Fórum - Téma


Výměna oleje 2,5TD


Fórum Omega B Výměna oleje 2,5TD

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1998 Omega B 2.5

1 fotek  |  20 diskuzí

Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, X25DT.



2013-06-08 14:27:43

Ahojky všichni chtěl sem se zeptat, zda je normální když vyměním olej , samozřejmě i olejovej filtr, použiju průplachovej olej a dám novej olej 5w/40 a po 100 km je olej zas černej jako krém na kanady. Dík Pavel

2013-06-08 18:46:18

margetin: Ano, je to běžná záležitost, Pavle, nemusíš se znepokojovat... Nejvíc je to ovlivněné dříve používanými oleji a intervaly výměn, notabene motorový olej v dieslu je vždycky černý, bo obsahuje i saze z nespálené nafty - taky běžný proces...

2013-06-08 20:14:22

Margetin: Proč průplachový olej? To se dělalo v době, kdy nebyly oleje s detergenty. A jak psal výše Colommbo, u ropáků je olej černý prakt. ihned. Spalováním dehtu (nafty ) vznikají saze, které se (logicky) spláchnou do oleje. To u správného paliva (benzin ) není - zplodiny hoření mají jiný charakter. PS: S naftou a benzinem to ber jako žert, byť bych do dehtu už nešel - jednou stačilo.

2013-06-08 20:27:53

Pruplach sem dělal pro to, že mi byl doporučen při přechodu na jiný olej

2013-06-08 20:39:57

margetin: Proplachem v dnešní době v podstatě nic nezískáš ani neztratíš. Je-li (byl-li) motor před přechodem na jiný olej provozován běžným způsobem a nebyly přetahovány intervaly výměny oleje, je proplach zcela zbytečný. Jen snad pokud by byl motor předchozím provozem obzvlášť (a prokazatelně, např. viditelně po sundání ventilových vík či vany) zahumusený, připadal by proplach v úvahu, ale stylem vypustit starý olej, nalít nějaký levný + filtr, najezdit bratru kolem tisícovky km, olej i filtr ven a nalít už do budoucna uvažovaný olej a zase nový filtr. Jaký olej jsi používal a v jakých intervalech měnil, na jaký jsi přešel a hlavně čím jsi proplachoval...?

2013-06-08 20:47:12

Colommbo: Naprosto souhlasím.

Margetin: Stejně Ti v motoru zůstane zbytek toho proplachovacího něčeho, tedy bych to viděl jako kontraproduktivní operaci.

2013-06-08 23:07:18

Já sem pokračoval v tom co dával předchozí majitel 0W/50, ale přišlo mi to dost nákladný tak sem přešel na 5W/40 a na průplach sem použil prostředek od firmy BG a to produkt BG109. A olej měním po 20tis km

2013-06-08 23:45:49

margetin: Olejů 0W50 zas tak moc není a třeba takový Eneos Premium Ultra v ceně 912Kč/4L mi nepřijde taková raketa, ale každý má jiná měřítka. Při přechodu na asi nejrozšířenější viskozitu 5W40 byl proplach opravdu zbytečný, Pavle, ale hlavně - výměna oleje u 2.5 nafty pod 20tis.km je opravdu hodně... Nevím, zda či kolik oleje dolíváš mezi výměnami, ale je třeba si uvědomit, že do oleje se dostávají, jak už jsem tu psal, jednak saze z nespálené nafty, ale hlavně v případě naftových motorů taky (sice v míře omezené, ale přece) nafta samotná, která motorový olej ředí a znehodnocuje. Ano, v případě benzínových motorů jde část paliva do oleje taky, ale benzín se hned zase odpaří, jenže nafta nee... Takže s výměnou oleje po 20tis.km u tvýho motoru opravdu neděláš dobře, Jaromíre...

2013-06-09 08:45:37

colommbo: Jiříku vždy sem měl benzináka a tam sem měnil olej po 15ti tis a tady mi v Oplu řekli, že u naftáku když budu používat ten olej co používám, stačí výměna po 20ti tis. Tak sem přijal radu odborníků

2013-06-09 09:20:46

Margetin: Předpokládám, že máš TD (předkomůrkový). Pokud vím, výrobce předepisoval výměnu po 7.500km, později (nevím, od kterého roku a hledat to nebudu) po 10.000km. Já měl toto TD také, tedy kilometry jsou z manuálu.

2013-06-09 09:26:58

To, že je olej čistý/černý ještě nic nevypovídá o tom, co je v něm za chemické produkty hoření nepříznivně ovlivňující jeho vlastnosti (ve všech směrech = mazací, ochranné,...). Jiný počet pracovních zdvihů na ujetých 10.000km motor provede, když bude provozován ve městě, a jiný počet, když bude provozovám v dálničním reřimu. Dále se na degradaci oleje podílejí studené starty, letní vedra a stání v kolonách,.....

2013-06-09 10:11:36

margetin: Citace ze servisní knížky vozidel Opel: "servisní plán H (pouze Omega B 2.5TD) výměna motorového oleje a filtru po 10.000km" (slovy deset tisíc kilometrů ), "za ztížených provozních podmínek se interval zkracuje na polovinu, to neplatí při použití plně syntetického oleje kupř. 0W30", takže na doporučení "odborníků" od Opla se hodně rychle vy, Pavle, a ber to jako opravdu dobře míněnou radu od kamoša ověřenou zkušenostmi a vším, co je již obsaženo ve výše uvedených příspěvcích ...

P.S. Takoví a podobní odborníci na třech různých místech (ale všecko Opel ) loni přesvědčovali Jirku (Trinom22), že ve svojí Zafiře B 1.9 cdti nemá DPF a co myslíš, měl ho tam...? To by člověk někdy opravdu blil, Velebnosti...

2013-06-09 13:30:56

Sem si Jiřiku zavolal kámošovi co děla konstruktera ve fabrice BMW a ten mi řekl to samé co ty. Výměna oleje a filtru po 10tis u motoru jenž mají nad 300tis po 7,5tis. Takže děkuji za radu Jiříku, je vidět že zkušeností máš až až kamaráde Jo a přidám jedno info co sem od něj dostal, týká se automatickejch převodovek a doporučil mi vyměnit Dexron 3 za Dexron 6. Co si o tom myslíš?

2013-06-09 16:58:06

margetin: Děláš to dobře, Pavle - důvěřuj, ale prověřuj... a není to o zkušenostech, jen jsem se náhodou trefil... A co mám povědomost o náplních Dexron (do AT a hydraulických posilovačů řízení), dřívávejc se používaly jen pod označením Dexron II, ale postupem doby a vývoje docházelo stále ke zvyšování kvality, takže nastoupily normy III, V a VI (vyšší norma v sobě již obsahuje normu nižší), všechny tyto druhy náplní jsou navzájem mísitelné a plně vzájemně nahraditelné... Výměna náplně servořízení by se měla dělat cca po pěti letech (ale kdo to tak dělá, že...?) a je jen na tobě, jestli náplň vyměníš nebo ne a původní III novou šestkou nahradit můžeš, olejová náplň motoru je důležitější...


Odpovědět