Fórum - Téma


Výměna oleje v převodovce


Fórum Vectra B Výměna oleje v převodovce

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.8

292 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-07 00:27:16

povadi: Jenže to už zavání obratem v náhradních dílech a Tvojí marží.....

K tématu, nějak se to tady zvrhlo....

2015-02-07 00:31:24

kopejda: NEZAVÁNÍ Já to mám po práci jako svého koníčka NÉÉÉÉ na výdělek To jen pro objasnění.

Venca49  
Václav
2015-02-07 00:35:54

povadi: Tak to jó.Když jde jen o koníčka,tak se do tý Plzně dojedu podívat.Tam tě každý zná,tak mě tam navedou.

2015-02-07 00:37:47

venca49: Dojedeš...haha. Jednou dojedeš, pak nedojedeš - smažeš příspěvek pak zase dojedeš... To je jak v té pohádce odvolávám co jsem odvolal, slibuji co jsem slíbil...

2015-02-08 18:11:56

Už se poprali? Jsem u toho nebyl..... mám jeden dotaz, už někdo zkoušel použít ten olej GM do jiné převodovky než Opelácké? Moje domácí má Suzuku Wagon a protože jsem poslechl příručku "Suzuki snadno a rychle" vyměnil jsem po 50 t. km olej v převodovce, dle mazacího plánu BP, nevím z hlavy jak se to jmenovano ale specigikaci to mělo, jak požadovala příručka. No a převodovka, když je studená, začala "hučet", když se to ohřeje, tak to z 80% ztichne. Právě zvažuji dát tam origo olej od GM, nemyslím že by se tím hlučnost odbourala ale aby se nezhošovala, nechce se mi jí rozdělávat a repasovat ložiska. Dík za příspěvky.

2015-02-08 18:43:21

jazeta: Namísto uvažovaného GM oleje bych v tomto případě doporučil Tutelu Car Technyx od Selenia a vůbec bych se toho nebál. http://www.olejmarket.cz/...ela-Car-Technyx-75W-85-1l

2015-02-08 19:17:33

colommbo: Máš pro to nějaký důvod? Já jsem vždy tvrdil, že origo oleje jsou tak trochu lepší než ty "universální" a kor od GM - tys neměnil nikdy olej v převodovce, já jsem u Opelů nikdy neměnil ojeje v převodovce a nikdy žádná nehučela. Možná jsem právě udělal chybu, že jsem ten originál vyměnil za nějakej od BP, že jsem poslechl brožůru snadno a rychle. Asi to byla špatná volba. Chci to tak trochu napravit. Kdyby to bylo moje první vozidlo Moskvič 2140 a olej GOST, případně nastrouhat jemné dubové piliny a bylo by ticho jak v kostele......

2015-02-08 19:55:20

jazeta: Vidíš to, v případě svého prvního vozidla M408 1360ccm jsem do diferenciálu aplikoval piliny taky, akorát že bukové, a gut! Ano, převodový olej jsem v Omegách nikdy neměnil a pokud by k tomu došlo, použil bych buď GM anebo, jako jediný z jiných, právě jen a pouze tuto Tutelu. Pravda, osobní zkušenost s ní nemám, ale mám kamaráda, který toho o autech a o technice obecně ví opravdu, ale opravdu hodně (s druhým takovým člověkem jsem se skutečně dosud nesetkal, studnice vědomostí a zkušeností), a ten ji, narozdíl od různých jiných převodových olejů, opravdu velmi chválí a zkušenosti s ní má jen ty nejlepší. Ano, je to blbé, ale já mu věřím, resp. nemám žádný důvod mu nevěřit, naopak...

P.S. Kopejda nalil na doporučení Tutelu do své (problematické M32WR) převodovky loni v létě a co vím, je spokojený.

2015-02-08 20:16:32

colommbo: No vidíš, měl jsem na rozdíl od tebe pořádného siláka, myslím "Dlabanej ingot". Vzpomínám na něj ještě dnes, za dobu co jsem ho měl 2 kastle 2 motory, 2 převodovky a 3 diferáky, tam pokud nebyl olej GOST ale PP90 vydržel diferák jen rok! Tutelu neznám, mohu říci, že to slyším poprvé. Nejhorší je, že už jsem ten olej kopil, jen jsem chtěl znát názor ostatních, Suzuki web je mrtvej. Co já toho pročet o převodových olejích a právě v tom byl asi kámen úrazu, dal jsem tam GL4+ a myslím si, že to byla právě ta moje chyba, kterou jsem udělal u té Suzukácké převodovky. Žádnej + nebo - prostě "jen" GL 4 a šmitec!

