Fórum - Téma


Vysoká kouřivost při studeném startu


Fórum Frontera Vysoká kouřivost při studeném startu

Informace o modelu: Opel Frontera

Diskuze o vozidlu

2000 Frontera B 2.2

9 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 196 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový, X22DTH.



2016-10-02 22:08:22

Zdar

Prosím o radu mám Fronteru 2.2DTi 85kW,při studeném startu kouří jak zanešený kamna ze začátku černý kouř(smrdí asi po nespálené naftě,ale kdo ví,nemám s čím srovnat)potom jde kouř přes modro šedý až do šedo bílého a to dokud se nezahřeje motor tak na 85-90°.Hůř startuje,musím déle žhavit(někdo předělal původní žhavení na tlačítko bokem,takže nemám přehled jak to žhaví )po nastartování a cca 5ti minutách provozu už jde nastartovat pěkně,ale pořád hodně kouří a smrdí(a to i po ohřátí na 85°).

Díval jsem se na turbo,a má vůli nahoru dolu,(v hadici na přívodu je od oleje).Je možné že by to mohlo dělat???Pokud jsem založil stejné téma tak se omlouvám ,ale nemohl jsem shodný dotaz dohledat.

2016-10-03 06:18:16

Modro bily kour je spatne vypada to na turbo,to by ale nemelo vliv na startovani. Kolik mas najeto?

Ori
Jura
2016-10-03 16:23:46

Zdravim, mam podobny problem na Z19DTH.. po delsim stani pri studenem startu docela dymi bilomodry kour. a smrdi spaleny olej .zkousel sem vlezt pod auto pri startu pri vymene oleje, a dymi to i nekde skrze turbo. ..co to muze zpusobovat..??? mam dpf(asi jeste puvodni 198.000) vypaluje pravidelne co 800km

2016-10-03 17:06:06

ori: Na 99% gufera ventilových dříků...

2016-10-03 20:55:11

jirkaxmv6: Podle tachometru asi 150000 ,ale tam kde jsem to koupil byli pěkně mazaný tak kdo ví.Je možné že by ty starty dělal třeba přicpanej palivovej filtr????

Ori
Jura
2016-10-09 08:57:28

colommbo: Olej mi ale nejak neubyva, dymi to jen par sekund po startu.

Asi se musi sundat viko a rozebrat ventily? Hori moc oprava? Pri vymene sani sem videl jak je zevnitr zasrane i map senzor sem uz parkrat cistil a byl vzdy oblepeny tomu asi ten olej pomaha.

2016-10-09 10:24:32

ori: S (ne)ubýváním oleje u naftových motorů to může být trošku ošemetné... Už jsem tu o tom několikrát psal - u každého motoru do olejové náplně proniká i část nespáleného paliva, v případě benzínového motoru se naprostá část opět dokáže odpařit, zatímco u naftových motorů veškeré palivo v oleji zůstává (teplota odpařování nafty je vyšší než pracovní teplota oleje), proto může hladina oleje zůstávat relativně stále stejná, přestože motor olej částečně spotřebovává (což dělá každý motor), někdy hladina oleje dokonce pomaličku stoupá a to je ještě horší. Nafta olej ředí a degraduje jeho mazací schopnosti.

Při výměně ventilových gufer jsou vpodstatě toliko dvě cesty - buď demontovat hlavu válců, výměnu udělat na ponku a spolu s ní většinou i celou kontrolu a generálku hlavy. Druhou cestou je výměna gufer na motoru bez demontáže hlavy, musí se samosebou sundat víko, odkrytovat a rozhodit rozvody a sundat vačkové hřídele. Tenhle postup zvládne mekánik-kouzelník, který si na to troufá a musí mít potřebné přípravky, i tak je to dost velká crcačka a nikomu se do toho logicky nechce... Třetí cestou je vykašlat se na to a jen olej hlídat a popř. dolívat, otázkou zůstává, co na to emise před TK. Že bylo sání zas*ané jak jetel, může být spíš vinou EGR ventilu anebo systému odvětrání klikové skříně.

Ori
Jura
2016-10-09 11:13:55

colommbo: No asi stim teda pockam az bude vic dukatu v kapse. A hlavu dolu a rovnou vse zkontrolovat.

Technickou sem prosel v lete bez problemu a to i s jeste nevymenenyma klapkama sani ktere byly sekle.

Je ale pravda ze to odvetrani klikovky sem nechal cistit v servise jak menily klapky. Pak sem jim to vracel protoze to z te nadobky fucelo tak to nejak utesnily. Ale furt se tobzasira i na spojich hadic.

Egr sem cistil 2x a moc zasrany nebyl a hlavne suche saze. Jinde je to mastne.

Spis mam strach o Dpf jak se stim olejem vyporada. Vypaluje zatim pravidelne ale budu mit najeto 200.000 a asi je tam jeste puvodni tak cekam kdy mu vyskoci chyba. Jezdim ale trasy min .40 km malokdy kratsi.

2016-10-09 11:21:23

ori: Samosebou, že případná spotřeba oleje filtru pevných částic nepřidává, ale dokud to funguje, tož zaplaťpánbu za to. Tvrdí se, že životnost DPF je zhruba kolem 150tis.km.


Odpovědět