem vyššího tlaku a většinou zakarbonizovaných kroužků začaly více propouštět.

Pravda je, že jsem nedávno pročítal faktury k Merivě, (od předchozích majitelů) co má žena, a na jedné je napsáno, že zvýšená spotřeba oleje zapříčiněna karbonizací pístních kroužků, doporučení zkrátit výměnu oleje na max 15.000 km, proto když už sundám hlavu, rovnou vyměním i gufera i kroužky při jedné práci.

Ale určitě netvrdím, že je to vždy na 100% nutné... jistou logiku to má.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-28 19:03:02

p.somik: Také to vidím jako blbost, vnitřek válce je pouze ostříkáván olejem a k setření dojde při pohybu pístu z horní do dolní úvratě. Věc se děje v podstatě bez tlaku a výměna "gufírek" ventilových dříků na toto nemá rozhodně žádný vliv......

Vliv na správnou funkci stíracího kroužku má čistota odtokových kanálků v pístu. A čistota je opět závislá na včasné výměně motorového oleje.....

2016-03-28 19:16:02

A stylu ježdění...


Odpovědět

1  2