2015-02-08 20:38:59

jazeta: Pokud GM olej už máš, tož bych jej do převodovky nalil, však se všude píše že Agila a Suzuki Wagon R+ jsou dvojčata, ne...? Ne, vážně, jestli se nepletu, tož nahradit GL4 olejem GL4+ by neměl být průšvih (narozdíl od GL5, tam ano.) Ale jak vidno, nemusí to být vždy pravda, asi v případě převodového oleje skutečně platí nalít to, co tam patří. Ale to tys vlastně udělal, specifikaci jsi podle chytrý knížky dodržel...

2015-02-08 20:59:38

colommbo: Jo udělal, dokonce jsem objednal od BP nějaký speciální. Nevím, nemohu ale říci, jak by to dopadlo, kdybych ho nevyměnil, zda by také "vrčela". Dokonce jsem jednou koupil VAT olej, stejná specifikace a ještě to mělo přívlastek DTL, "Super, speciál, do všeho a proti všemu", nechal jsem ho tam asi 300 km a zdálo se mi, že se to začalo ještě zhoršovat tak jsem ho vyměnil zpátky za BP. Agila a Wagon = stejná karoserie, rozdíl motor 1,3 VVT 93 koní a komplet elektrika made by Japan, produkce Maďarsko a i převodovka je Japonská. Přístrojovka made in CZ , je to složenina z celého světa ale jede to jak vzteklá veverka po požití Redbulu . Nechce se mi jí opravovat, na vrakáčí 10 t. Kč (v jakém stavu že?), někde na Moravě je repasují, no to také není nic moc spíš nic než moc......... takže budu laborovat, třebas jí Oplí olej postaví na nohy, pardon ozubená kolečka..

2015-02-18 10:49:14

Zeptám se trochu jakou moula... :

K čemu dochází v převodovce pokud tam bude více oleje ? dejme tomu v F17 je tuším 1,9 litru , co se bude dít když tam bude dejme tomu o 3-4 deci víc ?

2015-02-18 12:06:16

breathlless: Odpovím ti taky trochu jako moula, Tondo - domnívám se, že pokud není převodovka olejem vyloženě našlapaná až po okraj (nezbývá prakticky žádné místo pro vzduch nebo je ho minimum), neděje se vůbec nic a ničemu to nevadí, neškodí...

2015-02-18 13:01:25

colommbo: chápu , to si taky můžu říkat , ale já bych raději někoho exaktnějšího :) Třeba vzhledem k synchronům a já nevím vůči čemu všemu co tam je ...

2015-02-18 13:58:39

Aspoň takto:Když jsem si to přečetl tak jsem ho radši vyměnil.

Převodovka je navržena jako bezúdržbové zařízení, jinými slovy se to zanedbává, dokud se to neporouchá. Proto je popsáno, jak dát převodovce „čerstvý dech" a prodloužit její životnost. Není to tak jednoduché jak to zní.

Všechny Opel převodovky používají atmosférický systém odvětrání a proto je olej trvale vystaven vzduchu - zejména kyslíku. Pokud je olej zahříván a vystaven kyslíku, oxiduje a tím snižuje svou viskozitu a zvyšuje svou váhu. Čili s věkem oleje se snižuje jeho schopnost mazat v celém rozsahu teplot.

Proto se doporučuje kontrolovat hladinu po 40 000 mil (64 000km) a měnit po 100 000 mile (160 000

2015-02-18 16:03:16

No to je sice pěkné , ale není to odpověď na mojí otázku

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-18 20:04:59

breathlless: Dal jsem cca o dvě deci víc a nic špatného se neděje Mazivo je tam hlavně kvůli ložiskům, pracovním plochám ozubených převodů a třecím plochám synchronizace... Ty zuby odejdou asi jako poslední.....

2015-02-26 17:27:44

breathlless: Převodovka jak jistě víte se celá maže rozstřikem oleje. Ta kola, která jsou ponořená, tak svými ozuby nabírají olej ze dna a stříkají ho všemi směry. Navíc, když naliješ oleje nad těsnící gufero hodně vysoko, tak to gufero není natolik hydraulicky ( tlakově) těsné, takže by začal olej téci směrem ke spojce a to by spojka začala prokluzovat.

Navíc by olej mohl téct i gufery u poloos. Já bych to s množstvím moc nepřeháněl hlavně ne do plna.

Já mám do F23 předepsáno 1,55 litru a nalil jsem tam celé 2 litry a zatím dobrý.Dřív jsem to sem dát nemohl protože jsem dostal BAN za nevhodné chování.(Snažil jsem se sem dostat odkaz na článek o převodovkách Opel a šlo to do ruda).


Odpovědět

1  2  3