Fórum - Téma


Výměna oleje v manuální převodovce - ano či ne...?


Fórum Omega B Výměna oleje v manuální převodovce - ano či ne...?

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.6 V6

61 fotek  |  48 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 6-válec, Vidlicový, Y26SE.

Nadělil jsem si ji v r. 2009 k svátku, jsem čtvrtý majitel, auto od první registrace stále v ČR, dlouhodobá spotřeba 8-8,5 litru, ale chceme-li opravdu, umíme jet i za šest...


1  2

2016-08-25 13:04:12

Se svými dvěma Omegami jsem od roku 2000 už něco najezdil - s prvním áčkovým Dualramem 2.6i r.v. 1991 zhruba 150tis.km (do oplího nebe odešel v r. 2010 s necelými 280tis.km na tacho) a se současnou Y26SE (r.v. leden 2001, nyní 238tis.km na tacho) zatím 110tis.km a nikdy jsem u nich neměnil olej v převodovce. Servisní manuál píše o "doživotní" náplni a o nenutnosti výměny, pokud se převodovka neopravuje, s řazením jsem taky nikdy potíže neměl (příčinou občasného špatného řazení jedničky a zpátečky u současné Omči nebyla, jak se posléze ukázalo, převodovka ale spojkové soustrojí, po jeho výměně potíže zmizely), tedy proč olej měnit, že...? Dlouhé roky jsem odolával radám a doporučením mnoha kamarádů, že by bylo dobré přecjen náplň obnovit, prostě nee! Protože jsem však dobrák a duše čistá, nakonec jsem vyměkl a podlehl... Pořídil jsem dva litry oleje Tutela Car Technyx 75W85 GL4+ (špičkový převodový olej minimálně na úrovni oplích a také totožné specifikace) a včera s Omčou zajel ke kámošovi-mekánikovi.

Že oba šrouby na převodovce půjdou povolit dobře, jsem doufal, ač u výpustného jsem si po téměř 16 letech utažení moc jistý nebyl (kontrolní nebyl problém, ten byl za mého vlastnictví už povolován.) Čím však jsem byl opravdu překvapen, byla konzistence vypouštěného oleje - i po těch letech a kilometrech byl stále krásně červený, voňavý a čirý, žádná kalná srajda neurčité barvy. Na výpustném šroubu kovový otěr co by se za dva nehty vešlo a množství oleje v převodovce taky odpovídající (skříň zvenku zcela suchá.) Resumé - podle senzorického posouzení sice nelze objektivně (z)hodnotit stav/kvalitu oleje, nicméně se domnívám, že nové náplně nebylo zapotřebí. Jenže když už olej vytekl do rezervoáru, kde se smíchal s vyjetým motorovým, co naděláte...? No přece tlakovou plničkou natlačíte připravenou Tutelu...!

A proč tu o tom píšu - je to sice jen jedna zkušenost, ale pokud se někdo domnívá, že oplí manuální převodovka se stále stejnou originální náplní po patnácti letech a téměř čtvrt mega kilometrů umře nebo že z ní vyteče bůhvíjaký sajrajt, nemusí tomu tak být vždycky... Změny v řazení kvaltů jsem zatím nepocítil, o případné další zkušenosti se s vámi rád podělím.

2016-08-25 13:30:05

Super informace Děkuji sám jsem chtěl měnit se 190tis ale nebudu. Colombo už jsi měnil olej v diferenciálu?

2016-08-25 14:14:05

beda405: Neměnil a ani se k tomu nechystám... V dubnu 2013 (najeto 177tis.km) mi kamoš měnil přední gufero difu a bylo potřeba trochu dolít. Někde v chytrých knihách vyštrachal, že tam může i Castrol 75W140, který zrovna měl, tož čtvrt litru do difu přidal. Od té doby najeto 60tis.km, vše funguje a skříň difu je suchá.

2016-08-25 21:40:15

Jen přidám mé postřehy z výměny oleje v převodovce z minulého týdne,já měnil olej proto že mi to špatně řadilo a stále řadí,jak jsem psal v minulém tématu(kulisa řazení)vypouštěcí šroub i kontrolní šli v pohodě povolit ale ten olej co z toho vytekl tak to byl hnus,úplně šedivá mazlavá srajda,takže asi záleží jak s autem kdo jezdí,jinak jsem tam nalil cca 1,2 litru-9mm pod kontrolní šroub jak se uvádí v jiném tématu co jsem tu našel,avšak řazení se nezlepšiloo víkendu bude snad čas tak rozdělám tu kulisu řazení

Venca49  
Václav
2016-08-25 21:46:48

pospamartas: Pokud tekla hnus úplně šedivá mazlavá srajda,tak není něco v pořádku.Buď někdo dal nevhodný olej,nebo nějakou blbou přísadu,nebo odchází soukolí a jsou to piliny z ložisek a kol.Každopádně bych výměnu časem opakoval a zjistil,jak a čím je olej znečištěn.

2016-08-25 21:51:54

venca49: Určitě udělám ještě jednu výměnu až to trochu pojezdím,bohužel jsem převodovku koupil samostatně a kdo a co do toho lil vůbec nevímjinak děkuji za názor

2016-08-25 22:13:33

Ahoj Colommbo,

musím gratulovat k ke šťastnému kusu!

