Fórum - Téma


Vypouštěcí šroub oleje z motoru 2.5td


Fórum Omega B Vypouštěcí šroub oleje z motoru 2.5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-03-22 16:42:06

Cyril: Odchytni prvního (nejlépe známého) soustružníka, dej mu do ruky závitník, kterým se bude závit řezat a řekni mu, že chceš vodítko s rovnou dosedací plochou kolmou k ose závitníku. Tedy laicky špalík, KOLMO uříznutý (upíchnutý na soustruhu) a s dírou PŘESNĚ pro závitník. Tento špalík se potom přiloží (silou přidrží) na plochu vany v místě otvoru a závitník se takto navede (přibližně - na minuty /úhlová míra/ to samozřejmě nebude) kolmo do tohoto otvoru a následně se vytvoří závit. Bože, co to tam máte za "mechaniky". Na takovou banalitu není potřeba VŠ. Spíše bych řekl, že se jim nechce.

EDIT: Materiál vodítka libovolný pevný obrobitelný plast (např. silon je dobře dostupný), hliník, ocel (už zbytečně pevný materiál)

2013-03-22 16:47:20

Cyril: Jenom se pro jistotu optám: Je ten výpustný otvor odspod na vaně a volně přístupný? Tak si to pamatuju u svého TD vozíku. Pokud ano, co by změnilo sundání vany? Potom bez přípravku udělají závit kolmo? Jak? Nechal bych si to vysvětlit.

2013-03-22 16:52:08

Rob2: Vysvětlení je naprosto jednoduchý, Robe - na proříznutí závitu nemají oceňovací kolonku a nevědí, kolik si za to říct, notabéne proč by zákazník-kulturista nezaplatil taky demontáž a montáž olejové vany, že...?

2013-03-22 17:08:49

Colommbo: Aha! A já bloud to bral technicky! Co mne to vůbec napadlo?!

2013-03-22 17:27:37

Rob2: Musíš se ještě hodně učit...

2013-03-22 18:09:06

Pan Cyril je vůl a smolař který to musí zaplatit a proč protože je blb který to podělal.Zejtra sundám vanu a někam to odnesu,co mě zbejvá.Chybama se člavěk učí.

2013-03-22 18:20:11

čauves jednou se nám tohle přihodilo na fabii tak jsme šroub dotáhli co to jde a kolem něj namazaly takovou dvousložkovou sračku která držela jak bejk. no a jezdilo se do další výměny. pak se sundala vana vrazila vložka a vyřízl novej závit. ale je to prasárna

2013-03-22 18:27:23

cyril: Mno, sundání vany nebude, bohužel, až zas tak jednoduchý, příteli... http://www.club-opel.com/...vymena-olejove-vany-44443 - m.j. demontovat přední výfukové potrubí, na obou stranách vyšroubovat uložení motoru, celý motor přizvednout o cca 2cm, abys vanu vytáhl...

2013-03-22 18:42:36

cyril: Chlape, sebekritika je sice pozitivní vlastnost, ale nic se nemá přehánět. Každý děláme v nějakém oboru, kterému zase jiní nerozumí, a je to naprosto normální. K věci: Mám takovou obavu, že u TD nejde vana sundat tak jednoduše. Pokud se nemýlím, je i nad nápravnicí. Proto stále radím vyřezat závit přímo na autě. Kdybych tento problém sám na svém vozíku neřešil, nedovolil bych si Ti radit tak podrobně. Fakt bych se na Tvém místě podíval po jiném (třeba i malém slušném) servisu, kde mají soustruh (stačí ten nejmenší, protože vodítko je malé) a hlavně jsou ochotni udělat něco pro zákazníka. Opravu i s výrobou vodítka bych já viděl tak na tisíc Kč, protože je to práce max. na dvě hodiny i s kávou a cigaretou. Materiál je hodnotou zanedbatelný. Vydrž a hledej možnost opravy. Myslím to upřímně!

EDIT: Ha! Colommbo byl rychlejší!

2013-03-22 18:57:51

Rob2: Je to přesně tak, jak píšeš, Robe - ono "Zejtra sundám vanu" se lehce napíše, ale...

2013-03-22 19:07:56

Už jsem to tu psal mám v garáži prostornou jámu,kočku atd...za 2 hod je to venku ale štve mě to.Pokud je něco petřeba demontovat,popřipadě dotáááhnout či povolit lepšího machra mého kalibru nenajdete.

2013-03-22 19:11:47

cyril: A to potom ano - je to sice práce, ale zvládneš to, když máš aspoň takový vybavení...

2013-03-22 21:13:52

A nebude nejjednodušší když Cyril koupí šroub, těsnění, závitník, vratidlo, vrták, lehne pod auto, olej vypusí do čisté nádoby, vrtne to (pokud je potřeba) udělá tam závit jak nejrovněji umí, pleskne na šroub gumové či fíbrové vyšší těsnění a bude mít klid? Bude to nejrychlejší, nejlevnější a těsnit to bude. Já bych volil tvrdý fíbr cca 2mm tlustý a není co řešit. Víc bych se tím nezabýval. Prostě bude mít klid, žádné riziko není a já bych to tak udělal i na své T5 a svědomí by mě netrápilo ani kousek Ono totiž nic se nemá přehánět... Takhle má za 20min hotovo

Ale pokud se ti chce, zvládneš to určitě Já v těchto dnes dělám toto (promiňtě OT - jen pro zajímavost)

2013-03-22 21:36:17

kawa: Taky dobrý! Poprvé vidím aspoň na fotce, jak se čipuje nafťák...

2013-03-22 21:54:24

Tam jen probíhá údržba Dvouhmotový setrvák, spojka sada, gufero kliky pod setrvákem, ložisko, vodní pumpa, hydroštely, těsnění na PD vstřikách, vstřiky vyčistěné v ultrazvuku, seřízení vahadel, namazat mrkev na převodovce, vyměnit páku řazení na převodovce a takové drobnosti Pak najedu pár km a vyměním olej a filtr, vyčistím nádrž a vyměním palivový filtr a tak Byl jsem totiž na brzdě s podezřením na ztrátu výkonu - ta asi je jen pocitová (111kw a 440Nm) a po tom vyčistění vstřiků a nádrže s filtrem atd pojedu na brzdu znovu porovnat - jsem sám zvědav Doufám že přes víkend už to pojede Pokud se mi podaří vyškubnout vodní pumpu která ne a ne jít ven Pokud to někoho zajímá, můžu do pokecu založit téma a vložit nějaké foto třeba vstřiků před čistěním a po a tak

2013-03-25 21:12:22

Já na svojí strhl šroub taky.. A šel jsem za klukama na servis,ukázal jim zátku a on otevřel kufřík a dal mi závitník i novou zátku.

Byl to nějakej speciální závit,protože se díra vrtat nemusela a pěkně si "najížděl" do strhlé díry a lehce ji zvětšil. Pak nové těsnění a zátka a zabijte mě žádný kouzlení s hadříkem.

Nic se nikam nedostalo a za chvilku to bylo hotovo.

2013-03-27 12:37:24

Opraveno na místě během 1hod,vanu jsem nesundaval,lenost byla silnější.

2013-03-27 13:58:16

cyril: Super

2013-03-28 10:19:43

Perfektní Jak říkám, nic se nemá přehánět, není to ani tak o lenosti jako o tom že je to jedno


Odpovědět

1  2