Fórum - Téma


vymena vybojek xenonu - problem


Fórum Technický koutek vymena vybojek xenonu - problem



1  2  3

2013-01-07 08:29:32

Zdravim, shanel jsem nove xenonove vybojky a po prochazeni ruznych for jsem narazil na levne vybojky : http://aukro.cz/show_item.php?item=2773167874 , meli i spoustu doporuceni tak jsem je objednal. Pri montazi mi ale popraskali objimky ktere drzi vybojky. Po porovnani sem zjistil ze kupovane maji o neco tlustsi plastovou cast(viz obrazek). Narazil nekdo na stejny problem? Da se nekde sehnat jen ty objimky na origo xenony? V oplu mi rekli ze musim koupit cely svetlomet, na netu jsem nasel objimku k prestavbove sade ( http://www.tuningshop.cz/...apter-hid-ns-12-opel-bmw/ ), vypada podobne ale tezko se to urci z jedne fotky. Dik za pomoc

2013-01-07 12:02:05

Ahoj, proč češi jsou pořád tak šetřivý a kupují si levné věci které se jim potom prodraží?

Proč kupuješ čínu za 220Kč, která ti jednak nevydrží, jednak sis zničil objímku a jednak nesvítí tolik jako originál?

Originál Philips výbojka stojí okolo 600Kč kus

Ten adaptér z toho druhého odkazu ti nejspíš nepůjde, to je pro HID výbojky. Adaptér znamená něco jako redukce z něčeho na výbojky HID a to jsou například tyto: http://aukro.cz/xenonova-...-12v-35w-i2890035049.html

Já sháním to samé co ty ale z důvodu nehody. Už asi 4 roky, musel jsem si to vyrobit tak nějak z plechu, a na světle pak ohnout za hranu aby to výbojku drželo

Nikde to neměli tak jsem se na to vykašlal...

Jedině zkus různá vrakoviště, teoreticky ta objímka bude stejná u více aut (výrobců kde je Hella). Sice třeba jiná vzhledem, ale stejná na světlo.

Nebo zkus něco jako tohle jestli náhodou http://bixenony.com/xenony-original/

Ale ani vrakáč, ani tihle to nebudou chtít prodat a když tak za draho...

2013-01-07 14:31:19

Taky nerad kupuju nejlevnejsi veci, ale nechal jsem se zvyklat jednim forem ve kterem resili ty vybojky a byl tam odkaz primo na toho prodejce a ze za tu cenu jsou dobry (psalo to vice lidi), psal jsem o tom problemu prodejci a ten odepsal ze kdysi mel nekdo problem ale stacilo odcvakat nejake vystupky. Zkusim se poptat na adrese co jsi posilal pak vrakace, nejakej bastl a pokud vysledek nebude furt dobrej budu muset koupit cely svetlomety.

2013-01-07 15:57:07

Tak aspoň máš ponaučení pro příště... Oni ti co se spokojí s takovýmhle výrobkem tomu asi moc nerozumí a většinou si ani neumí spočítat že se to vůbec nevyplatí...

Zkus to a uvidíš. Na těch vrakáčích by ti to mohli dát i z nějaké bouračky kde je zbytek světla KO. Aby nepřišli o díl ze zdravého kusu

No a kdyžtak ten plech. Jde jen o to aby tam výbojka držela (nevypadla a nehýbala se). Jestli náhodou se dostanu foťákem mezi světlo a baterku tak ti to zkusím vyfotit jak to mám já - pro případnou inspiraci. Zabralo mi to asi 20min. Taková rychlovka, žádná krása

2013-01-07 20:42:33

A jen tak mimochodem - doufejme, že hodnoty udávané u výbojek prodejcem nebudou odpovídat skutečnosti, protože prodávat (byť za pouhých 150Kč ) D2S 10000Kelvinů je už fakt hodně hustý...

2013-01-07 21:01:08

To máš naprostou pravdu, 10000K - to neuvidí absolutně nic Nemluvě o tom, že ho zastaví každej policajt co ho potká i kdyby jel v protisměru Ale předpokládám, že koupil úplně max těch 5000K jako dával odkaz

2013-01-07 21:23:31

Přesně! Tvrdí se, že nejblíže dennímu světlu a tedy ideálních je 4300K, přijatelných je 5000K a hraničních pak 6000K. Cokoli "nad" je špatně a obzvlášť na mokru - řidič sám vidí hodně blbě a protijedoucí chudáci úplný ...

2013-01-07 22:00:12

Je to tak, mám to skutečně vyzkoušené 6000K už nechci ani vidět. Jak zapršelo, jel jsem jako bych nesvítil

4300K je výborné, nestežuji si a opravdu vidím perfektně za jakéhokolliv počasí Jen se mi zdá že 4500K - nebo teď snad dávají originály D1S 5000K a to prostě bych řekl že je ještě takové jasnější světlo. Ale nevím jak na mokrém asfaltu Možná se mi to jen zdá, že to na autě vypadá lépe

2013-01-10 14:23:11

http://opel.auto-staiger.cz/servis-opel/ - tady objimky maji ovsem 800kc/ks se slevou +-600kc.

