Fórum - Téma


Výměna xenon žárovky + olejový filtr


Fórum Omega B Výměna xenon žárovky + olejový filtr

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B

8 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-08-05 19:26:37

Zdravím, prosím, můžete mi někdo poradit, jak co nejjednodušeji vyměnit xenon žárovku ve světlometu na Omeze, abych nemusel rozdělávat půl motoru? Shora ten světlomet drží 2 takové packy, když ty šrouby na nich povolím, tak to ještě furt na něčem drží.

Pak sháním někoho, kdo by mi za nějaký peníz vyměnil olejový filtr + olej. Na tom olejovém filtru je údajně víčko, na co je potřeba nějaký speciální klíč nebo co, prd se v tom vyznám. Jsem od Brna. Díky moc! Jirka V.

2016-08-05 19:35:07

jirkav: Musíš ještě sundat lištu zpod světla a v mezeře mezi světlometem a nárazníkem se pak dopátráš třetího šroubu, jímž je světlomet připevněný k podběhu. Je dost špatně přístupný a chce to aspoň 20cm dlouhý nástavec na oříšek. Pak jde celý světlomet vyvléknout dopředu a jeho zadní stranu s konektory a objímkami máš jak na dlani. A co se víčka nádoby olejového filtru týče, žádný spec. klíč potřeba není, je na něm normální šestihran ale velký, něco kolem 30.

2016-08-05 19:42:02

Ahoj. Světlo drží ještě dole. Jak je ta lišta pod světlem, tak tu musíš sundat a pak je tam šroub na asi torx nebo křižák. Možná na oříšek, to už přesně nevím. Je tam naprd přístup, potřebuješ dloouhý šroubovák nebo nástavec. Nejlíp magnetickej, z toho šustplastu pod motorem se blbě loví. Potom po odpojení několika konektorů světlo záhadným a točivým způsobem povytáhneš, odpojíš zbytek a vyndáš ho ven. Výměna žárovky už takový problém není, jen si na začátku demontáže odpoj baterku a zapni světla, aby se vybil kondenzátor. Prej to dává slušný rány. To vyndávání je něco jako ježek v kleci. Pootáčet a pomalu, po kouskách zkoušet. Aspon tak jsem to dělal já a světla svítí fest.

Na olejový filtr je univerzální klíč na filtr a nebo já tam mám nádobku a na jejím víčku je nějaký velký výlisek na ořech. Ted ale přesně nevím velikost..

2016-08-05 19:51:34

colommbo: Jo děkuju moc. To bych nevěděl ani za 100 let, kde je to světlo ještě chycené. K tomu filtru, pry na tom víčku mají být správně nějaké packy, aby šlo odšroubovat, ale pravda, je to 6hran, to jsem pochopil.

2016-08-05 19:53:20

pičma: OMG, to ten Opel si pěkně pojistil ještě přes kondík, aby si to člověk sám fakt nevyměnil Tož díky moc, snad mě to nezabije, až na to přijdu

2016-08-05 20:50:18

jirkav: Výbojky ve světlech jsem měnil před pár lety a největším problémem bylo objevit ten spodní třetí šroub a dostat se tou škvírou pod světlem na něj. Byl to klasický šestihran jako jsou ty dva vrchní, jedině že by ti tam někdo dal jinej. Světlomet se dá vytáhnout celý bez předchozího odpojování konektorů a baterku, pamatuju-li si to dobře, jsem taky neodpojoval ani žádnej kondík nenechal vybíjet, je ale fakt, že jsem to dělal po celodenním stání a nesvícení. Výbojka šla vyměnit dobře. Co se lišty pod světlem týče, na straně u chladiče je zajištěná takovým dutým nýtem, jímž prochází rozpěrná plastová tyčinka, tu musíš něčím vhodným protlačit úplně skrz dovnitř nýtu až projde a vypadne ti do dlaně (neztrať ji, budeš ji potřebovat zase při montáži), pak vytáhneš nýt. Druhý konec lišty je jen navléknutý do blatníku. Při zpětné montáži lištu zavlékneš, u chladiče vložíš plastový nýt a vtlačíš do něj zase tu rozpěrnou tyčinku, je to vcelku jednoduché, neboj se toho.

Nádobky olejového filtru jsou u FL, předpokládám, všechny stejné, šestihran na velký klíč na víčku a výměnná vložka filtru s těsněním pod víčko nádobky. U V6 motorů je to však, bohužel, přístupné jedině zespodu.

2016-08-06 14:20:05

Není se čeho bát, pokud je světlo odpojené, žádný kondík...tam není, a nic jiného, co by mohlo jen tak nafackovat.

Jediné, na co se musí dávat pozor, tak když je světlo připojené a výbojka není v patici, tak NEZAPÍNAT! To pak kope i na dálku a je dost šance, že se zničí buďto patice na výbojku, nebo zapalovač výbojky - není stavěn na dlouhodobé indukování vysokého napětí, měl by se sice automaticky po vteřině vypnout, ale tomu osobně nevěřím, že je to stoprocentně takto ošetřené. Takže světlo zkoušet jen s výbojkou.

2016-08-07 21:20:45

já jsem vyměňoval obě výbojky bez demontáže světlometů, pouze jsem vyndal akumulátor.výměna olejového filtru není žádná věda, chce to trubkový klíč 36, ideální je pomoc jednoho pomocníka, který odtlačí vodní hadici nad filtrem čímž vznikne dost místa na vytažení filtru a nasazení nového(motor 2,5DTI)


Odpovědět