Fórum - Téma


Výměna oleje - hydroštely


Fórum Vectra B Výměna oleje - hydroštely

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1999 Vectra B 1.8

3 fotek  |  34 diskuzí  |  1 otázek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), Řadový, X18XE1.

Opel Vectra Caravan Sport 1.8 16V 85kW (po faceliftu), mracitka, vzadu dve roury od kamen :)


1  2

2013-07-30 12:56:40

Ahoj,

potřebuju radu. Menil jsem olej a nedopatřením jsem tam nalil SHELL Helix 10W-40 Diesel.

http://maziva.heureka.cz/...lix-diesel-hx7-10w-40-5l/

Nalil jsem tam odpovídající množství, ale svítí mi kontrolka mazání. Ještě zkusím vyresetovat ŘJ, jestli to nepomůže. Už mám sice objednanej originální olej GM, který tam zítra naliju, ale chtěl jsem se zeptat na následující: Po nalití oleje je slyšet cvakání hydroštelů (alespoň si to myslím, v motoru něco lehce cvaká, ale nejsem zas takovej odborník, abych to věděl přesně). Je třeba nechat motor nějakou dobu zahřát, aby se olej dostal všude? Raději jsem ho zhasnul, abych ho neničil. Na oleje.cz jsem četl, že i když je špatný olej, motoru by se nemělo nic stát, ale to cvakání mě docela děsí. Nerad bych ho zadřel.

Předem díky

Melda (VeBe X18XE1)

2013-07-30 20:48:18

melda: Osobně jsem se s něčím podobným zatím nesetkal, ale jak vidno, stát se může leccos a nikdo nejsme dokonalý... Nicméně kontrolka mazání by dle mého soudu měla zhasnout i tak a motor nepotřebuje žádné zahřátí, aby se olej dostal na všechna mazací místa, motor musí být olejem řady 10W40 v těchhle hicech promazaný během max. deseti vteřin... Cvakat hydroštely či něco jiného může právě proto, že svítí kontrolka mazání a teoreticky tedy v mazací soustavě je nějaký renonc, jen je mi upřímně divné, že by to bylo zrovna a jen olejem... Olej každopádně ven, nechat řádně vykapat a vyměnit klidně i filtr.

2013-07-30 21:07:55

colommbo: To je právě to divný, že ta kontrolka nezhasne. Je to klasická 10W-40ka, ale teď jsem si ještě pročítal "jak na to" atam se přímo píše, že olej musí být specifikace API S. Tenhle má bohužel jen specifikaci API C. Ale zase podle norem ACEA má být A3,B3 a to tenhle olej má. Ještě mě napadlo, jestli nemohl ten olej pro diesel uvolnit nějaký svinstvo. K záměně došlo tak, že jsem objednával olej pro benzín, ale vyexpedovali olej pro diesel. Nicméně na druhou stranu musím říct, že jakmile jsem jim popsal situaci, pán mi okamžitě nabídl originál GM olej zdarma - prostě solidní jednání.

2013-07-30 22:15:05

melda: Jestli mohl olej pro diesel uvolnit v motoru nějaký svinstvo, záleží na tom, jak dlouhos jej v motoru měl, ale předpokládám, že opravdu jen krátkodobě. Uvolnění sajrajtu není otázka několika málo kilometrů, tož si myslím, že tudy cesta k pravdě nepovede... Spíš si myslím, že nezhasnutí kontrolky mazání nemá s nevhodným olejem nic společného...

2013-07-30 22:34:02

colommbo: jj ani jsem s tim nikam nejel, jen jsem nastartoval a uslysel klepani hydrostelu a royzsvicenou kontrolku, tak jsem to zase chcipnul a zacal resit :D Tak nejak doufam, ze az tam zitra naleju ten spravnej GM olej, ze bude vse OK. Dokud jsem olej nevymenil, auto behalo jak hodinky. Zitra se uvidi. Kazdopadne urcite sem napisu, muze to byt uzitecne i pro ostatni :D

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-30 23:00:34

melda: Opatrně - je jasné že nemaže , takhle bude za chvíli po motoru. Klidně bych tam ten Shell nechal. Acea je OK a api je čím blíže k A tak lépe (tedy S je horší než C)

Kolik jsi vypustil starého oleje a kolik jsi nalil nového??

Filtr oleje jsi vyměnil? A je dostatečně dotažený? Pod auto jsi se díval, jestli někde neteče olej? Co měrka? Je hladina mezi ryskami?

Po startu s novým olejem a filtrem je maximálně do 10 sekund naplněn prázdný filtr a namazaný motor.

Tohle se mi ještě nestalo, nechápu příčinu Nedělal jsi ještě něco jiného krom výměny oleje?

2013-07-31 09:35:23

kopejda: V tomhle případě (a, pravda, zcela výjimečně... ) musím s Michalem nesouhlasit (anebo se jen nepřesně vyjádřil, popř. jsem ho já špatně pochopil ), nicméně takto podané informace jsou nepřesné a naprosto zavádějící ... Dle API je norma S pro benzínové motory a norma C pro naftové a nelze tedy v žádném případě tvrdit, že S je horší než C, jsou to úplně odlišné normy. Za S či C se v označení připojuje další písmeno, které čím je DÁLE od A, tím je olej kvalitnější a použitelnější pro novější motory (kupř. API SJ/CG kvalitnější a co do aditivace modernější olej než SH/CF). Co se aditiv týče, pro benzínový motor samotný jsou nejkvalitnější a nejprospěšnější oleje specifikací SJ - specifikace SL, SM či SN už obsahují jen další aditiva mající vliv na spotřebu a emise motoru. A oleje pro naftové motory mají jinší aditiva než pro benzínové, tož za mě osobně olej každopádně z motoru ven... Na čem se ale s Michalem shodneme, je, že rozsvícená kontrolka mazání s nalitím nesprávného oleje jako takovým spojitost nemá...

