Fórum - Téma


Vyplach motoru


Fórum Insignia Vyplach motoru

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2011 Insignia 2.0

29 diskuzí

Výkon motoru 118 kW (160 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 350 Nm (258 ft/lb) při 3200 ot./min. Maximální rychlost 215 km/h. Zrychlení 10.1 s ~ 0-100 km/h. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.


1  2

2016-09-26 19:29:57

Dobry den.chci provezt vyplach motoru pripravkem BG 109 EPR.najeto 102000km,pravidelne vymeny oleje Dexos2,motor 2,0 cdti 118kw r.v.2011.Jaka jsou pripadna rizika,provest,neprovest? Mam z toho trochu obavy.Ma s tim nekdo zkusenost?Dekuji za radu.

2016-09-26 19:39:05

rybicka1621: Pravidelné výměny oleje - v jakých intervalech...? Pokud v rozumných, není při výměně oleje žádný proplach ničím podobným nutný. Hlavní složkou těchto a podobných čističů je vpodstatě neškodný petrolej, takže riziko žádné nehrozí, max. že trocha zůstane v motoru, ale to nic. Znovu však opakuji, je to zbytečné, pravidelné (včasné!) výměny oleje jsou mnohem důležitější.

2016-09-26 20:32:03

Zdravým ja jsem provedl vyplach 1 l 5w40 a pak jsem nalil 5w40

2016-09-26 21:29:27

Ja som pre týždňom zobral bielu handru a vytrel koncovku výfuku z vnútra. Handra ostala čistá. Do výmeny oleja zostáva 5%. Tak ani olej meniť nebudem, len vynulujem servis oleja a idem ďalej. Olej príde na radu až o rok. Tým som chcel povedať-nepreplachovať. Nieje to potrebné podľa mňa. Zas nemusí byť pravda čo sa píše.

2016-09-26 21:55:27

colommbo: ok.diky moc za odpoved.

2016-09-26 22:16:07

Jako že budeš přejíždět 30.000km?A řídíš se tím jestli se zašpiní hadr z koncovky výfuku?

2016-09-26 23:29:05

Výplachy mají v sobě riziko, že se uvolní karbon, který ucpe mazací kanálky. Sníží se těsnost kroužků, hydroštelů apod. Následky jsou jasné, zvýšení hluku motoru, hydroštelů, snížení výkonu, možnost přidření motoru (když se ucpou kanálky.

Pokud se včas pravidelně mění olej, není výplach potřeba.

2016-09-26 23:45:06

beny9700: Diky za nazor.Asi bych to tak taky videl.Radeji budu volit vymeny oleje Dexos2 po 10000km nez riskovat nejakou necistotu v maz.kanalech.jeste zvazuji sundat olej.vanu a mrknout na kos.pro klid duse.

stifko: Auto jsem ted koupil ojete ale zitra provedu vyter..diky.

2016-09-27 06:31:23

Ahoj, doporučuji jak je napsáno výše, častější výměny. Na olej je psaný interval 30tisíc, ale to už je olej černý jako bota, a sotva naleješ nový, tak jej těmi zbytky v motoru co nevytečou v podstatě o něco degraduješ, po této zkušenosti už jsem přešel na výměny po 15.000 a mám klid. Motor nedostává žádné šoky a pokud máš servisní knížku, tak jednu výměnu zapíšeš v servisu a druhou po 15ti tisících uděláš sám. Olejový filtr měním vždy. Na výplachy se tak můžeš vybodnout. Motor můžeš klidně pohonit bez strachu, že se něco nedomaže. Moje zkušenost i názor.

2016-09-27 06:37:24

To bylo na Jeana. Pokud to takto dělá tak doufám že nikdy nenarazím na auto po něm.U Opelu,který je snad nejvíc háklivý na výměnu oleje z aut co znám, kde zadřených Insignií je pomale víc jak zdravých,protože se snaží každý druhý ušetřit na výměně oleje a jezdí 30.tkm výměnu s denním nájezdem 40km a on napíše že mění olej podle zakouřené koncovky . . . to je gooool dne :D :D :D

2016-09-27 07:49:20

rybicka1621: Výměny oleje u naftového motoru po 10tis.km - naprosto ideální stav!

Jinak stav (zašpinění) koncovky výfuku u vozu s (fungujícím a pravidelně regenerujícím) DPF má s motorovým olejem a výplachy motoru opravdu pramálo společného...

