Fórum - Téma


Výměna Turba 2,2DTI


Fórum Vectra B Výměna Turba 2,2DTI

Informace o modelu: Opel Vectra B



2013-11-13 09:33:10

Zdarec dnes bych chtěl do Vectry namontovat repasované turbo.Dle návodu od dodavatele rep.turba výměna oleje + filtrů atd..Poslední věc kterou udává je odpojit zapalování a vstřikovací čerpadlo - startováním protočit motor a tím nastavit tlak oleje.Potom zapojit zapalování a vstř.čerpadlo a nastartovat nechat běžet 2-3 minuty na volnoběh.

Chci se zeptat :

1.Odpojit zapalování - nejjednodušší asi bude vyndat kabely ke svíčkám ?

2.Odpojit vstřikovací čerpadlo - nejjednodušší asi bude vyndat pojistku k čerpadlu,v jaké pozici se nachází ?

Díky za rady R.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-13 18:48:03

rebel999: Z toho jsem jelen, skutečně jde o naftový motor? Při výměně turba je potřeba dbát dobré těsnosti připojení trubky s přívodem oleje z motoru (životně důležité). Výrobce v návodu požaduje protočit motor aniž by nastartoval aby došlo k zalití a natlakování oleje do "ložisek" turba. Pak se již motor může spustit normálně.

ad 1) jediné kabely ke svíčkám jsou jen k těm žhavícím - nezaručí to případné naskočení motoru.

ad2) to by bylo řešení, jen si nejsem jist, jestli tam taková pojistka je.

Stálo by za zkoušku nastartovat klíčkem bez čipu immobilizeru - motor zcela jistě nenaskočí....nejjednoduší varianta vůbec.

2013-11-13 18:58:28

kopejda: Já byl při čtení též zmaten, že se píše o zapalování a kabelech ke svíčkám, ale dneska obecně nějak špatně chápu (viz jiné vlákno), tož jsem čekal na někoho zkušenějšího... Koukal jsem jen na Omču, pojistku čerpadla žádnou nemá, jen relé v krabici v motorovém prostoru u akumulátoru, to by šlo vyndat a čerpadlo tak odpojit, ale není (možná zase jenom mně) jasné, zda jde o čerpadlo podávací nebo vstřikovací. A co se immo týče, motor může naskočit (benzínový naskočí), ale vzápětí zhasne, což by v tomto případě nemuselo vadit...

2013-11-14 14:16:27

Tak jste měli pánové pravdu auto naskočilo i po úpravách,imobilizér byl dobrej nápad ale četl jsem to pozdě.Doufám že se to obejde bez nějakých ztrát zatím auto jezdí.

2013-11-14 18:24:20

auto jezdí a jezdit bude jen ted už si bud jist že až (pokud přijde) reklamace turba tak nebude uznána jelikož start bez oleje je na ložiskách vidět.

Jediný co jsi tímto způsobil je zánik záruky a zkrácení životnosti turba ale o kolik ti nikdo neřekne.

2013-11-15 06:38:52

Hansdob: S tím co píšeš nemůžu absolutně souhlasit.Žádný start bez oleje se nekonal.Jelikož turbo bylo repasované a po opravě se dává na vyvažovací stolici kde musí být připojeno na mazání bylo určitě po dobu několika minut či desítky minut promazáváno.Jakmile bylo turbo vyváženo technik dal z obou stran přívod-odvod oleje zátky aby olej zůstal u ložiska.A za druhé jsem při montáži před připojením přívodu mazání zaplnil turbo novým olejem po okraj.

Jestliže nebyl celý systém před nastartováním pod tlakem a olejem jsem přesvědčen že se nemohlo nic stát - jak dlouho trvá natlakování celé soustavy olejem ? ? ? Několik sekund ? ? ? Určitě ne několik minut a po tuto dobu mělo ložisko určitě nějaký olej,auto běželo na volnoběch 5-10mninut - to znamená turbo pouze při minimálních otáčkách.Snad nechceš tvrdit že během několika sekund kde nebyl max.přísun oleje na kluzné ložisko mohlo mít neblahý vliv na funkci ložiska - absolutní nesmysl.

Venca49  
Václav
2013-11-15 10:18:01

rebel999: 100% souhlas.

2013-11-15 23:28:34

víš proč turbo potřebuje tlak oleje a proč se po výměně turba má točit motorem aby tam tlak vznikl proč je před výstupem mazání pro turbo zpětný ventil??

Tohle už není TD z roku 1995 kde mu to bylo uplně jedno............

Minimální otáčky turba hmm ale podíval jses jaký jsou mnimální otáčky turba??

Za další v čr se myslím nikdo (mimo sportovní a tuningové učely) nezabívá vyvažováním turba prostě objednají nový středový uzel který přijde zabalen a je jen naolejován (není nikde zaplněn) a tvé turbo opískují opraví zavity osadí novým středovým uzlem a tradá tak kde je ten plnej střed oleje??

2013-11-15 23:29:55

klasický repas turba už se dávno totiž nevyplatí a kdyby se obyčejní lidé nekdy podívali k výrobcům za kolik se dá koupit nový střed uzel turba byl by se všemy firmami na repasy pomalu amen


Odpovědět