Fórum - Téma


Výměna těsnění pod víkem ventilů - náročnost???


Fórum Vectra C Výměna těsnění pod víkem ventilů - náročnost???

Informace o modelu: Opel Vectra C



2014-06-10 20:40:08

Zdar chalani, jak moc je náročné vyměnit tesnění pod víkem ventilů u motoru Z18XER., 103 kW? Nemám ani páru o tom jak ten plastový bazmek sundat....? Vymontovat ty sřouby co to drží po obvodu, ok, ale jak dál? Pod plastovou lištou co je zasunutá uprostred toho víka - tam je další díl, ale jak ho dát pryč? Tahem nahoru nebo do strany???? Předpokládám, že tam pod ní budou svíčky....rovnou bych je vyměnil. Jaké jsou utahovací momenty těch šroubů??? Chtělo by to tu publikaci Jak na to....jí snad budu muset koupit za cash , nikde žádný free download...chjo. Víte o tom něco? Je potřeba si dát při demontáži na něco pozor??? Díky.

2014-06-10 21:12:27

caravan: Ano, šrouby po obvodu a zapalovací lišta uprostřed bude přišroubovaná taky, vytáhneš ji normálně nahoru. Utahovací momenty šroubů nevím, ale předpokládám, že stejně nemáš momentový klíč, takže když to utáhneš s citem, aby těsnění nelezlo ven, bude to tak akorát...

2014-06-10 21:34:08

Momenťák mám. Takže stačí vše povolit dát stranou kabeláž, vytáhnout do strany plastovou lištu, pod ní vstřikovací lištu tahem nahoru uvolnit a je to? To tam není žádná zrada??

2014-06-10 21:36:05

caravan: Je to jen stavebnice...

2014-06-10 21:48:18

A ta vstřikovací lišta tam nedrží nijak? Musí být přeci nějak upevněná, ne? Mi neříkej, že je tam jen nastrčená jak gumová čepička na ovzdušňováku ....

 vlastta  
vlastimil
2014-06-10 21:54:42

caravan: .....si precti pozorne 2 prizpevek 1 radek

2014-06-10 22:05:25

jjj, jsem to ale. díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-10 22:50:57

caravan: Dekl je přišroubovaný šrouby s torxní hlavou na oříšek TX10, 4x vepředu, 4x vzadu a 3x vprostřed. Pod krytem je zapalovací lišta, na 2x šroub (hlavy s vnitřním torxem E40) po jejich vyjmutí jsou v otvorech závity M8 na přípravek pro vytažení zapalovací lišty směrem nahoru (po odpojení konektoru na pravé straně lišty) Nové těsnění přijde od Elringu na cca 400 až 1000,- Kč dle obchodu.

Od víka je potřeba odpojit kabelové žlábky a odklonit do stran. Víko jde strašně špatně nandat aby se neposunulo nové těsnění na levé straně (vačková kola) Víko podsunuté pod vnitřní kryt rozvodu. Dotáhnout šrouby víka cca 8Nm.....

2014-06-11 17:51:54

To zní dobře Kopejdo , vypadá to, že by to mohlo jít dobře. Při té příležitosti bych vyměnil zapalovací svíčky. Mám to na LPG a nevím co je tam je teď. Všechno je na těch motorech zadeklované a přes dekly další dekly....chjo...Někde jsem četl, že dávat svíčky na LPG nemá smysl, že se mají používat ty co doporučuje výrobce...viděl bych to asi stejně....co vy na to? Jo a nechá se seštelovat vůle ventilů při té příležitosti? Je tam k tomu dobrý přístup?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-11 22:15:47

caravan: Seštelovat vůle ventilů ?? To jsem chtěl také ale věděl jsem jak to tam vypadá. Zapomeň na nějaký klíč versus šroubovák, a cena Tě taky položí. A zapomeň na to. že to dáš doma, jestli nejsi zkušený vybavený mechanik. Jen napovím, že musí vačky ven a seřízení znamená výměnu zdvihátka. Když budeš mít dekl dole, tak můžeš změřit ventilové vůle. Osobně si myslím, že nebude potřeba nic řešit....

Tady si prohlédni postup seřízení vůlí ventilů sice u Z16XEP ale je to stejné, jen máš složitější část kolem vačkových kol. Najdeš tam jaké mají být vůle - sací 0,25 mm a výfukové 0,30 mm

http://workshop-manuals.c...ck_and_adjust_valve_play/

2014-06-12 09:47:15

caravan: Jednoznacen svicky co doporucuje vyrobce. A na LPG pouze jednobodove... zadny dvou nebo ctyr.

2014-06-12 21:25:13

Tak jsem se na to kouknul a dospěl jsem k názoru, že.......jako ty Kopejdo, nebudu nic řešit, max. to změřím . Nebudeme se pouštět do žádných velkých akcí....jsem si jen říkal, že když je to na ten plyn tak aby to bylo vše v pořádku....no. Snad bude.. Svíčky tam dám, co dává výrobce a jednobodové...das stimt... Apropos, dobrej web


Odpovědět