Fórum - Téma


Vypnutie kontroly vypálených žiaroviek


Fórum Vectra C Vypnutie kontroly vypálených žiaroviek

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2008 Vectra C 1.9

1 fotek  |  21 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Točivý moment: 320 Nm (236 ft/lb) při 2000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z19DTH.


1  2

2015-03-04 15:35:22

Ahojte, vedel by niekto vypnúť kontrolu vypálených žiaroviek na Vectre C 2008 Caravan?

2015-03-04 15:54:28

vyměnit žárovku , nebo deaktivovat přez diagnostiku ( pokud to vůbec jde )

2015-03-04 17:54:53

Proboha proc to chcete vsichni hned vypinat? Radsi opravte svetla tak, aby se kontrolka nerozsvecela. Reste pricinu a ne dusledek... Budu hadat, blbne ti osvetleni vzadu a na patych dverich...

2015-03-04 23:16:48

A nebo zkusil dát led žárovky a nelíbí se mu že to hlásí vadnou žárovku.

2015-03-04 23:41:41

Ledky jsou o nicem a nemaji tam co delat, jedine cele lampy a to by se dalo nastavit, ale ty stejne nesezene. Hodne zlobi spodni kontakty na 21W zarovkach...co s tim, to uz se budu zase opakovat. Jinak nevim proc vypinat neco, co je dost uzitecna vec. Za chvili budem deaktivovat ABS, ASR atd Proc? Protoze nemame na to, vymenit cidlo za litr? To si nemusime ty auta kupovat a muzem jezdit ve stodvacach...

2015-03-05 06:07:35

akosi mi uniká zmysel deaktivácie tejto kontrolky

2015-03-05 07:24:08

A co takhle deaktivovat kontrolku MIL , spoustě lidem by to ušetřilo hodně vrásek

2015-03-05 09:14:23

Takže nikto nevie o niekom, kto by to dokázal?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-05 11:06:15

klepeto: Roman Krapa v Brně, pohledej tady na fóru, je tu někde na něj i telefonní číslo. Ovšem si ale připrav prasátko, neboť to bude nálož.... Podle mě je jednodušší opravit patice a dát nové žárovky. Jestli tam chceš LED, je to blbost, protože ve světlech vzadu najdeš jen 21W žárovky, které REC ovládá aby svítily různě, tedy jako obrys cca 5W a nebo jako mlhovky a brzdová světla 21W...... Nevím, jestli lze u diod tohoto chování či kompatibility dosáhnout.....

Alespoň by jsi mohl napsat, o které žárovky Ti jde. Jestli to jsou přední, tam je to trochu jinak.......

2015-03-05 12:48:43

ondra01: Já nevím jaký má důvod si to vypnout ale spousta mladých si cpe do aut diodové žárovky z různých důvodů.Já si myslím že je výborná věc nemuset obcházet po výjezdu z garáže a kontrolovat co svítí a co ne.Je přece v zájmu bezpečnosti na silnici aby svítilo co svítit má. Takový nesvítící zadní levý blinkr, nebo brzdová světla je dost velký problém pro ostatní účastníky silničního provozu.

2015-03-05 12:52:51

kopejda: ďakujem za odpoveď. áno, v prvom slede mi ide o zadné svetlá (smerovky, obrys/brzdové a cúvačky). Neskôr budem riešiť aj predné svetlá (diaľkové a hmlovky). Stretávačky nie, tam je xenon.

Chybu mi nehlásia žiadne, problém je s impulzmi, ktoré vypúšťa canbus na ich kontrolu. Tie impulzy sú vidieť ako krátke bliknutie.

Ak ich vymením za ledkové, zmysel kontroly pominie, lebo ledkové vydržia niekoľkonásobne viac ako vláknové.

Všetky info o zadných žiarovkách mám, teda ako fungujú a podobne.

Nedochádza ani k tzv. "hyperflashing", kedy LED smerovky blikajú veľmi rýchlo, lebo tu je to riadené elektronicky.

A mám aj také LED žiarovky, ktoré si poradia s nižším napätím, ktoré dáva REC do zadných obrysových/brzdových žiaroviek.

Skúsim teda pohľadať toho Romana Krapu. Dík za info.

Add: už som našiel aj tie čísla, poskúšam, dík za pomoc

2015-03-05 13:47:35

klepeto: Tyto žárovky by se použít daly.Ale jestli se rosvítí při napětí 3V které jde na zadní obrysovky je?????????Ale ta cena

http://www.conrad.cz/zaro...rate-zarovky-do-interieru

Některé žárovky ovšem mají alibistický dodatek (Snadná instalace pouhou výměnou žárovky. Není zapotřebí žádný adaptér. Nízká spotřeba, šetří baterii při vypnutém motoru.Používá se u většiny osobních automobilů s palubním počítačem. S integrovaným odporem.

.Není schváleno pro silniční provoz!

2015-03-05 14:17:15

klepeto:"Chybu mi nehlásia žiadne, problém je s impulzmi, ktoré vypúšťa canbus na ich kontrolu. Tie impulzy sú vidieť ako krátke bliknutie." Tento efekt se dá jednoduše obejít, použitím třeba spínacího relé před led diodou..

