Fórum - Téma


Vypouštěcí šroub oleje z motoru 2.5td


Fórum Omega B Vypouštěcí šroub oleje z motoru 2.5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-03-15 16:24:34

Před 14dny jsem si sám vyměnil olej ale stala se mě nemilá věc při utahování jsem strhnul šroub a nyní po těch 14 dnech se začal šroub samovolně povolovat a to dost.Kvůli novému oleji se mě nechce sundavat vana a dělat nový závit,lze něco aplikovat aby se šroub nepovoloval vím že závit těžko odmastím ale existuje něco?

Předem děkuji za nápady.

2013-03-15 16:34:55

Jo, kdybych to neměl k Tobě tak daleko, tak bych Ti půjčil vodítko a závitník. Tento problém na mém bývalém autě vytvořil jeden servis. Šroub napakoval konopím, našrouboval zpět a dále se neobtěžoval. Vulgární výraz si odpustím. Vodítko jsem nechal vyrobit pro kolmé navedení závitníku do otvoru, samotné přeříznutí závitu je legrace. Rada: Existují momentové klíče (každý šroub má svůj utahovací Mk) dnes již za pár korun. Co je tak používat? To není (jenom) na Tebe, ale na všechny PS: Proč sundávat vanu?

2013-03-15 16:57:45

Rob2: Mám obavu že se dostane do vany špona a už ji nevyndám.

2013-03-15 17:03:28

MInuly tyden me delali v servise olej a volali ze vysroubovali sroub i se zavitem, objednali nejakou sadu asi vetsi srouby a zavitniky a sup druhy den bylo hotovo, dival jsem se na sadu a bylo tam tech sroubu a zavitniku vic asi podle velikosti poskozeneho otvoru. Tak tim by se to dalo urcite poresit.

2013-03-15 17:05:20

bylo to tohle:

http://vybaveni-autoservi...pravu-olejovych-van-.html

zde ne levnejsi:

http://www.zbozi.cz/?q=Sa...bidky&seradit=nejlevnejsi

2013-03-15 17:07:12

http://www.zbozi.cz/?q=Sa...bidky&seradit=nejlevnejsi

2013-03-15 17:16:39

cyril: Pokud budeš řezat tak, že závitník např. po dvou závitech vytočíš a očistíš, tak je obava vcelku přehnaná. Špony zůstanou na závitníku. Zbytkový olej je stejně bude vyplavovat z vany ven. Pro klid duše po operaci můžeš namotat na přiměřeně silný zahnutý drát kousek hadříku a tím vytřít vnitřek v okolí otvoru. Hadřík nechat vždy z části venku - pokud by se z drátu smekl, stále ho za ten cíp vytáhneš Případná špona stejně zůstane ležet na dně, a kdyby ne, tak filtrem neprojde. Myslíš, že v servisu by někdo vanu demontoval? Tak maximálně bys demontáž zaplatil. PS: Pokud si na to netroufáš (tím v žádném případě nechci něco naznačit - vycházím z Tvých obav), tak se s někým domluv. Je to práce na chvíli. Pouze upozorňuji, že kolmé navedení závitníku "od oka" opravdu nebude stačit, leda bys použil místo měděného těsnění nějaké elastické. Pokud těsní plocha hlavy šroubu, potom je kolmost šroubu NUTNÁ! PS2: Vodítko bylo soustružníkem vytočeno ze silonu za pár minut přesně na závitník, kterým se potom řezal závit.

2013-03-15 17:22:30

Závitové vložky HELICOIL nezmiňuji. Je to drahá záležitost vhodná tam, kde je nutné zachovat stejný rozměr závitu, jako byl původní (zapalovací svíčky apod.) Stejně se tím neodstraní potřeba řezání nového závitu.

2013-03-15 17:23:14

U Omegy 2,5TD je stržený závit na vaně celkem obvyklý jev, takže žádnou paniku Je to tak jak píše Rob. Pokud spěcháš, vyřízni ho od oka bez naváděcích přípravků (nevím jaký je průměr, ale orientačně píši: pro závit o průměru 10mm je potřeba udělat díru 8mm. ) a aby těsnil, pákni závit JEMNĚ něčím... Třeba těsnícím provázkem Loctite, ale opravdu jemně (obtočit až u hlavičky šroubu a dejme tomu to obtočit tak 4x)

2013-03-15 17:31:30

Nikam nespěchámale po 100m to začne téct mám obavu že daleko nedojedu.