2013-07-31 09:44:35

Přesně to jsem chtěl teď napsat t těma specifikacema. Každopádně za hodinku tu mám origo olej GM, koupil jsem novej filtr, tak na to vlítnu, olej půjde ven, filtr vyměním a uvidí se....

2013-07-31 11:56:12

Tak jsem vymenil olej a filtr. Po nastartovani kontrolka zhasne, ale po cca 10-15s se znovu rozsviti. Po drobném přidání plynu kontrolka zhasne a nesviti. Ale hydrostely cvakaji stale. Nejak mi to hlava nebere.. Oleje je dost, na horni rysku Ja uz vazne nevim......

 p.s.
Pavel
2013-07-31 12:01:01

asi nákej problém s mazáním já bych sundal vanu a kouknul zda třeba není přicpanej sací koš

2013-07-31 12:04:42

p.s.: Bohužel, vidím to podobně a Pavel mě předběhl... btw víme, jaký olejový režim (oleje, intervaly výměny) mělo auto dosud, Jene...?

2013-07-31 12:06:48

to je dost divny, zvlast kdyz malinko pridam plyn, tak to zhasne...

2013-07-31 12:08:45

Týjo vy mi dáváte, ted jsem tam nalil novej olej..... to je zase ho vypustit a dat ho tam zpatky? Možná hloupej dotaz, ale na vane budeurcite nejaky tesneni, musim koupit novy?

2013-07-31 12:10:09

melda: Protože zvýšením otáček motoru se zvýší i otáčky olejového čerpadla, jež pak přecjen olej do systému natlačí natolik, aby čidlo tlaku oleje bylo spokojené a zhaslo kontrolku... Zhasne-li kontrolka po zvýšení otáček motoru, je to správně, nicméně měla by zhasnout ihned či opravdu velmi krátce po nastartování a zůstat zhasnutá i při volnoběžných otáčkách studeného motoru.

P.S. Ano, těsnění pod vanou je, mělo by stát +- kolem pětikila a vypuštěný čerstvý olej lze po sednutí nečistot a opatrném slití nalít do motoru zpátky.

2013-07-31 12:14:01

No naposledy jsem olej menil cca pred 20K, ale prubezne se menil za jizdy, protoze mi utikal pres vicko na motoru (ja debil si myslel, ze mi to olej zere, takjsem dolival tak 1l/1500km). Takze jsem to blbec pretahl tak o 5K.

2013-07-31 14:43:36

Ještě než začnu demontovat vanu, chci se zeptal, nemůže to být jen vadné čidlo tlaku oleje? Že by se do něj dostal nějakej bordel? Zkusit ho demontovat a očistit? A hned vedle je ještě takovej placatej šneček s ventilkem - nemůže to být regulátor tlaku oleje?

2013-07-31 14:59:22

melda: Přetažení intervalu výměny o 5K není zas taková hrůza obzvlášť při provozním dolívání, ale jen a pouze pro olej samotný, hlavním problémem jsou nečistoty, jež v motoru zůstávají a usazují se, ač měly být už dávno pryč. Filtr se nahromaděným sajrajtem zneprůchodní, jeho obtokový ventil sice umožní cirkulaci oleje, ten už ale nefiltrovaný kolotá motorem a zasírá všecko, kam se dostane, mazací kanály nejsou žádný velký trubky, jejich světlost se snižuje. Nevím, jak dlouho už máš tohle auto a jaký žilo život předtím, ale stačí dvě (max. tři) takováto období po sobě a motor je zas*anej jak jetel... Čidlo tlaku oleje být na vině samosebou může a s placatým šnečkem neporadím, nevím...

 p.s.
Pavel
2013-07-31 16:37:47

dej nejdřív jiný čidlo tlaku pak se uvidí

2013-07-31 22:13:17

Tak záhada rozluštěna. Ještě že jsem nerozebíral tu vanu. Nejjednodušší řešení bývá to správné, ale v životě by mě to nenapadlo . Nakonec se ukázalo, že za vše může výměna olejového filtru. Jelikož se jedná pouze o papírovou vložku, není do místa pro filtr vůbec vidět. Po opětovném vyndání nového filtru jsme podle malé promáčkliny zjistili, že je uvnitř špatně uložený ten malý ventílek v objímce filtru. Tudíž při nízkých otáčkách a malém tlaku olejového čerpadla šel olej kolem a vracel se. Bohužel, v návodech a knížkách nic takového zmíněno není .Taková blbost a výměna oleje se protáhla na tři dny . Po navrácení ventilku na správné místo poslepu pohmatu vše při starém a motor jede jak blesk Taková kravina, koho z Vás by to napadlo?

Všem děkuji za rady a snad tahle zkušenost někomu v budoucnu pomůže a nebude se trápit jako my.

Ještě bych snad malou reklamu (nejsem za to placený, snad to nikomu nebude vadit). Na webu http://eshop.autorozvody.cz se dají sehnat originální díly na naše Oplíky za super ceny, jsou velice ochotní a je s nimi skvělá domluva. Za mě už neobjednávám jinde

Ješte jednou díky

Melda

2013-07-31 22:21:03

melda: Kdybys býval napsal, že se jednalo o VLOŽKU FILTRU, možná by i někoho napadlo, je-li správně usazená, mysleli jsme, že je to klasický šroubovací "celo"filtr (tzv. baňka), každej jednaosmičku Vectru holt tak dopodrobna nezná... Nejdůležitější je, že už máš v motoru správnej olej, že je závada odstraněna a že sis poradil sám...


Odpovědět

1  2