2013-01-10 17:51:50

Pánové, pozor na to... Pro upřesnění, je to tak, že schválená (homologovaná) teplota chromatičnosti xenonových výbojek je od 4200°K až do 6000°K. Samozřejmě to platí u značkových výrobců. To, že je už od 6000°K výbojek na mokru prd vidět, to není ani proto, že by málo svítily, ale protože jejich světlo obsahuje víc modré složky, kterou černá barva pohlcuje. A další problém je v tom, že skoro bych se vsadil, nikdo z vás nevyzkoušel originální výbojky 6000°K, ale jen ty číny. A ač by měly být stejné, tak právě nejsou. Jenže, kdo by si koupil značkové výbojky 6000°K za 2500,- kus...že Já taky ne, ale měl jsem je půjčené a na rozdíl od no name 6000°K bylo od nich vidět.

Celkem obsáhle jsem tyto problémy popisoval již několikrát na vectra.cz ...kde se to dá dohledat, koho by to zajímalo víc.

No a k těm čínám : Nikdo z vás, pokud nemáte doma měřící přístroj, prostě nepoznáte, jestli svítí víc, nebo míň, tak to nikde nikomu netvrďte, pokud to nemáte podložené měřením

Co se týká jejich životnosti, tak ta je podle mého sledování, zhruba poloviční. Tzn, že NE 2-5-10 let, ale cca 50tis. km a to je za cenu kolem 200,- za kus celkem přijatelné.

Jediný problém těchto výbojek je v jejich přesnosti konstrukce. Ani ne snad hořáku, ale celkově, takže na to dát při výběru pozor. Mně se nejvíc osvědčily buďto výbojky s hořákem usazeným v keramice a ještě líp s hořákem fixovaným plechovou objímkou, jako tyhle : http://www.dobry-obchod.cz/img.php?idvyrb=9381

No na konec:

4200°K = studené bílé světlo

5000°K = denní světlo

6000°K (6500°K) studené denní světlo

2013-01-10 18:04:02

Mám naprosto osvědčené tytok:

2015-10-15 01:18:31

moc PROSÍM o radu, u astry H mám natáčecí bixenony a dočetl jsem se že je tam třeba dát výbojku D2S, v brožuře Jak na to je ALE napsáno: xenonové světlomety - D2S, zafira B s natáčecími bixenony - D1S. Mám se řídit tedy modelem auta nebo tím slovíčkem "natáčecí" a dát tam D1S ??? čím dříve přijde rada tím lépe :) Děkuji

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-15 10:18:26

ludva4: Řídil bych se tím, co je na voze namontováno. Tedy rozdělat a zjistit jaký typ je osazen.

2015-10-15 10:26:04

ludva4: na svetlometu je to vedle homologacnich stitku napsane. Pohledej a nekde to tam najdes, byt to tam musi...

2015-10-15 11:03:01

OK, jen jsem si říkal jestli to půjde bez montování :) ale jistota je kouknout co tam je, je to pravda :) A jestli se nepletu, D2S má kulatou patici a u D1S je patice taková kostka? A je opravdu nutné odpojit baterii při výměně výbojek nebo nemusím jako u běžných žárovek? Xenony jsem ještě neměl tak jsem neznalý

Děkuji za reakce

2015-10-15 12:42:31

ludva4: Když jsem měnil výbojky (D2S), akumulátor jsem neodpojoval a nic se nestalo. Fakt je, že auto přes noc stálo.

2015-10-15 12:53:54

colommbo: Jasnačka, díky za potvzení :) Vím že bezpečnost musí být, ale zas když to jde bez odpojení a je to osvědčený tak proč asi ne :)

2015-10-15 15:07:31

ludva4: Kdybys chtěl mít opravdu jistotu i přes neodpojenou baterii, určitě lze vyndat jen pojistky...

2015-10-15 15:22:36

colommbo: Děkuji :) už jsem to udělal, tak tam mám D2S. Ještě asi rovnou zkusím vyčistit čočky když budu měnit výbojky, ale jedna výbojka už svítí "nafialověle" takže to bude snad hlavní původ slabších světel... Doufám že to nebude vypálená parabola, zas tolik jsem to ted nezkoumal...

2015-10-15 15:27:46

ludva4: Začíná-li D2S měnit barvu směrem k tmavším odstínům (oranžová, růžová), je to známkou její únavy a v dobrých rodinách se výbojky jakožto párový orgán mění obě současně.


Odpovědět

1  2  3