"Ak ich vymením za ledkové, zmysel kontroly pominie, lebo ledkové vydržia niekoľkonásobne viac ako vláknové." Nepomine, protože životnost takových náhrad není nijak přesně změřená, jen odhadovaná a pokud nekoupíš značkové, tak vydrží leda tak prd a kuličku

A mám aj také LED žiarovky, ktoré si poradia s nižším napätím, ktoré dáva REC do zadných obrysových/brzdových žiaroviek. To si poradí každá led dioda s předřadným rezistorem, nebo i bez něho.

A nakonec, pokud tam ty led diody nabastlíš, tak se dá zadní světlomet nastavit na diagnostice ( bulb/led ) stejně jako vpředu, ( bulb/xenon)

Jinak, je potřeba zvážit, jestli toto má cenu, protože efektní, podobně jako originál led světlomety, to rozhodně nebude, paraboly ve světlech jsou dělané pro žárovku a tím pádem to ani pořádně svítit nebude a neméně podstatná věc je ta, že až do tebe někdo vlítne zezadu, řekne že neviděl jak brzdíš a policie si všimne takové předělávky, odprdnete to minimálně oba dva napůl a kdoví co navíc. To samé při nedání přednosti. A věř, že kdyby jsem to byl třeba já, tak bych toho hned využil a hrál bych na nepovolené osvětlení. Nevím za kolik to je u vás, ale u nás za to berou i papíry... .

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-05 15:56:55

bohumil55: Tady mají lepší ceny http://www.stualarm.cz/ka...ovky-led/autozarovky-led/

Jen mi vrtá hlavou ta varianta s 3V a 12V a dvě úrovně světelného toku???

2015-03-05 16:17:51

kopejda: To je ten hlavní problém.Když dám k diodě předřadný odpor no provoz na 12V tak se nemůže rozsvítit na 3V které jí dá REC při funkci jako obrysovky.Když k diodě dám odpor pro provoz na 3V tak při napětí 12V dojde k jejímu poškození přepětím.Třeba by to šlo řešit elektronickým modulem ovládaným přesCAN BUS ,ten by se ale do žárovky nevešel a asi by se to hodně prodražilo.A navíc ty diodové žárovky nejsou schválene pro provoz na pozemních komunikacích.

2015-03-05 18:42:48

fuha, tak komu odpovedať skorej

bohumil: mám ich už odskúšané a svietia (slabšie) ako obrysovky a jasnejšie aj ako brzdové.

ondra01: to relé je zaujímavá vec. Myslíš to relé zapojiť na vinutie a zároveň aj na prerušovanie napájania obrysovky? Môžeš k tomu viac? Schému? Ale u týchto obrysových/brzdových by to relé muselo pracovať pri 12V (14V) aj pri nižšom napätí (obrysovky).

diagnostiku mám. podľa teba ide nastaviť, či mám vzadu žiarovky alebo ledky?

2015-03-05 22:31:21

bohumil55: na snížený výkon je na zadních žárovkách 7V a na to už ledka s rezistorem vypočítaným na 12(14)V bude svítit.

klepeto : to relé se dá aplikovat na všechno, krom právě těch zadních poziček. Je to tak jak si psal, zapojíš ho jak přes vinutí, tak spínací kontakty na ten samý vodič. Cívka na ty impulzy nestíhá reagovat. Každopádně v op comu se dají zadní světla nastavit na žárovky a nebo ledky.

2015-03-06 09:03:45

ondra01: zdar ondro, pozeral som do toho opcomu a jediné, čo som našiel v REC - Programming bolo Trailer Brake Light Bulb/LED, ale to je zrejme brzdové svetlo na prívese, či?

2015-03-06 17:18:25

ondra01: Je pravda co píšete .Ale já mám VC rok 2003 před faceliftem a mám napětí na brzdové žárovce( horní) když svítí jako obrysovka3,17V a na spodní žárovce 2,51V.Obě jsou 21W/12V.Když šlápnu na brzdu tak se horní žárovka rozsvítí plnou intenzitou a je na ní 12V a spodní svítí pořád jako 5W a má napětí 2,51V.Je možné že je v jednotkách REC rozdíl?(před a po faceliftu).Jak je to zapojené je obrázku Ten problém s napětím už jsem řešil když jsem namontoval tažné.Chtěl jsem použít relátka ale nakonec jsem koupil modul.Mlhovka mi po zapojení přívěsu na autě zhasne ale kontrolu žárovek nemám což není problém,tak často zase s přívěsem nejezdím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-06 17:46:18

bohumil55: V REC modulech bude rozdíl i mezi GTS a Caravan..... natož před a po fejsu... Tedy minimálně 4 verze budou a ještě se můžou násobit verzemi firmwaru v REC, např. každý rok jiný soft a ejhle najednou je možných 28 druhů modulu REC

To je mazec..... A toto se týká všech jednotek ve voze. Každopádně to handlovat mezi auty není žádná prča....


Odpovědět

1  2