2016-09-27 08:21:22

Ja si myslím to isté. Čistý výfuk len poukazuje na dobre fungujúci dpf filter. Výmena oleja po 30 tis. to by som musel mať auto aspoň takých 10 rokov aby som toľko najazdil. Ale k veci, ako tu bolo napísané už, nevyplachovať. Nevytečie všetok karbón. A ten čo ostane sa neskôr uvolní a bude robiť neplechu. Lepšie je olej meniť častejšie ako ja, každý druhý interval.

2016-09-27 10:34:34

rybicka1621: Vyčistit vanu a sací koš je rozumné. Tam by neměl být problém, protože olej z vany se nasává přes filtr a ten zachytí případné uvolněné nečistoty.

Mám sice benzínovou Insignii V6 2,8T, ale olej (předepsaný) samo s filtrem vždy po roce nebo po 10 000 km. Motor si jen přede a nemusím se bát ji prohnat, najeto přes 140 000 km.

2016-09-27 10:48:06

rybicka1621: Kdyby ses náááhodou odhodlal sundat vanu, Juro, tož bych byl docela zvědav, co v ní objevíš. Ale spíš myslím, že nic zvláštního - auto má pět let a málo najeto a pokud výměny oleje probíhají rozumně (tedy ne, jak by dle předpisu měly), vana se sacím košem budou čisté. Udělej kdyžtak nějaké obrázky a vlož je sem do vlákna i pro poučení ostatním. Díky!

2016-09-27 11:10:05

Výměna longlife oleje je 30.000km nebo 2 roky,takže pokud nenajezdíš za 2 roky 30tkm,tak výměn olej, tím že jezdíš málo Ti kondenzuje voda v motoru a při krátkých trasách se nestíhá odpařit a olej degraduje.

2016-09-27 11:24:38

stifko: Měnit (i LL) oleje po 30tis.km či dvou letech osobně nikomu nedoporučuju, ale každý ať se rozhodne sám... A nejde ani tak o vodu (resp. přesněji vlhkost), ta se odpaří vždycky, horší jsou v oleji zbytky nespáleného paliva. V případě benzínu to ještě jde, prakticky všechny jeho frakce se ze zahřátého oleje zase odpaří, nafta v oleji však zůstává trvale a je právě největší příčinou degradace náplně...

2016-09-27 11:33:38

Já osobně používám LL,ale udělal jsem ho po 15tis,protože jsem za rok najel 10tkm a krátké trasy,minimálně takto by to mělo být, né-li častěji při cmrndačkách

2016-09-27 12:10:20

stifko: S tím nelze než souhlasit. Zcela obecně - doporučené výměnné intervaly jsou považovány za maximální a za optimálních provozních podmínek (dlouhé trasy při správné provozní teplotě motoru), jenže kdo výhradně takto jezdí...? Pokud někdo bude provozovat (nejen) naftovou Insignii na pracovní cesty Praha - Hamburg a zpět každý týden a najezdí takto 60tis.km ročně, bude mít u něho v motoru i LL 5W30 s výměnou dvakrát ročně své oprávněné místo. V převážné většině případů se však jeví jako optimální interval výměny oleje cca 10tis.km u naftového a 12tis.km u benzínového motoru. Však jeho včasná výměna (vždy s filtrem) je to nejmenší a nejjednodušší, co pro motory svých aut můžeme udělat.

2016-09-27 12:15:57

Přesně, moje Insignia najezdila 300.000km z Třebíč-Bosna a Herc. každý týden po 30tkm výměně oleje a motor jde jak hodinky.Ale málo kdo dodrží krátké výměny, řeknou si " když tam mám olej na 30-40tkm,za tolik peněz, tak proč bych ho měnil po třetině a jezdí dál až dojezdí

VGT
2016-09-27 18:09:06

No aby to tady neskončilo 18:0 pro nevyplachování olejového prostoru motoru:

já při výměně oleje proplachuji (mám jen benzíňáky). Měním olej po 15.000 km, neproplachuji pokaždé.

S dieselama jsem sice najezdil přes 300.000 km, ale tam oleje měnil servis zaměstnavatele.

Kdyby ty nafťáky byly moje, tak to taky budu proplachovat (pokaždé).

Rizika uvnitř motoru nepředpokládám, spíše může začít prolínat olej vně motoru.


Odpovědět

1  2