Já do teď měnil na každém autě oleje, protože to byly ojetiny se 150.000km a pro klid duše jsem dělal vstupní revisi náplní. V každém případě jsem byl rád, že jsem měnil, protože teklo něco nelichotivého.

Už jsem tady jednou uváděl zkušenost kamaráda s Méganem, kde ve francouzském návodu doporučovali měnit olej v převodovce s rozvodovým řemenem, ale v německé tvrdili, že náplň je na celou životnost vozu.

A už jen ze samotné logiky věci-vydrží olej 7 a víc let v provozu bez ztrát svých vlastností?

Jak jsem řekl na začátku, určitě záleží na kusu od samotného sestavení, přes citlivost uživatelů až k poctivosti v péči.

Hodně dalších pohodových kilometrů!

2016-10-06 09:02:52

našiel som takýto inzerat https://auto.bazos.sk/inz...odovka-R25-Opel-Omega.php Vraj pre všetky motorizacie no mne sa nechce veriť. Vie niekto o tom viac čo znamena označenie R25? dik za odpoved nechcel so zakladať nove vlakno tak tu sa mi to najviac hodilo

2016-10-06 10:52:25

frencisou: Ano, skutečně je to manuální pětikvalt pro Omegu s maximem přenášeného točivého momentu motoru 250Nm. http://www.opel-infos.de/getriebe/r5.html

2016-10-06 15:26:42

Tak já u takzvaného céčka mv6 manual, menil olej jak v převodovce a diferencialu, nez jsem se k výměně dostal najezdil jsem s tim cca 5 tisic, a pohodička naprostá. Jak přišel čas, a chut tak jsem koupil téže tutelu ne převodovky jako píše kolega Colommbo. Mám s tím to olejem super zkušenosti, dával jsem jej do špatně řadící převodovky na AF 159. A potiže zmizeli. Z převodovky u opela vytekl olej ale vytekl pouze litr tmavšího oleje, a v z diferencialu vytekli zhruba 3 decky. Po tech 5 tisich ujetých pred vymenou jsem nezaznamenal hučení v zadu ani špatně řazení a podobně. Po výměně těch to kapalin jsem naopak nezaznamenal rozdíl. Ale je to vyměněný a hotovo.

2016-10-06 15:29:55

frencisou: takze 2,5i nebo 2,6i maximalne.

3.0i uz ma tocivy moment krapet vetsi.

2016-10-06 15:40:53

vlado.soural: Rozumím tomu správně tak, žes (tuhle níže uvedenou) Tutelu nalil i do difu...?

O olejích Tutela jsem dřív nikdy neslyšel, nic o nich nevěděl, na tento (tedy Car/Transmission Technyx 75W85 API GL4+) produkt značky mě upozornil asi před třemi lety jeden kamarád, jehož znalostí a zkušeností si velmi vážím a vím, že mu mohu věřit. Od té doby vím už o pár lidech, kteří ji v převodovce mají a opravdu si nestěžují...

2016-10-06 17:30:30

colommbo: jj, mám taky a zatím ťuk ťuk... ale když sem ji poprvé viděl = ten bledý zředěný čaj... tak mě nadadalo leccos, jen né bezproblémové užívání a funkčnost

2016-10-12 13:57:42

colommbo: Ta tutela je především vyvinutá do italských "mrdek" který se serou, tutela matrix, byla ta kterou jsem daval do převodovky u Alfy a tam jsem zaznamenal super zlepšení hlavne po dlouhodobé sportovní jizde kdy se olej hodne zahřál, a v zimě za studena super řazení. Tudiž jse zvolil tutelu do diferaku i převodovky u opelu, jelikož ty převodovky nejsou uplně dobrý a u manualu mv6 jsou vyhoněný. :)) AF 159 prvni modely maji převodovky od GM...

2016-10-12 20:05:47

"...o případné další zkušenosti se s vámi rád podělím."

  • od výměny najety zhruba 3tis.km, převodovka řadí jako víno, jsem zvědav na zimu...

2016-11-11 16:07:50

Já bych to udělal,celoživotní znamená v německu cca max 10let

2016-11-11 17:55:34

ja mam s tutelou najeto cca 9tkm a taktez, zatim jen slova chvaly. razeni za studena, konkretne pri -5°C naprosto stejne jako na plne prohrate prevodovce - absolutne hladke a bezproblemove. typ oleje: Tutela Transmission Technyx 75W-85. Na M32 budu menit co 60tkm abych minimalizoval riziko pripadne havarie. Uvidim zda to bude mit nejaky vyznam.

2016-11-12 14:44:21

biggest: určitě tím nic nezkazíš, spíš naopak

2016-11-12 14:47:02

lhotas: Jestli se nepletu, tož při přechodu na nový "žlutý" oplí převodový olej je jeho výměna v M32WR po každých 60tis.km dokonce předepsána.

2016-11-18 07:41:32

colommbo: Tak by to mělo bejt u všech,ale oni to neřeší, záruku to vydrží a pak to stejně postihne nás co na nový káry těchto tříd nemáme a Logana,nebo Thalii nechceme,protože je to skaredy a rozsype se to ještě dřív


Odpovědět

1  2