Máte na mysli .http://www.zbozi.cz/?q=HE...bidky&seradit=nejlevnejsi

Moc tomu nerozumym.

Spíš se mně jedná oto utěsnit dojet a opravyt.Ty závitníky nejsou špatný ale v životě jsem to nedělal nechci něco zku...ještě víc než to je.

2013-03-15 17:41:07

cyril: Na tu vložku se.... Je k ní potřeba speciální závitník, a jak jsem psal, použití specifické. Na vaně je to naprosto zbytečné a vystačíš s běžným materiálem. Pro úplnost uvádím (Etzold) Mk pro výpustné šrouby: M12 - 25Nm M16 - 45Nm (dá se na to spolehnout?) Závity jsou s menším stoupáním, tak na to mysli (není to šroub k bráně u baráku!) Já jsem měl přeřezáno na M14, samozřejmě závit s menším stoupáním (nevím kolik a do tabulek se dívat nepůjdu - lenost). Výpustný šroub pro jistou lepím anaerobním lepidlem (už lepím skoro všechno z dob závodění - kdo nelepil, nedojížděl)

2013-03-15 19:52:42

Tak už mám plán,zítra vlezu do jámy povolím šroub co to pude a namotám na šroub alobal poté dotáhnu a když pán bůh dá dojedu ke kamarádovy,má závitníky a vše potřebné.Jakou mám šanci s tím alobalem že tam dojedu a nic nepokazím...?

2013-03-15 20:08:17

A Tobě to v současné chvíli teče? Pokud ne a ke kamarádovi to nemáš daleko, tak opatrně bych to zkusil. Čím víc do toho budeš vrtat, tím větší šanci máš, že už ten šroub nebude držet vůbec. Konkrétní situaci musíš posoudit ale sám. A znovu píšu: Závit je s menším stoupáním (u mne myslím M14x1,5 normální je M14x2), nutné je dodržet kolmost. Jo, a než začneš s opravou, tak ať tam také máš co našroubovat = je potřeba mít také nový šroub s příslušným stoupáním závitu.

2013-03-16 08:04:27

Po dotažení muší silou to prokapává po 100m teče.Ten závit může mít jiné stoupání pokud budu mít odpovídající šroub,nobo musím dodržet přesně to co píšeš?

2013-03-16 08:19:34

cyril: Záleží na tom, jak dobře to chceš mít. Pominu teď poučování o vlivu stoupání na přítužnou sílu po dotažení určitým Mk, tření v závitech (laicky odolnost proti povolení) a jiné aspekty s tím související (jsem strojař, no ). Stručně: Závit s velkým stoupáním bych já v tomto případě rozhodně nepoužil. Raději bych dva dny nejezdil a obstaral si vše potřebné. Někdo Ti ale napíše/řekne: "S.r na to, to je dobrý!" Rozhodnutí je na Tobě. Upozornil jsem i na potřebu kolmého navedení závitníku. Kdyby mi to někdo chtěl dělat "od oka", tak bych mu urazil ruce a k autu ho již nepustil. Pro mě by přestal být mechanikem, stal by se lemplem. A i přísloví říká: "Práce kvapná,....."

Edit: Poznámka: Vycházím ze stavu, který byl u mne, tj. původní šroub byl M12. Dle Etzolda byly i vany se šroubem M16, zde tedy bude nutno použít příslušně větší šroub.

2013-03-16 08:49:23

Rob2: Asi to nechám do servisu,já jako laik bych to bral od oka ale musím to ucpat abych tam dojel.Jednoduchá závada a tolik blbejch starostí.

2013-03-16 12:53:29

jo tohle je nevýhoda silných co neví co je utahovací moment a správně vyžíhaná nová podložka.

2013-03-16 13:29:35

Hansdob: Netrap ho!

2013-03-16 20:30:03

já já jak bych mohl, trest si nese svůj

2013-03-22 15:46:04

Laicky řečeno jsem v prd...,všude chtějí sundat vanu nenašel jsem člověka který si to troufne udělat na místě.Nejde zaručit že závit udělají rovně aby šroub přesně dosedl. Babo raď.


Odpovědět

1  2